Poznajemy najbliższą okolicę.doc

(31 KB) Pobierz

Konspekt zajęć przedszkolnych

 

Temat: Poznajemy najbliższą okolicę (zajęcia popołudniowe)

Cele ogólne:

- zapoznanie z różnymi rodzajami pojazdów,

Cele operacyjne:

dziecko:

- reaguje na sygnały nauczyciela,

- rozumie sygnały niewerbalne (ruchy rąk),

- potrafi wskazać kierunek jazdy pojazdu,

- utrwala dzielenie wyrazów na sylaby,

- kończy rozpoczętą pracę,

- kształtuje poczucie estetyki,

- pracuje zgodnie z zasadami BHP.

Metody:

- czynna

Forma:

- praca z całą grupą,

- praca indywidualna.

Pomoce dydaktyczne:

- gwizdek, lizak policyjny, obrazki pojazdów, Sześciolatek cz.1, s.21, Wycinanki, kredki, nożyczki, klej.

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

1.      Zabawa ruchowa Ruch uliczny:

 

Dzieci ustawione na obwodzie koła, zwrócone w prawą stronę, rękami imitują trzymanie kierownicy. Na środku stoi nauczyciel – policjant. Sygnałem gwizdka zapowiada zmianę ruchu, natomiast gestem rąk i chorągiewką podaje konkretne informacje.

·         Na sygnał wszyscy ruszają w prawo naśladując jazdę samochodem.

·         Na sygnał gwizdka i ruch chorągiewką w lewo zmieniają kierunek ruchu.

·         Na sygnał gwizdka i rozpostarte ręce nauczyciela, poruszają się dowolne po całej sali.

·         Na sygnał gwizdka i ruchy przywołujące obu rąk, dzieci ustawiają się w pozycji wyjściowej.

 

2.

a). Pięciolatki: kolorowanie pojazdów

b). Sześciolatki:

1. Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów; zaznaczanie strzałkami kierunku ich jazdy. Kolorowanie wybranego pojazdu – Sześciolatek, cz.1, str. 21

2. Wykonanie kostki z prostokątami do gry Kto wprowadzi samochody do garażu?Wycinanki (wycinanka B)

3. Podział na sylaby nazw obrazków z Wycinanek związanych z ruchem ulicznym: pasy, znaki, ulica (wycinanka C)

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin