serwisy internetowe. programowanie helion.pdf
(
20026 KB
)
Pobierz
707866404 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Serwisy internetowe.
SPIS TRECI
Programowanie
Autorzy: Marty Hall, Larry Brown
T³umaczenie: Szymon Kobalczyk,
Marek Pa³czyñski, Rafa³ Szpoton
ISBN: 83-7361-155-X
Tytu³ orygina³
u:
Core Web Programming, 2nd Edition
Format: B5, stron: 1254
Przyk³ady na ftp: 1211 kB
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Kompendium wiedzy dla profesjonalnych programistów serwisów internetowych.
Ksi¹¿ka zawiera komplet informacji niezbêdnych twórcom zaawansowanych aplikacji
sieciowych i opisuje: HTML 4, Java Standard Edition 1.3, serwlety, JavaServer Pages
i wiele innych technologii. „Serwisy internetowe. Programowanie” ³¹czy te technologie
pokazuj¹c, jak przy ich pomocy tworzyæ profesjonalne systemy.
HTML 4:
Dog³êbny, praktyczny opis struktury dokumentu HTML, jego elementów, ramek
i styli kaskadowych.
Java 2:
Podstawy sk³adni, projektowanie zorientowane obiektowo, aplety, tworzenie
animacji, narzêdzie Java PlugIn, tworzenie interfejsu u¿ytkownika (Swing), Java 2D API,
aplikacje wielow¹tkowe, programowanie sieciowe, korzystanie z baz danych i jeszcze
wiêcej.
Technologie serwerowe Javy:
Serwlety, JSP, XML, JDBC – fundamentalne technologie
umo¿liwiaj¹ce budowê aplikacji w Javie. Tematy zaawansowane dotycz¹ tworzenia
w³asnych bibliotek znaczników JSP, ³¹czenia serwletów z JSP (MVC), tworzenie puli
po³¹czeñ do baz danych, SAX, DOM i XSLT. Dok³adnie omówiono tak¿e HTTP 1.1.
JavaScript:
Dynamiczne tworzenie zawartoci stron WWW, ledzenie zachowania
u¿ytkownika, sprawdzanie poprawnoci danych w formularzach HTML. Do³¹czono
podrêczny skorowidz komend.
Pierwsze wydanie tej ksi¹¿ki jest u¿ywane jako podrêcznik na takich uczelniach jak
MIT, Standford, UC Berkeley, UCLA, Princeton i John Hopkins. Ksi¹¿ka, któr¹ trzymasz
w rêku, zosta³a zaktualizowana i uzupe³niona o najnowsze technologie oraz
towarzysz¹ce im przyk³ady gotowego kodu.
• wiatowy bestseller — aktualne kompendium dla zaawansowanych programistów
serwisów WWW
• Dog³êbny opis HTML 4, CSS, Javy 2, serwletów, JavaServer Pages i XML
• Przyk³ady kodu u¿ywanego przez profesjonalistów
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
O Autorach...................................................................................................................................................21
Wstp..........................................................................................................................................................23
Cz I Jzyk HTML
29
Rozdział 1. Projektowanie stron WWW w HTML 4.0.................................................................................31
1.1. Jzyk HTML...........................................................................................................32
1.2. HTML 4.0 oraz inne standardy HTML.......................................................................33
1.3. Publikacja dokumentu WWW...................................................................................35
Tworzenie dokumentu............................................................................................ 35
Umieszczenie dokumentu w sieci WWW...................................................................35
Sprawdzanie poprawno'( dokumentu...................................................................... 37
1.4. Podstawowa struktura dokumentów HTML...............................................................38
Szablon dokumentu HTML...................................................................................... 39
Deklaracja DOCTYPE..............................................................................................39
1.5. Nagłówek HEAD — ogólne informacje o stronie........................................................41
Obowi8zkowy element nagłówka HEAD.................................................................... 42
Opcjonalne elementy nagłówka HEAD...................................................................... 42
1.6. Sekcja BODY — cz'( główna dokumentu...............................................................47
1.7. Podsumowanie......................................................................................................50
Rozdział 2. Elementy blokowe w HTML 4.0................................................................................................51
2.1. Nagłówki...............................................................................................................52
2.2. Podstawowe bloki tekstu........................................................................................53
Podstawowy akapit................................................................................................54
Akapit zachowuj8cy znaki rozdzielaj8ce.................................................................... 55
Blok cytatu............................................................................................................56
Adresy..................................................................................................................56
2.3. Listy numerowane, wypunktowane i wcite...............................................................57
Listy numerowane .................................................................................................57
Listy wypunktowane...............................................................................................59
Listy definicji.........................................................................................................61
2.4. Tabele ..................................................................................................................62
Podstawowa struktura tabel...................................................................................62
Definiowanie wierszy tabeli.....................................................................................66
Nagłówki kolumn i komórki danych..........................................................................67
Grupowanie zawarto'ci tabeli................................................................................. 70
2.5. Formularze............................................................................................................72
2.6. Pozostałe elementy blokowe...................................................................................73
2.7. Podsumowanie......................................................................................................75
4 Spis tre+ci
Rozdział 3. Elementy tekstowe w HTML 4.0.............................................................................................77
3.1. Fizyczne style znaków.............................................................................................77
3.2. Logiczne style znaków............................................................................................82
3.3. Tworzenie ł8czy hipertekstowych.............................................................................84
3.4. Umieszczanie ilustracji...........................................................................................87
Animowane obrazki GIF..........................................................................................87
Element IMG.........................................................................................................88
3.5. Mapy obrazu interpretowane po stronie klienta......................................................... 91
3.6. Osadzenie innych obiektów w dokumentach............................................................. 94
Osadzanie apletów Javy......................................................................................... 94
Osadzanie plików w formatach audio, wideo i innych przez moduły rozszerzaj8ce........ 96
Osadzanie kontrolek ActiveX................................................................................... 97
Wy'wietlanie ruchomych szyldów............................................................................99
3.7. Sterowanie łamaniem tekstu ................................................................................100
3.8. Podsumowanie....................................................................................................101
Rozdział 4. Ramki......................................................................................................................................103
4.1. Szablon dokumentu ramek...................................................................................104
4.2. Definiowanie układu ramek...................................................................................105
4.3. Definiowanie zawarto'ci komórek ramek................................................................109
Przykłady.............................................................................................................111
4.4. Odwoływanie si do komórek ramek......................................................................112
Predefiniowane nazwy ramek................................................................................115
4.5. Rozwi8zywanie najczstszych problemów z ramkami...............................................115
Tworzenie zakładek do stron z ramkami................................................................. 116
Drukowanie stron z ramkami................................................................................116
Uaktualnianie wielu ramek równocze'nie............................................................... 117
Chronienie dokumentu przed umieszczeniem w ramce............................................ 120
Tworzenie pustych komórek..................................................................................120
4.6. Ramki wewntrzne...............................................................................................121
4.7. Podsumowanie....................................................................................................124
Rozdział 5. Kaskadowe arkusze stylów.................................................................................................125
5.1. Definiowanie reguł stylu........................................................................................126
5.2. Zewntrzne i lokalne arkusze stylów......................................................................128
Zewntrzne arkusze stylów...................................................................................128
Element STYLE i arkusze stylów JavaScript............................................................130
Wewntrzne definicje stylów.................................................................................130
5.2. WskaDniki............................................................................................................131
Elementy HTML...................................................................................................132
Klasy definiowane przez uFytkownika..................................................................... 133
Identyfikatory definiowane przez uFytkownika......................................................... 133
Pseudoklasy odsyłaczy.........................................................................................134
5.4. Ł8czenie kaskadowe. Reguły pierwszeHstwa w arkuszach stylów.............................. 135
5.5. Wła'ciwo'ci kroju pisma.......................................................................................136
5.6. Wła'ciwo'ci pierwszego planu i tła........................................................................141
5.7. Wła'ciwo'ci tekstu..............................................................................................143
5.8. Wła'ciwo'ci prostok8ta ograniczaj8cego................................................................ 147
Marginesy...........................................................................................................148
Obramowanie......................................................................................................148
Dopełnienie.........................................................................................................150
Tryby wy'wietlania prostok8ta ograniczaj8cego....................................................... 150
Spis tre+ci 5
5.9. Obrazki i elementy pływaj8ce................................................................................151
5.10. Wła'ciwo'ci list.................................................................................................153
5.11. Standardowe formaty zapisu warto'ci..................................................................153
Długo'ci.............................................................................................................154
Kolory.................................................................................................................154
5.12. Warstwy............................................................................................................155
Definiowanie warstw przez elementy LAYER i ILAYER..............................................155
Definiowanie warstw przez arkusze stylów.............................................................159
5.13. Podsumowanie..................................................................................................162
Cz II Programowanie w jzyku Java
163
Rozdział 6. Podstawowe informacje o Javie..........................................................................................165
6.1. Cechy charakterystyczne Javy................................................................................166
Java jest jzykiem współpracuj8cym z Internetem i aplikacjami sieciowymi............... 167
Java jest jzykiem przeznaczonym dla róFnych platform........................................... 169
Java jest jzykiem łatwym do nauczenia ................................................................172
Java jest jzykiem obiektowym..............................................................................173
Dziki standardowym bibliotekom Java ma wiele zastosowaH.................................. 173
6.2. Nieprawdziwe informacje na temat Javy.................................................................175
Java jest przeznaczona jedynie do zastosowaH sieciowych...................................... 175
Java jest jzykiem niezaleFnym od platformy..........................................................175
Java jest jzykiem łatwym do nauczenia ................................................................177
Java jest jzykiem obiektowym..............................................................................177
Java jest jzykiem, który moFna stosowa( w kaFdym projekcie informatycznym......... 178
6.3. Wersje Javy.........................................................................................................178
Której wersji powinno si uFywa(?.........................................................................180
Bez wzgldu na to, która wersja zostanie wybrana… .............................................. 180
6.4. Rozpoczcie pracy................................................................................................181
Instalacja Javy.....................................................................................................182
Instalacja przegl8darki obsługuj8cej Jav............................................................... 183
Zapisanie odsyłacza lub instalowanie dokumentacji API Javy................................... 183
Opcjonalne instalowanie zintegrowanego 'rodowiska programistycznego.................. 184
Utworzenie i uruchomienie programu..................................................................... 185
6.5. Przykładowe programy Javy...................................................................................185
Aplikacja „Witaj 'wiecie”......................................................................................186
Argumenty linii poleceH........................................................................................186
Aplet „Witaj 'wiecie” ...........................................................................................187
Parametry apletu ustalane przez uFytkownika......................................................... 188
6.6. Podsumowanie....................................................................................................191
Rozdział 7. Programowanie obiektowe w jzyku Java.........................................................................193
7.1. Zmienne obiektowe..............................................................................................194
7.2. Metody ...............................................................................................................196
7.3. Konstruktory i słowo kluczowe „this”.....................................................................197
Inicjacja statyczna...............................................................................................200
7.4. Destruktory .........................................................................................................200
7.5. Przeci8Fanie........................................................................................................201
7.6. Udostpnianie klas w oddzielnych plikach.............................................................. 204
6 Spis tre+ci
7.7. Program javadoc..................................................................................................209
Znaczniki javadoc................................................................................................210
Argumenty linii poleceH programu javadoc ............................................................. 213
7.8. Dziedziczenie.......................................................................................................215
7.9. Interfejsy i klasy abstrakcyjne...............................................................................219
7.10. Pakiety, 'cieFki dostpu do klas i archiwa JAR.....................................................226
McieFka do klas — CLASSPATH............................................................................229
7.11. Modyfikatory deklaracji.......................................................................................232
Modyfikatory widoczno'ci.....................................................................................232
Inne modyfikatory................................................................................................233
7.12. Podsumowanie..................................................................................................235
Rozdział 8. Podstawowa składnia jzyka Java.....................................................................................237
8.1. Podstawowe informacje na temat składni..............................................................238
8.2. Podstawowe typy danych......................................................................................239
Konwersja typów prostych....................................................................................242
8.3. Operatory, instrukcje warunkowe i ptle.................................................................242
Operatory matematyczne......................................................................................243
Instrukcje warunkowe ..........................................................................................244
Ptle..................................................................................................................249
8.4. Klasa Math .........................................................................................................252
Stałe..................................................................................................................252
Metody ogólnego przeznaczenia............................................................................ 252
Metody trygonometryczne.....................................................................................254
Klasy BigInteger i BigDecimal...............................................................................254
8.5. Wprowadzanie i wy'wietlanie danych..................................................................... 256
Wyprowadzanie danych na standardowe urz8dzenie wyj'ciowe ................................ 256
Wyprowadzanie danych na standardowe wyj'cie informacji o błdach....................... 258
Odczytywanie danych ze standardowego urz8dzenia wej'ciowego............................ 258
8.6. Uruchamianie programów zewntrznych.................................................................258
8.7. Referencje...........................................................................................................264
Przekazywanie argumentów w Javie....................................................................... 266
Operator instanceof.............................................................................................266
8.8. Ci8gi tekstowe.....................................................................................................268
Metody klasy String.............................................................................................268
Konstruktory.......................................................................................................274
8.9. Tablice................................................................................................................274
Dwuetapowa alokacja tablicy................................................................................ 275
Jednoetapowa alokacja tablicy.............................................................................. 276
Tablice wielowymiarowe.......................................................................................277
8.10. Wektory.............................................................................................................278
Konstruktory.......................................................................................................278
Metody...............................................................................................................278
8.11. Przykład — proste drzewo binarne.......................................................................280
8.12. Wyj8tki..............................................................................................................284
Podstawy obsługi wyj8tków...................................................................................285
Wielokrotne klauzule catch................................................................................... 287
Klauzula Finally ...................................................................................................288
Generowanie wyj8tków.........................................................................................288
Niesprawdzane wyj8tki.........................................................................................290
8.13. Podsumowanie..................................................................................................290
Plik z chomika:
Ravel25
Inne pliki z tego folderu:
Hanna Mazur Zbigniew Mazur Projektowanie relacyjnych baz danych.pdf
(83667 KB)
Jenifer Tidwell projektowanie interfejsów. sprawdzone wzorce projektowe full.pdf
(87844 KB)
Rod Johnson, Juergen Hoeller, Alef Arendsen, Thomas Risberg, Colin Sampaleanu spring framework. profesjonalne tworzenie oprogramowania w javie full version.pdf
(16329 KB)
Donald.E.Knuth - Sztuka.programowania.(t.2).pdf
(42759 KB)
oryginal-pozycjonowanie-i-optymalizacja-stron-www-jak-si-to-robi-wydanie-iii_pozop3.pdf
(39003 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 01.06.2025
Pliki dostępne do 19.01.2025
4VIP
astronomia
Download na życzenie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin