Poznawanie zasad animacji rozpoczniemy od ożywienia pojedynczego obiektu. Tworzenie złożonych projektów polega na dodawaniu kolejnych animowanych elementów i uzupełnianiu ich efektami multimedialnymi.
Narysuj obiekt. Zaznacz w dokerze Timeline czas życia obiektu.
Sposób wykonania:
Rysunek 4.1. Ikona narzędzia Polygon
Rysunek 4.2. Rysowanie wielokąta
Rysunek 4.3. Zamiana wielokąta w gwiazdę
Rysunek 4.4. Zaznaczanie pierwszej klatki, w której widoczny jest obiekt Polygon
Najprostszym sposobem tworzenia animacji jest narysowanie obiektu początkowego i różniącego się od niego wyglądem obiektu końcowego. Następnie należy utworzyć kolejne klatki. W każdej z nich obiekt musi coraz bardziej zmieniać pewną cechę.
Aby animacja była płynna, należy utworzyć wiele klatek. Obrazy w sąsiednich klatkach są do siebie bliźniaczo podobne. Dlatego ta metoda animacji określana jest jako tweening.
Narysuj obiekt, wstaw ramki kluczowe, obróć obiekt i wyświetl animację.
Rysunek 4.5. Wskaźnik umieszczony w ramce o numerze 25
Rysunek 4.6. Wstawianie ramki kluczowej
Rysunek 4.7. Obracanie obiektu
Rysunek 4.8. Uruchamianie wyświetlania animacji
Rysunek 4.9. Zatrzymywanie wyświetlania animacji
Narysuj obiekt i zmień jego położenie i kolor. Wyświetl animację.
Rysunek 4.10. Zmiana koloru wypełnienia na czarny
Narysuj obiekt, obejrzyj animację, narysuj ścieżkę i przesuń obiekt wzdłuż ścieżki.
Rysunek 4.11. Ikona narzędzie Freehand
Rysunek 4.12. Rysowanie linii za pomocą narzędzia Freehand
Rysunek 4.13. Wskazywanie ścieżki
Rysunek 4.14. Wymuszenie wyznaczania kolejnych położeń obiektu wzdłuż ścieżki
11. Na pasku Property Bar kliknij ikonę Sets the Tween to occur along full path (rysunek 4.14).
Ukryj ścieżkę, wzdłuż której przesuwa się obiekt.
Rysunek 4.15. Wskaźnik umieszczony w ramce o numerze 1
Rysunek 4.16. Usuwanie obwiedni
Zmień kolor tła animacji.
Rysunek 4.17. Wybieranie rodzaju tła
Rysunek 4.18. Wybieranie jednolitego koloru tła
Dodaj do animacji dodatkowe zniekształcenie.
...
kicaniec