Nazwa szkoły miejscowość i data
Kontrakt
Zawarty ………… między nauczycielem stażystą …………………… ubiegającą się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego a opiekunem stażysty ………………..
Kontrakt dotyczy:
- celów współpracy,
- zadań do realizacji,
- zasad i norm obowiązujących przy współpracy,
- formy pracy,
- terminarza spotkań.
Cele współpracy:
- współpraca w dziedzinie organizacyjnej, dydaktycznej i opiekuńczo – wychowawczej;
- wsparcie stażysty w trudnych sytuacjach, niepowodzeniach, w podejmowaniu ważnych decyzji;
- pomoc w planowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego stażysty;
- dzielenie się doświadczeniami;
- wzajemne dopełnianie.
Zadania do realizacji:
- opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty i pomoc w realizacji tego planu;
- zapoznanie nauczyciela stażysty z zadaniami, zasadami funkcjonowania …………………….(nazwa szkoły) oraz z procedurą awansu zawodowego;
- prezentacja zajęć edukacyjnych przez opiekuna stażu;
- obserwacja i wspólna analiza zajęć nauczyciela stażysty;
- wzajemne dzielenie się swoimi uwagami, spostrzeżeniami dotyczącymi pracy opiekuńczo – wychowawczej i dydaktycznej;
- udział w różnych formach doskonalenia nauczycieli;
- wspólne organizowanie imprez okolicznościowych;
- przygotowanie stażysty do rozmowy kwalifikacyjnej.
Zasady i normy obowiązujące przy współpracy:
- współpraca oparta na wzajemnym zaufaniu, szacunku i otwartości.
Formy pracy:
- spotkanie informacyjne dotyczące procedury awansu zawodowego nauczyciela stażysty, prowadzenia dokumentacji, Statutu Szkoły i Planu Wychowawczego oraz przepisów prawnych dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa i higienicznych warunków pracy;
- spotkania diagnostyczne w celu określania potrzeb i zainteresowań stażysty;
- obserwacja zajęć prowadzonych przez młodego nauczyciela, omawianie ich;
- udział stażysty w zajęciach prowadzonych przez opiekuna, ich analiza;
- spotkania poświęcone omawianiu różnych form doskonalenia zawodowego;
- spotkania poświęcone omawianiu literatury pedagogicznej;
- konsultacje co do form i metod pracy;
- spotkania problemowe poświęcone rozwiązaniu konkretnego problemu nauczyciela.
Terminarz spotkań:
- stażysta może uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna;
- opiekun może uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela stażystę;
- spotkania (rozmowy, pogadanki, analiza) według potrzeb po zajęciach w przedszkolu.
……………………….. ……………………………….
nauczyciel stażysta opiekun nauczyciela stażysty
kasia1020