Unia - nie dziękuję!.pdf

(543 KB) Pobierz
11274515 UNPDF
Piotr Döerre
Stanis³aw Papie¿
UNIA?
NIE, DZIÊK
NIE, DZIÊKUJÊ!
UJÊ!
101 powodów, dla których
Polska nie powinna
wchodziæ do Unii Europejskiej
(wersja skrócona)
ZAWSZE POLSKA
KAMPANIA ANTYUNIJNA
KRAKÓW 2003
1
UNIA?
NIE, DZIÊK
11274515.001.png
Wiêcej egzemplarzy niniejszej broszury mo¿esz otrzymaæ w Biurze Poselskim
Ligi Polskich Rodzin w Krakowie
ul. Grodzka 15/2
31-018 Kraków
tel./fax (012) 421-52-77
Pe³n¹ wersjê ksi¹¿ki 101 powodów dla których Polska nie powinna wchodziæ
do Unii Europejskiej mo¿na zamówiæ pod adresem:
Klub Fides et Ratio
ul. Twardowskiego 89
30-346 Kraków
tel./fax (012) 266-56-36
2
 
Wstêp
Unia Europejska i problematyka wcielenia naszego kraju w jej struktury jest dzi
g³ównym tematem wiêkszoci dyskusji toczonych w Polsce. Wraz z przybli¿aniem
siê daty referendum w sprawie akcesji Polski do UE narasta te¿ propaganda prounij-
na, czy te¿ prointegracyjna. Dowiadczamy zalewu jednostronnej i tendencyjnej agi-
tacji maj¹cej przekonaæ Polaków, ¿e znalezienie siê w orbicie mozolnie budowanego
przez komisarzy Unii Europejskiej superpañstwa jest najlepszym, co nam siê mo¿e
przytrafiæ.
Lewicowi i liberalni mentorzy przedstawiaj¹ inkorporacjê Polski do UE jako wej-
cie do swoistego raju - nowego, wspania³ego wiata. Jêzyk ich wypowiedzi, styl
i nieudolna argumentacja przypominaj¹ dobrze znane schematy propagandowe
z czasów komunistycznych. Tym razem prezentuje nam siê ten produkt speców od
in¿ynierii dusz w nowym, znacznie bardziej atrakcyjnym opakowaniu, ale tak
samo jak wówczas usi³uje siê z jego pomoc¹ przekonaæ do kolejnej jedynie s³usz-
nej drogi.
Naszym obowi¹zkiem jest przestrzegaæ przed now¹ utopi¹. Jedyn¹ broni¹ wobec
europropagandy, wobec mrzonek o nowym raju na ziemi musz¹ byæ twarde argu-
menty. Si³a argumentu kieruje umys³ ku rzeczywistoci i nie pozwala ulegaæ fa³szom
i manipulacjom propagandy. Broszura, któr¹ Pañstwu przekazujemy, oparta zostala
na ksi¹¿ce Piotra Döerre i Stanislawa Papie¿a 101 powodów, dla których Polska nie
powinna wchodziæ do Unii Europejskiej. Jest ona zbiorem takiej argumentacji, kto-
ra przez prost¹ prezentacjê faktów pokazuje, co kryje siê pod has³ami prounijnej
agitacji. Ksi¹¿ka nie pretenduje do miana jakiego elementarza eurosceptyka, jest
prac¹ czysto popularyzatorsk¹, a wszystkie informacje w niej podane zaczerpniête
zosta³y z prasy codziennej, popularnej literatury nt. integracji europejskiej, kilku spe-
cjalistycznych opracowañ, a tak¿e dokumentów UE.
Wiêkszoæ argumentów przeciw wejciu Polski do Unii Europejskiej zosta³a sfor-
mu³owana przez samych autorów ksi¹¿ki, s¹ jednak tak¿e takie, które - rozpowszech-
nione w ró¿nych rodowiskach politycznych i spo³ecznych zosta³y tylko zebrane,
uporz¹dkowane i wsparte danymi czy faktografi¹, nawet jeli nie wszystkie s¹ w rów-
nym stopniu wyrazem pogl¹dów autorów ksi¹¿ki. Ró¿ny jest równie¿ ciê¿ar gatun-
kowy poszczególnych argumentów. Pomiêdzy wyliczonymi 101 powodami znalaz³y
siê takie, z których ka¿dy pojedynczo wystarczy³by do stwierdzenia, ¿e nie powinni-
my wchodziæ do UE, ale równie¿ i takie, które funkcjonuj¹ wy³¹cznie w po³¹czeniu
z innymi. Ró¿ne bêdzie znaczenie tych argumentów dla poszczególnych Czytelni-
ków - dla zaanga¿owanych religijnie i wiadomych katolików najwa¿niejsze bêd¹
zapewne powody zwi¹zane z duchowym i moralnym obliczem tzw. integracji euro-
pejskiej, dla przedsiêbiorców prawdopodobnie bêd¹ to argumenty ekonomiczne, dla
antykomunistów - byæ mo¿e te zwi¹zane z rosn¹c¹ potêg¹ eurosocjalizmu i postêpu-
j¹c¹ totalizacj¹ Unii. Je¿eli znajdziecie jednak Pañstwo poród tych 101 argumentów
3
choæby jeden, który wydaje Wam siê istotny i przekonywuj¹cy, prosimy - podzielcie siê
nim z Waszymi przyjació³mi, krewnymi, s¹siadami.
Zapraszamy Pañstwa do wziêcia udzialu w kampanii antyunijnej Zawsze Polska,
zainicjowanej pod przewodnictwem rodowisk politycznych zwi¹zanych z Lig¹ Polskich
Rodzin.
4
1) Polska od dawna jest w Europie
Euroentuzjaci mówi¹: Polska musi wejæ do Europy
A przecie¿:
Polska jest pañstwem europejskim, a Naród Polski nale¿y do wielkiej rodziny narodów
Europy. W sensie geograficznym Polska znajduje siê w sercu Europy w sensie kul-
turowym wesz³a do Europy wraz z przyjêciem chrztu. Co nale¿y podkreliæ, stanê³a
wówczas w opozycji do dominuj¹cej wówczas koncepcji politycznego zjednoczenia Euro-
py w ramach nowego cesarstwa rzymskiego (póniejszego wiêtego Cesarstwa Rzymskie-
go Narodu Niemieckiego) pod ber³em królów niemieckich. Choæ koncepcja ta ponios³a
ostatecznie klêskê, zmagania pomiêdzy kolejnymi cesarzami a papie¿ami trwa³y jeszcze
kilka stuleci, a ksi¹¿êta polscy niejednokrotnie popadali w zale¿noæ lenn¹ od cesarzy, co
jednak ostatecznie zakoñczy³o siê wch³oniêciem przez Rzeszê jedynie zachodnich ziem
polskich. Tak wiêc wchodz¹c do Europy, Polska opar³a siê próbom wci¹gniêcia jej do
czego na kszta³t Unii. Sw¹ przynale¿noæ do Europy udowodni³a Polska ponad
tysi¹cem lat swej pañstwowoci i walki z kolejnymi najedcami gro¿¹cymi
Europie od Wschodu: Mongo³ami, Turcj¹, Rosj¹, bolszewizmem . Polska nie musi
wstêpowaæ do UE, by znaleæ siê w Europie, bo Unia nie jest to¿sama z Europ¹
nawet nie wszystkie pañstwa zachodnioeuropejskie nale¿¹ do UE (Norwe-
gia, Szwajcaria). Cywilizacja zachodniego chrzecijañstwa, która stworzy³a Europê,
wkracza ju¿ w swoje 3. tysi¹clecie, za UE to tylko tymczasowy twór polityczny,
który mo¿e przestaæ istnieæ za 10 20 lat, tak jak przesta³y istnieæ inne konstrukcje
tego typu.
2) UE nie jest jedynym mo¿liwym sposobem integracji Europy
Euroentuzjaci mówi¹: Jeli chcemy jednoci Europy, nie ma alternatywy
dla UE
Tymczasem:
W historii naszego kontynentu by³o ju¿ wiele koncepcji jego zjednoczenia od
pañstwa Karolingów, przez wiête Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, porz¹-
dek stworzony przez Napoleona Bonaparte, po ideê Europy pod hegemoni¹ Niemiec,
czy Europy zjednoczonej przez komunizm. Najpe³niej jednoæ Europy realizowa³a siê
w redniowieczu, w uniwersalistycznej Christianitas przewodzonej religijnie i moralnie
przez Namiestnika Chrystusowego. Euroentuzjaci czêsto powo³uj¹ siê na tamt¹, re-
dniowieczn¹ przesz³oæ, jednak Unia Europejska jest jej zaprzeczeniem. Nawi¹zania do
tradycji Christianitas s¹ tylko pozorne, bo pañstwa ³¹cz¹ siê w Unii na fundamencie eko-
nomicznym, nie za religijno-kulturalnym, bo w UE próbuje siê wszystko zunifikowaæ,
zamiast pielêgnowaæ wartociow¹ ró¿norodnoæ. Od czasu upadku redniowiecznej
wspólnoty europejskiego chrzecijañstwa minê³o ponad V wieków, które doprowadzi³y
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin