4-latki, grudzień.doc

(107 KB) Pobierz
PLAN PRACY OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ              

    W GRUPIE IV DZIECI 4,5 – LETNICH

NA MIESIĄC – GRUDZIEŃ

 

 

 

TEMATYKA:

 

I  TYDZIEŃ – Wesołe mikołajki w przedszkolu.

II TYDZIEŃ -  Nadchodzi zima , kto ją przetrzyma.

III TYDZIEŃ – W oczekiwaniu na Święta.

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – „ Wesołe Mikołajki w przedszkolu”.

 

EDUKA

CJA

SYTUACJE  EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

UMY

 

 

 

 

 

 

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Słuchanie wiersza samodzielnego. Fiutowskiej pt. „ Idzie Mikołaj”.

 

 

·  Opowiadanie w oparciu o ilustracje pt. „Święty Mikołaj u małej Barbett”.

 

·  Układanie obrazka z części na temat „Co dzieci dostały od Mikołaja”.     

 

·  Ćwiczenie oddechowe wg Hatha Jogi        „ Balonik”.

 

·  Zabawa dydaktyczna „ Czarodziejski worek Mikołaja”.

 

·  Spotkanie z Mikołajem – wizyta Mikołaja w przedszkolu.

 

 

 

·  Ćwiczenie liczbowe „ Prezenty od

   Mikołaja”.

 

·         Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. Stwarzanie radosnego nastroju oczekiwania na Mikołaja.

 

·         Próby uważnego słuchania, wzbogacanie wrażeń, spostrzeżeń, myślenia i mowy.

·         Próby prawidłowego ułożenia obrazka z części.

           

·         Pogłębienie fazy wydechu i wdechu, uspokojenie, relaksacja.

 

·         Rozpoznawanie prawdziwych zabawek ukrytych w dużym worku po dotyku.

 

·         Tworzenia radosnego nastroju elementów grupie podczas wizyty Mikołaja, samodzielne odbieranie prezentu elementów rąk przybyłego gościa.

·         Przeliczanie elementów w zakresie liczby 4. Porównywanie różnych zbiorów przez łączenie w pary.

 

RUCHOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Zestaw zabaw ruchowych nr 7 (wł.)

  „Zimowe igraszki”. Przybory: krążki, gazeta.

 

·  Zabawy ruchowe

-orient. - porządk. „Wyścigi zaprzęgów”.

-   z elem. biegu „ Kto szybciej dowiezie 

   bagaż”

-   Z elem. celowania : „Kto

przewróci klocek”.

 

 

 

 

·         Spacery po najbliższej okolicy.

 

 

 

·         Kształcenie koordynacji ruchowo – wzrokowej . Doskonalenie skoków na jednej nodze.

·         Doskonalenie chodu po zwężonym torze prostym i krętym z przyborem w rękach.

·     Sprawne ustawianie się w parach na sygnał słowny.

·     Doskonalenie szybkiej reakcji i orientacji.

·         Przyjmowanie prawidłowej postawy podczas toczenia.

 

·         Dostrzeganie zmian w otaczającym krajobrazie

 

 

·         Słuchanie  piosenki śpiewanej przez          nauczyciela pt. „ Przebrany Mikołaj”.

·         Opowieść muzyczna pt. „ Jedzie do nas         Mikołaj”.

 

·         Zabawy muzyczno – ruchowe wg. Batii   

      Strauss – wybór pozostawiony dzieciom

.                        

·           Zagadki muzyczne

 

 

 

·         Słuchanie piosenki do nauki pt.

    „piosenka na chłodne dni” A. Galicy.

  

·         „ But na prezenty” – wykonanie z czerwonego bristolu.

 

·         Budowanie z klocków drewnianych i plastikowych na temat dowolny.

·         Malowanie farbami akwarelowymi na temat dowolny na dużym formacie .

 

 

·         „Mikołaj” – technika origami kółkowe wg. D. Dziamskiej.

 

·         „ Portret Mikołaja” – malowanie farbą plakatową na szarej gazecie.

 

      

 

·         Rozmowa na temat piosenki, pobudzenie wyobraźni.

·         Próby odzwierciedlenia ruchem treści opowiadania. Doskonalenie pamięci muzycznej.

·         Przenikanie do struktury całego utworu a w konsekwencji jego radosny i rozumny odbiór.

·         Rozpoznawanie piosenek wygrywanych na instrumentach perkusyjnych , nuconych, na podstawie wystukiwanego rytmu

·         Poznanie słów i melodii nowej piosenki, pobudzenie wyobraźni.

 

·         Doskonalenie drobnych ruchów palców podczas nawlekania

sznurówki w bucie

·         Rozwijanie pomysłowości i własnej inwencji twórczej dziecka.

·  Doskonalenie sprawności manualnych rąk . Wyrażanie w formie plastycznej swoich  pragnień i marzeń.

·  Próby składania kółek na połowę, naklejanie tworząc kompozycję zamkniętą.

·  Rozwijanie ruchu okrężnego ręki przy malowaniu.

 

 

 

 

WYRAZY DO GLOBALNEGO CZYTANIA : Mikołaj, but, zaprzęg,                prezent, sanie.

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – „ Nadchodzi zima , kto ją przetrzyma”.

 

 

EDUKA CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

 

·         Historyjka obrazkowa pt. „Gawronek poznaje zimę” H. Zdzitowieckiej.

 

·         Rozmowa z dziećmi na temat „ Jak możemy pomóc ptakom przetrwać zimę”

 

·         Teatrzyk sylwet w oparciu o utwór H. Łochockiej pt. „Kamizelka Elemelka”.

 

·         Słuchanie opowiadania nauczyciela w oparciu o utwór D. Niewoli pt. „ Głodna sikorka”.

 

·         Ćwiczenia artykulacyjne z wykorzystaniem wiersza S. Jachowicza pt. „ Ptaszek w gościnie”.

·         Przyglądanie się ptakom przylatującym do karmnika na oknie.

 

·         Zabawa dydaktyczna „ Wróbel tu, gołąb tam”- ćwiczenia klasyfikacyjne.

 

·      Ćwiczenie liczbowe „ Ptaki w karmnikach”.

 

·         Próby ułożenia historyjki wg. kolejności – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej

·         . Pobudzanie dzieci do myślenia poprzez szukanie sposobów niesienia pomocy ptakom.

·         Dostrzeganie potrzeby systematycznego dokarmiania ptaków w czasie zimy.

·         Próby nazywania ptaków przylatujących do karmnika, zwrócenie uwagi dzieci na rodzaj pokarmu, który lubią ptaszki.

·         Wzmacnianie mięśni narządów mowy na zgłoskach „pi – pi”, „ćwir – ćwir”, „ frr – frr”, „ puk – puk”.

·         Poznanie najbardziej charakterystycznych nazw ptaków : wróbel, sikorka, gil, gawron. Obserwowanie w jaki sposób poruszają się , wydają głos.

 

·         Klasyfikowanie przedmiotów i porównywanie liczebności zbiorów. Stosowanie określeń : więcej niż, mniej niż, więcej o jeden, o jeden mniej.

·         Przeliczanie elementów w zakresie liczby 5 i więcej w zależności od  umiejętności dzieci.

 

·      Ćwiczenia poranne zestaw nr 7 własny.

·      Zestaw zabaw ruchowych nr IV [powt.]

     Przybory : ławeczka, woreczki.

·         Zabawy ruchowe :

-          orient. – porząd. „ Gwiazdki śniegu”.

-          Z elem. czworakowania „ Lepimy bałwana”.

-          Z elem. równowagi „ Buty”.

 

·         Kształcenie zmysłu równowagi –

      chód równoważny w przód i do tyłu

 

·         Doskonalenie chodu w linii prostej [po ławeczce] krokiem mierniczym.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin