Mechanizm ręcznego podnoszenia szyby [F] - wymiana.pdf

(1467 KB) Pobierz
420758151 UNPDF
Mechanizm ręcznego podnoszenia szyby [F] - wymiana
Autor: Ozma
Pierwsze podejście do problemu zakończyło się fiaskiem, ponieważ okazało się, że obluzowany fragment mechanizmu, który mnie
interesuje jest zanitowany. Na zdjęciu w kółku:
Dlatego zacząłem rozglądać się na Alledrogo i u sprzedawcy "czesciauto" kupiłem za 50 zł cały mechanizm podnoszenia szyby
widoczny na powyższym zdjęciu.
Już przy rozkręcaniu tapicerki okazało się, że u mnie rozmieszczenie śrub jest inne, niż w manualu "Jak zdemontować tapicerkę
drzwi" na WoA.
Mianowicie śrub jest pięć, trzy u dołu drzwi, jedna pod uchwytem do zamykania drzwi i jedna schowana pod atrapą sterowania
elektrycznymi lusterkami. Atrapę podważyłem śrubokrętem i odsłoniła się śrubka.
420758151.001.png
Jako, ze na kąciku jest wiele szkół zdejmowania korbki informuję jedynie, że zdjąłem ją śrubokrętem i nie zajęło to więcej, niż 2-3
minuty.
Tak wyglądają rozbebeszone drzwi:
420758151.002.png
Na fotce niebieską kreską zaznaczyłem szynę szyby, a zieloną szyne pomocniczą, która jest przytwierdzona do blachy dwiema
srubkami. Trzeba teraz wykręcić mechanizm. Najpierw wykręcamy 2 śrubki trzymające szynę pomocniczą i manewrując szybą i
korbką (którą warto nałożyć z powrotem, oczywiście bez zawleczki) wysuwamy uchwyty z szyn i łagodnie pozwalamy szybie spocząć
na dnie drzwi. Szynę pomocniczą wyciągamy. Potem wykręcamy 4 srubki trzymające mechanizm:
Następnie wyjmujemy go przez ten największy otwór na dole. I mamy coś takiego:
420758151.003.png
U mnie w tym momencie pojawiły się komplikacje w postaci zanitowanych otworów w nowym mechanizmie oraz ukręconych śrub w
starym i wymagało to trochę gimnastyki oraz jednego złamanego wiertła zanim doszedłem z tym wszystkim do ładu.
A więc jak wszystko już wyjmiemy to wciskamy przez ten sam otwór nowy mechanizm i próbujemy dopasować to wszystko do kupy.
Uwaga! Miejsca jest naprawdę niewiele i trochę cierpliwości oraz zdolności manualnych to wymaga.
Żeby ułatwić ewentualnym naśladowcom podpowiem, ze najlepsza chyba kolejność po włożeniu nowego mechanizmu to:
1. Przykręcić 4 śruby jak na fotce nr 6
2. Wmanewrować ukośnie szybę tak, żeby te białe uchwyty weszły w szynę na dole szyby i zaraz potem umieścić szybę w
prowadnicach bocznych
3 Włożyć trzeci, ostatni biały uchwyt w szynę pomocniczą (na fotce nr 5 kolor zielony) i dopiero później przykręcamy tą szynę w tę
samą stronę co była (grubszym końcem w stronę tyłu auta).
Teraz czas na testy, a więc należy podnieść maksymalnie szybę do góry i opuścić, żeby sprawdzić, czy wszystko chodzi jak powinno.
Cały czas przy wkładaniu/wyjmowaniu szyby i dopasowywaniu uchwytów do szyn pomagamy sobie manewrami szybą od góry oraz
korbką!!
420758151.004.png
Mnie ta operacja (razem z komplikacjami opisanymi powyżej oraz dużym kubkiem kawy) zajęła nieco ponad 2 godziny.
Narzędzia, których użyłem to:
- Wkrętarka z przeróżnymi końcówkami (bitami oraz nasadkami)
- Śrubokręt płaski do podważania oraz ściągnięcia zawleczki korbki
- Wiertarka do roznitowania.
- Kombinerki i szczypce do chwytania łebków opornych śrub od wewnętrznej strony drzwi
- WD-40 do poluzowania starych śrub.
Gdyby ktoś się za to zabrał i potrzebował pomocy pisać na priv lub maila. Powodzenia
Zgłoś jeśli naruszono regulamin