Konspekt zajęć przedszkolnych
Temat: Poznajemy najbliższą okolicę (zajęcia popołudniowe)
Cele ogólne:
- zapoznanie z różnymi rodzajami pojazdów,
Cele operacyjne:
dziecko:
- reaguje na sygnały nauczyciela,
- rozumie sygnały niewerbalne (ruchy rąk),
- potrafi wskazać kierunek jazdy pojazdu,
- utrwala dzielenie wyrazów na sylaby,
- kończy rozpoczętą pracę,
- kształtuje poczucie estetyki,
- pracuje zgodnie z zasadami BHP.
Metody:
- czynna
Forma:
- praca z całą grupą,
- praca indywidualna.
Pomoce dydaktyczne:
- gwizdek, lizak policyjny, obrazki pojazdów, Sześciolatek cz.1, s.21, Wycinanki, kredki, nożyczki, klej.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Zabawa ruchowa Ruch uliczny:
Dzieci ustawione na obwodzie koła, zwrócone w prawą stronę, rękami imitują trzymanie kierownicy. Na środku stoi nauczyciel – policjant. Sygnałem gwizdka zapowiada zmianę ruchu, natomiast gestem rąk i chorągiewką podaje konkretne informacje.
· Na sygnał wszyscy ruszają w prawo naśladując jazdę samochodem.
· Na sygnał gwizdka i ruch chorągiewką w lewo zmieniają kierunek ruchu.
· Na sygnał gwizdka i rozpostarte ręce nauczyciela, poruszają się dowolne po całej sali.
· Na sygnał gwizdka i ruchy przywołujące obu rąk, dzieci ustawiają się w pozycji wyjściowej.
2.
a). Pięciolatki: kolorowanie pojazdów
b). Sześciolatki:
1. Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów; zaznaczanie strzałkami kierunku ich jazdy. Kolorowanie wybranego pojazdu – Sześciolatek, cz.1, str. 21
2. Wykonanie kostki z prostokątami do gry Kto wprowadzi samochody do garażu? – Wycinanki (wycinanka B)
3. Podział na sylaby nazw obrazków z Wycinanek związanych z ruchem ulicznym: pasy, znaki, ulica (wycinanka C)
chojnacka.k