WSM_13-00-59_pl.pdf

(485 KB) Pobierz
745308676 UNPDF
13:00-59
Wydanie 1 pl
Wymontowanie i zamontowanie
przekładni kierowniczej
Opis czynności serwisowych i naprawczych
1 712 221
© Scania CV AB 1999, Sweden
745308676.003.png 745308676.004.png 745308676.005.png
Spis treści
Spis treści
Ważne informacje
...........................................................................3
Dane techniczne
...........................................................................5
Narzędzia specjalne
...........................................................................5
Użycie narzędzia 99 372
...........................................................................6
Wymontowanie przekładni
kierowniczej
...........................................................................7
Wykorzystanie starych
podzespołów
...........................................................................11
Zamontowanie przekładni
kierowniczej
...........................................................................14
Odpowietrzanie układu
hydraulicznego
...........................................................................18
2
© Scania CV AB 1999, Sweden
 
Ważne informacje
Ważne informacje
Blokada krańcowa koła
przekładni kierowniczej
Przekładnie kierownicze firmy Scania
wyposażone są w blokadę położenia
końcowego kół, dzięki czemu możliwe jest
zmniejszenie ciśnienia oleju w przekładni, a
co za tym idzie momentu obrotowego, w
momencie zbliżania się kół do położenia
krańcowego.
Blokada położenia krańcowego kół musi
zostać ustawiona podczas montowania w
poje dzie przekładni kierowniczej, po
wyregulowaniu maksymalnego kąta skrętu
kół.
Po obróceniu wału wejściowego na lu nej
przekładni kierowniczej (lub przekładni
odłączonej od drążka poprzecznego) o
więcej niż 1,5 obrotu od położenia
środkowego możliwa jest zmiana fabrycznie
ustawionej blokady położenia krańcowego
kół.
W takim przypadku samoregulujące wkręty
dociskowe blokady położenia krańcowego
kół muszą zostać wymienione.
Szczegółowe informacje znajdują się w
zaleceniach w Podręczniku warsztatowym w
grupie 13.
Czystość
Podczas pracy przy przekładni kierowniczej
niezwykle ważne jest zachowanie czystości.
Zanieczyszczenia są główną przyczyną
uszkodzeń podzespołów przekładni
kierowniczej i jej uszczelek.
Dlatego też przed zamontowaniem
przekładni kierowniczej należy zwrócić
uwagę czy w układzie hydraulicznym nie ma
żadnych zanieczyszczeń.
Podczas pracy przy przekładni kierownicy i
układzie hydraulicznym przestrzegać
środków czystości.
1305g14o.mkr
© Scania CV AB 1999, Sweden
3
745308676.001.png
© Scania CV AB 1999, Sweden
 
Zalecenia, narzędzia specjalne
Przekładnia kierownicza
Wymontowanie i zamontowanie
Dane techniczne
Informacje ogólne - ZF 8098
Przełożenie przekładni zębatej
17-20:1
Blokada koła kierownicy
ok. 4,5 obrotów
Moment obrotowy przy 150 bar
5717-6726 Nm
Ilość oleju
3,8 litra
Ciężar (bez ramienia przekładni kierowniczej)
39 kg
Narzędzia specjalne
Oznaczenie Nazwa
Rysunek
Zestaw narzędzi
87 013
Uchwyt specjalny
87 013
98 148
Uchwyt specjalny
98 148
99 372
Rozdzielacz przegubu
kulowego
99 372
AM3
Inne narzędzia
Oznaczenie Nazwa
587 054
Klucz dynamometryczny
587 539
Ściągacz
587 696
Manometr 0-250 barów
588 084
Stół podnośny
1305w15o.mkr
© Scania CV AB 1999, Sweden
5
745308676.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin