500 prac - Psychologia, Pedagogika, Socjologia, Filozofia
1. NIEPRZYSTOSOWANIE I NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE - PROBLEMY RESOCJALIZACJI I REWALIDACJI (STRON 4)2. ALKOHOLIZM I JEGO WPŁYW NA DYSFUNKCJONALNOŚĆ RODZINY....................(STRON 19)3. WPŁYW CZYNNIKÓW BIOGEOGRAFICZNYCH NA ROZWÓJ CZŁOWIEKA...................(STRON 26)4. BIOMEDYCZNE PODSTAWY ROZWOJU CZŁOWIEKA - WPŁYW ŻYWIENIA NA ROZWÓJ I ZDROWIE...................(STRON 7)5. ZNACZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ I ODŻYWIANIA DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU I ZDROWIA CZŁOWIEKA (STRON 4)6. CO OZNACZA WŁAŚCIWA ORGANIZACJA ŻYCIA RODZINNEGO W ODNIESIENIU DO DZIECKA Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOCI PSYCHORUCHOWEJ?...................(STRON 4)7. WIDZĘ I UZNAJĘ, TO, CO LEPSZE POSTĘPUJĘ JEDNAK ZA GORSZYM....................(STRON 6)8. CZY I DLACZEGO POTRZEBNA JEST INTERDYSCYPLINARNA TEORIA WYCHOWANIA (SOCJALIZACJI) I JAKĄ ROLĘ W JEJ KONSTRUOWANIU MOŻE I ODGRYWA SOCJOLOGIA WYCHOWANIA?...................(STRON 3)9. CZYM JEST WYCHOWANIE CZŁOWIEKA WSPÓŁCZESNEGO PERSONALISTYCZNA KONCEPCJA CYWILIZACJI ..(STRON 2)10.* KARA* ŚMIERCI* -* ARGUMENTY* ZA* I* PRZECIW...................(STRON 8)11.* DEZORGANIZACJA RODZINY...................(STRON 1)12.* PRZESTĘPCZOŚĆ ZORGANIZOWANA...................(STRON 7)13.* ZNACZENIE DWUPODMIOTOWEJ RELACJI W WYCHOWANIU DZIECKA...................(STRON 5)14.* DZIAŁALNOŚĆ TOWARZYSTWA DO KSIĄG ELEMENTARNYCH...................(STRON 5)15.* CHARAKTERYSTYKA DZIECKA NIEDOSTOSOWANEGO SPOŁECZNIE....................(STRON 9)16.* EMOCJE I PROCESY EMOCJONALNE...................(STRON 10)17.* CHARAKTERYSTYKA EMOCJI...................(STRON 3)18.* EMPATIA...................(STRON 5)19.* ROZWÓJ TOŻSAMOŚCI W KONCEPCJI ERIKSONA...................(STRON 7)20.* ETYKA SUKCESU...................(STRON 4) 21.* PROTOKÓŁ ZE SFORMUŁOWANIA PROFESJONALNEGO SĽDU ETYCZNEGO...................(STRON 6)22.* FORMY PRACY Z LEKTURĄ...................(STRON 8)23.* JOHN DEWEY I TWÓRCA NOWEGO KIERUNKU W PEDAGOGICE I SZKOŁA PRACY...................(STRON 4)24.* JEDNA Z TEORII ZAWODOWYCH CZŁOWIEKA - TEORIA CECH I CZYNNIKA...................(STRON 2)25.* PRZEMOC SEKSUALNA WOBEC DZIECI DO LAT 15. KAZIRODZTWO...................(STRON 3)26.* KOBIETA A MODEL RODZINY NA TLE PRZEMIAN USTROJOWYCH W POLSCE - DEMOGRAFIA................(STRON 10)27.* KONCEPCJE PSYCHOLOGICZNE CZŁOWIEKA...................(STRON 14)28.* KONCEPCJE WYCHOWANIA, A ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE. STRATEGIA WYCHOWANIA, A STYL I METODY ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZEGO...................(STRON 3)29.* KONFORMIZM...................(STRON 3)30.* KOGO I DLACZEGO KARL POPPER NAZYWA WROGIEM SPOŁECZEŃSTWA OTWARTEGO W DZIELE POD TYTUŁEM SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE I JEGO WROGOWIE?....................(STRON 7)31.* MAREK FABIUSZ KWINTYLIAN....................(STRON 3)32.* MARKSITOWSKA KONCEPCJA CZŁOWIEKA....................(STRON 4)33.* MECHANIZMY OBRONNE, OSOBOWOŚĆ.....................(STRON 3)34.* METODY DYDAKTYCZNE....................(STRON 10)35.* INTERNETOWE STRONY HISTORYCZNE W EDUKACJI MEDIALNEJ....................(STRON 14)36.* MOTYWOWANIE UCZNIÓW DO AKTYWNOCI I ZAANGAŻOWANIA NA ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ.....................(STRON 6)37.* MÓZGOWE PORAŻENIE DZIECIĘCE....................(STRON 7)38.* NAUCZYCIEL - PRZEGĄD HISTORYCZNYCH FUNKCJI....................(STRON 4)39.* NIEPOWODZENIA DYDAKTYCZNE I ICH PRZYCZYNY ROLA RODZINY W ŻYCIU DZIECKA....................(STRON 5)40.* OBRAZ ŚWIATA W ŚWIETLE LITERATURY. PODSTAWOWE POJĘCIA OBRAZU ŚWIATA.....................(STRON 2)41.* ORGANIZOWANIE I REALIZOWANIE DZIAŁANIA PRAKTYCZNEGO W PROCESIE KSZTAŁCENIA....................(STRON 2)42.* OŚWIATA W PAŃSTWIE KAROLA WIELKIEGO.....................(STRON 3)43.* PATOLOGIA SPOŁECZNA, SUBKULTURY.....................(STRON 3)44.* NIEPRZYSTOSOWANIE SPOŁECZNE.....................(STRON 21)45.* PEDAGOGIKA....................(STRON 15)46.* PEDAGOGIKA JAKO NAUKA.....................(STRON 6)47.* WPŁYW ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH NA POWODZENIA SZKOLNE.....................(STRON 9)48.* SURDOPEDAGOGIKA JAKO DZIAŁ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ....................(STRON 3)49.* MOŻLIWOŚĆ STYMULACJI I POMOCY PEDAGOGICZNEJ RODZINOM DYSFUNKCJONALNYM WYCHOWAWCZO.....................(STRON 4)50.* ZAŁOŻONE I RZECZYWISTE FUNKCJE POLICYJNEJ IZBY DZIECKA....................(STRON 9)51.* PORADNICTWO ZAWODOWE...................(STRON 6)52.* PRACA W ŻYCIU CZŁOWIEKA W UJĘCIU FILOZOFICZNYM I PRAKSEOLOGICZNYM* * * * * - PRACA JAKO WARTOŚĆ. PODSTAWOWE FORMY DZIAŁALNOŚCI CZŁOWIEKA. ...................(STRON 8)53.* BIOMEDYKA PATOLOGIE SPOŁECZNE (ALKOHOLIZM, NIKOTYNIZM, NARKOMANIA, AIDS)...................(STRON 17)54.* PODKULTURA WIĘZIENNA I TWORZENIE SIĘ NOWEJ GRUPY SPOŁECZNEJ...................(STRON 11)55.* CHARAKTERYSTYKA BADANEGO DZIECKA NIEDOSTOSOWANIE I OPIS, PRZYCZYNY, LECZENIE...............(STRON 4)56.* PEDAGOGIKA JAKO NAUKA I WYCHOWANIE...................(STRON 7)57.* ETYKA I WYCHOWANIE...................(STRON 4)58.* PROBLEMATYKA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO I PRZESTĘPCZOŚCI. ROZMIARY I SKUTKI ZJAWISKA ..(STRON 2)59.* PROFILAKTYKA SPOŁECZNO I WYCHOWAWCZA. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ...................(STRON 6)60.* PRZECIW PRZEMOCY...................(STRON 6)61.* PRZEJAWY I FORMY AGRESJI W SZKOLE ORAZ SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA....................(STRON 8)62.* PRZEMOC W RODZINIE I W SZKOLE Z PERSPEKTYWY OCEN I OPINII DZIECKA O TYM ZJAWISKU............(STRON 12)63.* PRZYWIĽZANIE. POWSTAWANIE UCZUCIA PRZYWIĽZANIA I JEGO ZNACZENIE. ...................(STRON 2)64.* KONCEPCJE PSYCHOLOGICZNE CZŁOWIEKA...................(STRON 21)65.* PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA...................(STRON 18)66.* TERRORYZM ZACHODNIONIEMIECKI SOCJOLOGIA ORGANIZACJI....................(STRON 13)67.* PRZEMOC W SZKOLE - (RÓŻNE JEJ OBLICZA, PRZYCZYNY POWSTAWANIA, ORAZ RODKI ZARADCZE)...(STRON 6)68.* REKLAMA POLITYCZNA...................(STRON 7)69.* ROZWÓJ MOTORYCZNY, RUCH ROZWIJAJĄCY- METODA WERONIKI SHERBORNE...................(STRON 4)70.* RUCH ROZWIJAJĽCY- METODA WERONIKI SHERBORNE...................(STRON 3)71.* SAMOBÓJSTWO I UTRATA INNYCH MOŻLIWOCI ISTNIENIA...................(STRON 3)72.* ETAPY ROZWOJU SAMOWIEDZY...................(STRON 2)73.* SENS CIERPIENIA...................(STRON 4)74.* JAK WYOBRAŻAM SOBIE SKUTECZNĽĄ RESOCJALIZACJĘ NIELETNICH....................(STRON 2)75.* SOCJOTECHNIKA...................(STRON 3)76.* SOFIŚCI...................(STRON 9)77.* STRES...................(STRON 4)78.* "SUBKULTURA MŁODZIEŻOWA I JEJ ZNACZENIE W PROCESIE SOCJALIZACJI JEDNOSTKI "...................(STRON 2)79.* PROCES STARZENIA SIĘ LUDNOCI...................(STRON 9)80.* TELEWIZJA W NAUCZANIU...................(STRON 21)81.* ALFRED ADLER...................(STRON 6)82.* TEORIE SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ...................(STRON 6)83.* TOŻSAMOŚĆ W LITERATURZE PRZEDMIOTU....................(STRON 6)84.* UCZENIE SIĘ POPRZEZ WARUNKOWANIE KLASYCZNE I INSTRUMENTALNE....................(STRON 5)85.* UZALEŻNIENIA...................(STRON 3)86.* WPŁYW TELEWIZJI NA KSZTAŁTOWANIE SIĘ POSTAW LUDZI...................(STRON 4)87.* WPŁYW ZMIAN USTROJOWYCH PO 1989 ROKU NA ASPIRACJE MŁODZIEŻY....................(STRON 6)88.* WSPÓŁCZESNA POLSKA KRAJEM TOLERANCJI....................(STRON 6)89.* GENEZA ZJAWISK DEWIACJI I PRZESTĘPCZOCI NIELETNICH A REALIZACJA SYSTEMÓW PROFILAKTYKI WOBEC MŁODZIEŻY NIEPRZYSTOSOWANEJ SPOŁECZNIE....................(STRON 4)90.* DZIECIĘCE CHOROBY PASOŻYTNICZE....................(STRON 6)91.* BUDOWA KOMÓRKI ZWIERZĘCEJ I JEJ FUNKCJE...................(STRON 4)92.* MODELE UMYSŁU W PSYCHOLOGII...................(STRON 8)93.* WZORY I STEREOTYPY SPOŁECZNE...................(STRON 5)94.* ZABEZPIECZENIE POTRZEB OSÓB STARSZYCH...................(STRON 6)95.* ZABURZENIA PSYCHOSOMATYCZNE...................(STRON 3)96.* ZESPÓŁ POALKOHOLOWEGO USZKODZENIA PŁODU...................(STRON 2)97.* RODZINA U PROGU TRZECIEGO TYSIĽCLECIA....................(STRON 4)98.* ADMINISTRACJA SAMORZĽDOWA W POWIECIE...................(STRON 5)99.* AGRESJA W SZKOLE...................(STRON 4)100. AIDS NOWA CHOROBA NASZYCH CZASÓW...................(STRON 3)101. AIDS - DŻUMA XX WIEKU...................(STRON 4)102. ALKOHOLIZM A PRZESTĘPCZOĆ W POLSCE...................(STRON 2)103. ZROZUMIENIE ALKOHOLIZMU?.(STRON 5)104. PARABOLICZNY DYSKURS KONTRKULTURY O JEŻELI LINDSAYA ANDERSONA....................(STRON 13)105. SYLWETKA UCZNIA DOROSŁEGO...................(STRON 3)106. WIZERUNEK OSOBY NADUŻYWAJĄCEJ NARKOTYKI W OCZACH W OCZACH GIMNAZJALISTÓW I MŁODZIEŻY STARSZEJ...................(STRON 21)107. K W E S T I O N A R I U S Z* A N K I E T Y...................(STRON 6)108. ANTONI MAKARENO...................(STRON 5)109. ANTYKONCEPCJA....................(STRON 22)110. TRYPTYK PEDAGOGICZNY KORCZAK- MAKARENKO- FREINET...................(STRON 5)111. "REKLAMA, UŚMIECHNIĘTE ŚCIERWO"...................(STRON 3)112. CZYM JEST AUTYZM?...................(STRON 3)113. CELE KSZTAŁCENIA W PROCESIE RESOCJALIZACJI....................(STRON 4)114. CELE KSZTAŁCENIA....................(STRON 4)115. FUNKCJONOWANIE CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ŁANIA* W RODOWISKU LOKALNYM...........(STRON 8)116. CZASOPRZESTRZEŃ SZKOŁY...................(STRON 3)117. CZY MIEĆ WŁADZĘ?...................(STRON 5)118. CZY PODKULTURY SĽ ZAGROŻENIEM...................(STRON 9).119. CZEMU SŁUŻY SOCJOLOGIA PRAWA?...................(STRON 7)120. PROBLEMY DIAGNOZY I TYPOLOGII ZABURZEŃ W ZACHOWANIU...................(STRON 15)121. DOMINUJĄCE PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ ANDRAGOGIKI W TEORII I W PRAKTYCE...................(STRON 2)122. JEDNOSTKA, A SPOŁECZEŃSTWO-WZAJEMNE RELACJE CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE....................(STRON 9)123. DYDAKTYKA W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACJI GLOBALNEJ: ZAGROŻENIA SZANSE WYZWANIA...................(STRON 10)124. MOJA WIZJA OWIATY W PIERWSZYM DZIESIĘCIOLECIU XXI WIEKU...................(STRON 7)125. DZIECI CHORE Z PADACZKĽ...................(STRON 4)126. SOCJOLOGIA W POSZUKIWANIU SZTUKI...................(STRON 6)127. EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI...................(STRON 2)128. EMOCJONALNE PRZYCZYNY NIEPOWODZENIA....................(STRON 4)129. ETAPY ROZWOJU I WALKI O PRAWA KOBIET...................(STRON 2)130. ETYKA ZAWODU URZĘDNICZEGO W POLSCE 1995-2000 R....................(STRON 6)131. UWARUNKOWANIE AKTYWNOŚCI KULTURALNEJ LUDZI STARYCH...................(STRON 3)132. VLADIMIR MECZIAR...................(STRON 16)133. ANTYPEDAGOGIKA...................(STRON 10)134. ŚRODOWISKO GAZOWE CZŁOWIEKA....................(STRON 10)135. NIEPOWODZENIA W KSZTAŁCENIU....................(STRON 14)136. DLACZEGO LUDZIE ZACHOWUJĽ SIĘ AGRESYWNIE...................(STRON 12)137. ZJAWISKO BEZDOMNOŚCI W POLSCE I SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA MU Z PUNKU WIDZENIA PRACOWNIKA POMOCY SPOŁECZNEJ...................(STRON 16)138. ZWIĄZKI INTERPERSONALNE W ROZWOJU DZIECKA....................(STRON 4)139. ZYGMUNT MYSŁAKOWSKI (1890 1971)..................(STRON 2)140. AGRESJA WŚRÓD WYCHOWANKÓW DOMU DZIECKA WE WRZOSOWEJ...................(STRON 9)141. ALKOHOLIZM JAKO GROŹNE ZJAWISKO Z KRĘGU PATOLOGII SPOŁECZNEJ...................(STRON 6)142. ALKOHOLIZM...................(STRON 5)143. ALKOHOLIZM cz. 2, 3, 4....................(STRON 9)144. OBRAZ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY ZE SZCZEGÓLNYM UZWGLĘDNIENIEM JEJ PRZYGOTOWANIA DO UCZESTNICTWA W KULTURZE...................(STRON 21)145. ANTYPEDAGOGIKA PRÓBĄ ANTROPOLOGICZNEJ OCENY...................(STRON 4)146. DZIECI OPUSZCZONE I ZANIEDBANE WYCHOWAWCZO...................(STRON 3)147. BEZROBOCIE JAKO JEDEN Z NAJPOWAŻNIEJSZYCH PROBLEMÓW POLSKIEJ POLITYKI SPOŁECZNEJ....(STRON 6)148. BIOPSYCHICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH DZIECI....................(STRON 4)149. BULIMIA...................(STRON 2 )150. KULTURA GENEZA I EWALUACJA...................(STRON* 2)151. CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W POLSCE....................(STRON 4)152. "CHCIEĆ ROZUMIEĆ ŚWIAT BEZ ROZUMIENIA SIEBIE SAMEGO"...................(STRON 1)153. CO ZNACZY BYĆ CZŁOWIEKIEM ODWOŁAC SIĘ DO WYBRANEJ KONCEPCJI FILOZOFICZNEJ..................(STRON 5)154. CZŁOWIEK WOBEC ŚMIERCI...................(STRON 7)155. CZY MOŻEMY MÓWIĆ O SPOŁECZEŃSTWIE W SENSIE GLOBALNYM?...................(STRON 2)156. CZY PSYCHOLOGIA JEST JESZCZE NAUKĽ O DUSZY?...................(STRON 5)157. CZYM JEST INTERNET...................(STRON 29)158. CZYM JEST TEN TAJEMNICZY I MANIPULUJĄCY NAMI STRES?...................(STRON 4)159. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĽCE OSOBOWOĆ CZŁOWIEKA...................(STRON 5)160. CZYNNIKI STRESOGENNE ZWIĄZANE Z AUTYZMEM WYSTĘPUJĽCYM W RODZINIE...................(STRON 3)161. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA PROCES AKCEPTACJI DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO ORAZ JEGO PRZEBIEG...................(STRON 6)162. CZYNNOŚCI POZNAWCZE - WRAŻENIA, SPOSTRZEŻENIA, PAMIĘĆ I MYŚLENIE...................(STRON 6)163. DEONTOLOGIA...................(STRON 3)164. DIAGNOZA DEFINICJA, RÓDŁA POZNANIA, TYPY....................(STRON 3)165. DIAGNOZA...................(STRON 13)166. DIALOG JAKO DROGA DO ZROZUMIENIA TEGO, CO LUDZIE RZECZYWIŚCIE MÓWIĄ....................(STRON 5)167. DLACZEGO MEDIACJA?...................(STRON 3)168. DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE ZAWODOWE JAKO PODSTAWOWE ZADANIE OŚWIATY DOROSŁYCH....................(STRON 4)169. DYDAKTYKA...................(STRON* 31)170. DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSORTOGRAFIA...................(STRON 3)171. DZIECKO Z ZESPOŁEM DOWNA...................(STRON 15)172. EDUKACJA ALTERNATYWNA, JEJ ZAŁOŻENIA, KONCEPCJE I ZASTOSOWANIE W SZKOLNICTWIE....................(STRON 8)173. PRZEMOC...................(STRON 29)174. SOCJOLOGIA WYCHOWANIA, EDUKACJI I OWIATY..................(STRON39)175. EMOCJE W OKRESIE DOJRZEWANIA...................(STRON 2)176. EMOCJE INFORMACJE OGÓLNE...................(STRON 4)177. ETIOLOGIA I PATOGENEZA ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH...................(STRON 5)178. EKSTREMIZM POLITYCZNY. ŹRÓDŁA EKSTREMIZMU. CHARAKTERYSTYKI OSOBOWO...
martuniaa1