R06-01.DOC

(177 KB) Pobierz
Szablon dla tlumaczy

 

Rozdział 6. Efekty dźwiękowe

Format pliku *.swf umożliwia dodawanie efektów dźwiękowych. Na podobnej zasadzie jak opisane w rozdziale 5. przypisywanie do zdarzenia (wskazanie kursorem lub kliknięcie) zmiany wyglądu obiektu można dołączyć odtworzenie uprzednio przygotowanego pliku *.wav.

Ćwiczenie 6.1.

Dodaj do pliku voteus.clk ścieżkę dźwiękową.

Sposób wykonania:

  1. Załaduj program Corel R.A.V.E. W tym celu wybierz polecenia Start /Programy / CorelDRAW 10 / Corel R.A.V.E 1.0.
  2. Wczytaj plik voteus.clk z dołączonej do książki dyskietki.

Rysunek 6.1. Obiekt Rollover

  1. W dokerze Timeline kliknij obiekt Rollover (rysunek 6.1).

Rysunek 6.2. Wybieranie stanu przycisku, do którego zostanie przypisany efekt dźwiękowy

  1. W pasku Internet wybierz stan, któremu zostanie przypisany efekt dźwiękowy. Musi on być różny od stanu Normal. W ćwiczeniu wybierz stan Down (rysunek 6.2).

Rysunek 6.3. Wybór typu zdarzenia uruchamianego kliknięciem przycisku

  1. Rozwiń znajdującą się w pasku Internet listę Behavior. Wybierz z niej opcję Sound, dźwięk (rysunek 6.3).

Rysunek 6.4. Uaktywnianie okna do wyszukiwania pliku dźwiękowego

  1. Kliknij widoczny w prawym rogu paska Intenet przycisk Sound File (rysunek 6.4).
  2. Po wyświetleniu okna Link External Sound odszukaj i zaznacz znajdujący się na dołączonej do książki dyskietce plik gong.wav.

Rysunek 6.5. Przechodzenie do trybu podglądu

  1. Kliknij umieszczony w pasku Internet przycisk Live preview of Rollovers (rysunek 6.5).
  2. Umieść na przycisku kursor. Projekt przycisku zostanie wyświetlony w takiej postaci, jaką będzie miał po wskazaniu go kursorem.
  3. Umieść na przycisku kursor i wciśnij lewy przycisk myszy. Projekt przycisku zostanie wyświetlony w takiej postaci, jaką będzie miał po kliknięciu go. Efekt dźwiękowy nie będzie słyszalny.
Ćwiczenie 6.2

Przetestuj utworzony w ćwiczeniu 6.1 przycisk.

Sposób wykonania:

  1. Wykonaj ćwiczenie 6.1.
  2. Wybierz polecenia File / Export.
  3. Po wyświetleniu okna Export wybierz napęd i folder docelowy.
  4. W polu File name wpisz nazwę pliku, np. voteus1.

5.       Z listy Files of type wybierz format SWF – Macromedia Flash.

Rysunek 6.6. Okno Export z ustawionymi parametrami

  1. Kliknij widoczny w prawym górnym rogu okna Export przycisk Export (rysunek 6.6).
  2. Po wyświetleniu okna Flash Export kliknij widoczny w lewym dolnym rogu przycisk Preview.

Rysunek 6.7. Testowanie interaktywnego przycisku

  1. W oknie domyślnej przeglądarki wyświetli się interaktywny przycisk (rysunek 6.7). Po kliknięciu go zostanie wygenerowany dźwięk.
  2. Powróć do programu Corel R.A.V.E. Kliknij widoczny w oknie Flash Export przycisk OK. Przycisk zostanie wyeksportowany i zapisany w formacie *.swf.

Przycisk wykonany według wskazówek podanych w ćwiczeniach 6.1 i 6.2 znajduje się na dołączonej do książki dyskietce. Nosi on nazwę voteus1.swf

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin