3. Kontrakt.docx

(13 KB) Pobierz

Nazwa szkoły                                                                       miejscowość i data

 

 

 

 

 

Kontrakt

 

Zawarty ………… między nauczycielem stażystą …………………… ubiegającą się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego a opiekunem stażysty ………………..

 

Kontrakt dotyczy:

- celów współpracy,

- zadań do realizacji,

- zasad i norm obowiązujących przy współpracy,

- formy pracy,

- terminarza spotkań.

 

Cele współpracy:

- współpraca w dziedzinie organizacyjnej, dydaktycznej i opiekuńczo – wychowawczej;

- wsparcie stażysty w trudnych sytuacjach, niepowodzeniach, w podejmowaniu ważnych decyzji;

- pomoc w planowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego stażysty;

- dzielenie się doświadczeniami;

- wzajemne dopełnianie.

 

Zadania do realizacji:

- opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty i pomoc
w realizacji tego planu;

- zapoznanie nauczyciela stażysty z zadaniami, zasadami funkcjonowania …………………….(nazwa szkoły) oraz z procedurą awansu zawodowego;

- prezentacja zajęć edukacyjnych przez opiekuna stażu;

- obserwacja i wspólna analiza zajęć nauczyciela stażysty;

- wzajemne dzielenie się swoimi uwagami, spostrzeżeniami dotyczącymi pracy opiekuńczo – wychowawczej i dydaktycznej;

- udział w różnych formach doskonalenia nauczycieli;

- wspólne organizowanie imprez okolicznościowych;

- przygotowanie stażysty do rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Zasady i normy obowiązujące przy współpracy:

- współpraca oparta na wzajemnym zaufaniu, szacunku i otwartości.

 

Formy pracy:

- spotkanie informacyjne dotyczące procedury awansu zawodowego nauczyciela stażysty, prowadzenia dokumentacji, Statutu Szkoły i Planu Wychowawczego oraz przepisów prawnych dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa
i higienicznych warunków pracy;

- spotkania diagnostyczne w celu określania potrzeb i zainteresowań stażysty;

- obserwacja zajęć prowadzonych przez młodego nauczyciela, omawianie ich;

- udział stażysty w zajęciach prowadzonych przez opiekuna, ich analiza;

- spotkania poświęcone omawianiu różnych form doskonalenia zawodowego;

- spotkania poświęcone omawianiu literatury pedagogicznej;

- konsultacje co do form i metod pracy;

- spotkania problemowe poświęcone rozwiązaniu konkretnego problemu nauczyciela.

 

Terminarz spotkań:

- stażysta może uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna;

- opiekun może uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela stażystę;

- spotkania (rozmowy, pogadanki, analiza) według potrzeb po zajęciach
w przedszkolu.

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………..                                          ……………………………….

      nauczyciel stażysta                                                                        opiekun nauczyciela stażysty

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin