zajęcia popołudniowe wrzesień.doc

(126 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

Skawina 01.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

 

Prowadząca Magda Babiuch

 

Cele:

- dziecko integruje się z grupą,

- dziecko doskonali umiejętności współdziałania,

- dziecko doskonali uwagę słuchową, 

I – Obiad – godz. 12:00

II – Poobiedni relaks -  

„Spotkanie z misiem Puchatkiem” opowiadanie wprowadzające dzieci w stan relaksu.                    A. Polender

 

III – Zabawy ruchowe -

„Dmuchamy piórka” zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń oddechowych.

„Naśladujemy zwierzęta” zabawa ruchowa w naśladowanie sposobów poruszania się różnych zwierząt.

 

IV – Zabawy konstrukcyjne i układanki obrazkowe –

Układanka obrazkowa „Memo” wspomagające ćwiczenia spostrzegawczości.

Zabawy konstrukcyjne klockami „Duży budowniczy”

 

V – Podwieczorek – godz. 14:00

 

VI - Zabawy i zajęcia integrujące grupę –

„Imiona”. Dzieci siedzą na dywanie. Prowadząca zaczyna zabawę z imionami mówiąc swoje imię, a każda kolejna osoba ma za zadanie powtórzyć imię poprzednika oraz dodać swoje. Nauczycielka pomaga dzieciom, stając za nimi lub obok nich, powtórzyć prawidłowo wszystkie poprzednie imiona.

“Imię do imienia” poznawanie imion, zainteresowań, upodobań rówieśników – krótkie wypowiedzi dzieci. rozpoczyna nauczycielka.

 

VII – Zabawy dowolne –

Rysowanie kredkami ołówkowymi i świecowymi obrazków dla mamy.

Zabawy w kąciku lalek „w dom”.

Zabawy klockami oraz samochodami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skawina 02.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

 

Cele:

- dziecko integruje się z grupą,

- dziecko doskonali umiejętności współdziałania,

- dziecko kształtuje prawidłową postawę w stosunku do swoich rówieśników,

- dziecko kształtuje spostrzegawczość,

I – Obiad – godz. 12:00

II – Poobiedni relaks -  

Czytanie bajki p.t. „Świnki trzy”. Własne opowiadanie na temat grzecznego przedszkolaka uwzględniające zasady bezpiecznego zachowywania się w przedszkolu.

Wdrażanie dzieci do współdziałania z nauczycielem – składanie kocyków po odpoczynku.

 

III – Zabawy ruchowe –

Taniec po okręgu, zabawa w pociąg - w rytm muzyki M. Jeżowskiej.

Zabawa w kręgu „Kolory” – podawanie piłeczki, wymawianie kolorów oraz przedmiotów, które taki kolor mają.

 

IV – Zabawy konstrukcyjne, układanki skojarzeniowe

Zabawy w budowanie miasta (składanie drogi, budowanie garaży dla samochodów) z klocków plastikowych oraz drewnianych.

Układanie Zwierzaków „Memo”

 

V – Podwieczorek – godz. 14:00

 

VI – Wspomnienia z wakacji –

Rysowanie kredkami świecowymi oraz ołówkowymi wspomnień z wakacji – krótkie opowiadanie o każdym z rysunków, wywieszenie na tablicy.

 

VII – Zabawy dowolne –

Gra w kręgle. Wielkie sprzątanie w „kuchni”. Oglądanie książeczek. Układanie puzzli. 

 

 

 

 

 

 

 

Skawina 03.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

 

Cele:

- dziecko wyrabia nawyki zdrowego stylu życia, w tym: aktywnego wypoczynku oraz higieny jamy ustnej,

- dziecko uczy się przestrzegania norm i zachowań regulujących współżycie w grupie,

I – Obiad – godz. 12:00

Czynności higieniczno-porządkowe po obiedzie. Wdrażanie dzieci do czynności mycia zębów po obiedzie.  Pomoc nauczycielce w rozkładaniu kocyków.

II – Poobiedni relaks -  

„Oddychanie z maskotką”- zabawa wyciszająca. Dzieci kładą się na plecach. Maskotka leży na ich brzuchu tam, gdzie znajduje się pępek.

 

Leżysz na plecach, a twoja maskotka leży na twoim brzuchu.

Czy twoja maskotka ma jakieś imię?

Czy czujesz, jak maskotka leży na twoim brzuchu?

Tak? Wspaniale!

A teraz oddychaj tak, by powietrze wpływało dokładnie tam, gdzie leży twoja maskotka.

Spójrz na swoją maskotkę. Co się z nią teraz dzieje?

Jak myślisz, czy jej się to podoba?

Tak, to naprawdę przyjemne, jak kołyszesz swoją maskotkę. To na pewno się jej podoba.

Kołysz ją tak jeszcze przez pewien czas, być może zaśnie podczas twojego kołysania.

 

Opowiadanie bajki o „Wilku i siedmiu koźlątkach” braci Grimm

 

Masaż z wierszykiem      -     „Rzeczka”

 

Płynie w lesie mała  rzeczka (masujemy otwartymi dłońmi plecy)

Dzieci kąpią się w klapeczkach

Chlap, chlap, chlap,

Chlap, chlap, chlap, (wymiatanie)

Promyk słońca wpadł do wody (gwiazda z dłoni)

I rozrabia jak szalony (klepanie paluszkami)

Chlap, chlap, chlap,

Chlap, chlap, chlap, (wymiatanie)

Aż, tu nagle deszczyk spadł (przebieranie paluszkami)

Uciekajmy (szybkie przebieranie paluszkami)

Kap, kap, kap,

Kap, kap, kap (stukanie paluszkiem)

 

 

 

III – Podwieczorek – godz. 14:00

IV – Zabawy ruchowe-

„Duży i mały” - Dzieci w dowolny sposób poruszają się w rytm muzyki ich zadanie polega na zareagowaniu na dwa różne typy dźwięków:

- tamburyn – oznacza „stań się duży” na ten sygnał dzieci w dowolny sposób pokazują, że są duże.

- dzwoneczki – oznaczają „stań się mały” analogicznie dzieci w dowolny sposób pokazują, że są małe.

 

 

VII – Zabawa przyrządami gimnastycznymi–

Kręgle

Nauczycielka ustawia kręgle – każde dziecko ma jeden strzał aby zbić jak najwięcej kręgli.

Spacer z woreczkami

Nauczycielka kładzie woreczek na głowie i prowadząc dzieci po sali pokazuje jak należy chodzić, np.: jak słonie, jak kaczki... następnie wybiera jedno dziecko, które dyktuje następne kroki.  

Rzut do celu

Nauczycielka ustawia obręcze w odpowiedniej odległości zadaniem dzieci jest wrzucanie woreczków do środka obręczy.

 

VIII – Dowolne zabawy w kącikach

Układanie puzzli, łamigłówki obrazkowe, wbijanka. Zabawa w „dom”.

 

 

Skawina 04.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

 

Cele:

- dziecko uczy się krótkiego wierszyka,

- dziecko poznaje instrumenty oraz ich odgłosy,

- dziecko uczy się przestrzegania norm i zachowań regulujących współżycie w grupie,

 

I – Obiad – godz. 12:00

Czynności higieniczno – porządkowe po obiedzie. Mycie zębów.

 

II – Poobiedni relaks

„Witaj przedszkole” B. Formy – słuchanie opowiadania czytanego przez nauczycielkę.

Usypianie maskotki na brzuszkach.

 

III – Wierszyk „Rzeczka”

Nauka wierszyka wraz z pokazywaniem.

Płynie w lesie mała  rzeczka

Dzieci kąpią się w klapeczkach

Chlap, chlap, chlap,

Chlap, chlap, chlap,

Promyk słońca wpadł do wody

I rozrabia jak szalony

Chlap, chlap, chlap,

Chlap, chlap, chlap,

Aż, tu nagle deszczyk spadł

Uciekajmy

Kap, kap, kap,

Kap, kap, kap

 

 

IV – Zabawa ruchowa „Wiewiórki”

W dowolnych miejscach na Sali nauczycielka rozkłada szarfy. Dzieci „wiewiórki” podskakując z nogi na nogę przemieszczają się między szarfami, na hasło „wiewiórki do dziupli” dzieci wskakują do szarf i przechodzą do przysiadu.

 

V – Jaki to instrument?

Dzieci siedzą w kręgu, nauczycielka rozdaje im instrumenty. Następnie wszystkie dzieci z wywołanym instrumentem wstają, prezentują jakie odgłosy wydaje i opisują go. Jeżeli dzieci potrafią nazywają instrument. Cała grupa powtarza nazwę.

Po prezentacji instrumentów dzieci mogą wspólnie zagrać.

 

V – Podwieczorek – godz. 14:00

 

VII – Rysujemy

Dzieci rysują kredkami  dowolne ilustracje. Następnie nauczycielka wywiesza je na tablicy i prosi aby dziecko opowiedziało rówieśnikom co przedstawia jego praca.

 

VIII – Zabawy dowolne w kącikach  i przy stolikach

Domino Disney,  „Gruby i chudy” Adamigo,  Układanka „Łamigłówka”,  Zwierzaki „Memo”.

 

 

Skawina 05.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

Cele:

- dziecko relaksuje się przy muzyce,

- dziecko potrafi prawidłowo naśladować dane zwierzęta, zjawiska,

- dziecko słucha uważnie i reaguje na słowa zawarte w piosence,

 

I – Obiad – godz. 12:00

Czynności higieniczno – porządkowe po obiedzie. Mycie zębów.

 

II – Poobiedni relaks

Usypianie misia. Odpoczynek przy muzyce.

 

 

Zabawa ruchowa

„Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Wiewiórki”.

 

Utrwalenie wierszyka „Rzeczka” wraz z pokazywaniem.

 

IV – Podwieczorek – 14:00

 

V – Zabawy przy muzyce

Naśladowanie żabek i bociana wg słów piosenki „O żabce”. Wsłuchiwanie się w słowa piosenki.

„Lot trzmiela” – rozmowa na temat utworu, naśladowanie pszczół w trakcie trwania utworu.

 

VII – Zabawy dowolne w kącikach i przy stolikach

Domino Disney,  „Gruby i chudy” Adamigo,  Układanka „Łamigłówka”,  Zwierzaki „Memo”.

Sprzątanie w kącikach.

 

 

Skawina 08.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

Cele:

- dziecko rozwija narządy mowy na różnych zgłoskach,( np.: brum brum)

- dziecko wyrabia nawyk umieszczania swoich rzeczy w wyznaczonych do tego miejsc,

 

I – Obiad – godz. 12:00

Czynności higieniczno – porządkowe po obiedzie. Mycie zębów.

 

II – Poobiedni relaks –

Wsłuchiwanie się w muzykę.

Czytanie dzieciom opowiadania o Kamyczku „Przedszkole”.

Krótkie wypowiedzi dzieci na temat Kamyczka.

 

III – Zabawa ruchowo – ortofoniczna

„Jedzie pociąg” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez pojazdy, zwierzęta, maszyny znajdujące się na stacjach. (stacje są wcześniej przygotowane przez nauczycielkę).

 

IV – Zabawa ruchowa –

Nauczycielka do ręki dziecka przywiązuje wstążki – dzieci naśladują w rytm muzyki różne zjawiska np.: wiatr, burzę lub czynności np.: drzewa kołyszące się na wietrze.

 

V – Podwieczorek – 14:00

 

VI – Przypomnienie wierszyka „Rzeczka”

Dwukrotne powtórzenie wierszyka z pokazywaniem oraz z masażem. 

 

VI – Kolorowanie

Wypełnianie kredkami ołówkowymi lub świecowymi konturów: ryba, żółw, samolot, samochód.

 

VII – Zabawy dowolne w kącikach

 

 

Skawina 09.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

Cele:

- dziecko wypowiada się na temat utworu,

- dziecko utrwala nazwy kolorów oraz kształtów,

 

I – Obiad – godz. 12:00

Czynności higieniczno – porządkowe po obiedzie. Mycie zębów.

 

II – Poobiedni relaks –

Wsłuchiwanie się w muzykę. Utwory takie jak: „Śpij kochanie”, „Czułe przytulanki”

 

III Piosenka

Przypomnienie i zaśpiewanie piosenki o Misiu. Krótkie wypowiedzi dzieci na temat słów piosenki.

 

IV Zabawa dydaktyczna

Wspólne układanie klocków na tablicy ( dokończ nazwę)!!!!!!!!!!!!1

Omawianie kolorów i kształtów figur.

 

V Podwieczorek 14:00

 

VI Zajęcia dowolne

Wypełnianie wybranych przez dzieci konturów, kredkami świecowymi lub ołówkowymi.

Zabawa dydaktyczna „Zgadnij o kim mówię”.

Mozaika wtyczkowa „Zaczarowany świat”.

 

VII Zabawy w kącikach

 

 

 

Skawina 10.09.2008

 

KONSPEKT ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA GRUPY DZIECI 4 I 5 LETNICH

 

Prowadząca Magda Babiuch

Cele:

- dziecko pojmuje zasady gier,

- dziecko wsłuchuje się w muzykę jednocześnie naśladując drzewo na wietrze,

 

I – Obiad – godz. 12:00

Czynności higieniczno – porządkowe po obiedzie. Mycie zębów.

 

II – Poobiedni relaks –

Wsłuchiwanie się w muzykę. Utwory takie jak: „Piosenka do kołyski”, „Słodkie sny”

 

III – Zabawy ruchowe –

„Stary niedźwiedź mocno śpi”, wprowadzenie nowej zabawy „Gąski, gąski do domu”.

 

IV – Zabawy przy stolikach - Gry dydaktyczne

Układanka „Łamigłówka”,  Zwierzaki „Memo”,

„Gdzie jest żabka”, „Na straganie”.

 

VI – Podwieczorek 14:00

 

VII  Masażyk „Wieloryb i rybki”

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin