Agile Software Development Gra zespolowa Wydanie II.pdf
(
451 KB
)
Pobierz
Agile Software Development. Gra zespołowa. Wydanie II
Agile Software
Gra zespoĀowa. Wydanie II
Autor: Alistair Cockburn
TĀumaczenie: RafaĀ Joĺca
ISBN: 978-83-246-1503-2
TytuĀ oryginaĀu:
Agile Software Development:
The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)
Format: 170x230, stron: 480
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj zasady doskonaĀej metodologii wytwarzania oprogramowania
¤
Jak dopasowaě metodologiķ Agile do specyfiki firmy?
¤
W jaki sposb powiĴzaě Agile z innymi metodologiami?
¤
Jak wdroŃyě Agile w caĀej strukturze firmy?
Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskonaĀej znajomoľci technologii,
ale takŃe metodologii zarzĴdzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejķtnoľě
bĀyskawicznego reagowania na zmiany, sytuacje kryzysowe i bĀķdy. Istnieje wiele
usystematyzowanych metodologii wytwarzania oprogramowania, ktre jednak rzadko
sprawdzajĴ siķ w przypadku maĀych zespoĀw projektowych lub projektw
realizowanych w krtkim czasie. Dla takich projektw opracowano metodologiķ Agile.
To âzwinne programowanieÒ zdobywa coraz wiķcej zwolennikw i jest wdraŃane
w wielu przedsiķbiorstwach.
KsiĴŃka âAgile Software Development: The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)Ò to omwienie metodologii Agile i inŃynierii
oprogramowania. CzytajĴc jĴ, poznasz zaĀoŃenia zwinnego programowania i sposoby
zarzĴdzania projektem, zgodne z wytycznymi tej metodologii. Dowiesz siķ, jakie
ograniczenia posiada Agile i jak sobie z nimi radziě. Przeczytasz o programowaniu
ekstremalnym, adaptacji tej metodologii do potrzeb konkretnych zadaĺ i unikaniu
bĀķdw przy wytwarzaniu oprogramowania.
¤
Zasady inŃynierii oprogramowania
¤
Dobr zespoĀu projektowego
¤
Komunikacja wewnĴtrz zespoĀu projektowego
¤
Wybr odpowiedniej metodologii
¤
Programowanie ekstremalne
¤
ZarzĴdzanie zmianami
¤
Metodologie Crystal
Poznaj wydajne i efektywne zwinne programowanie!
Development.
SPIS TREŚCI
S
PIS RYSUNKÓW I TABEL
9
S
PIS OPOWIADAŃ
15
P
RZEDMOWA
19
P
RZEDMOWA DO DRUGIEGO WYDANIA
29
R
OZDZIAŁ
0.
N
IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
33
Problem z analizą doświadczenia ................................................................ 35
Niemożność komunikacji .............................................................................. 39
Trzy poziomy słuchania ................................................................................ 44
Co zatem będę robił jutro? ............................................................................ 49
R
OZDZIAŁ
0.1. N
IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
—
EWOLUCJA
51
Komunikacja i wspólne doświadczenia ...................................................... 53
Shu-ha-ri ........................................................................................................... 54
R
OZDZIAŁ
1.
G
RA ZESPOŁOWA POMYSŁOWOŚCI
I
KOMUNIKACJI
57
Oprogramowanie i poezja ............................................................................. 59
Oprogramowanie i gry .................................................................................. 60
Drugie spojrzenie na grę zespołową ........................................................... 66
Co to oznacza dla mnie? ................................................................................ 73
R
OZDZIAŁ
1.1. Z
ESPOŁOWA GRA POMYSŁOWOŚCI I
KOMUNIKACJI
—
EWOLUCJA
75
Gra bagienna ................................................................................................... 77
Współzawodnictwo we współpracy ............................................................ 78
Inne miejsca z grą zespołową ....................................................................... 80
Raz jeszcze o inżynierii oprogramowania .................................................. 80
5
6
• SPIS TREŚCI
R
OZDZIAŁ
2.
P
OJEDYNCZE OSOBY
93
Ci dziwni ludzie ............................................................................................... 95
Obchodzenie trybów porażki ........................................................................ 99
Lepsze działanie w jednych aspektach niż w innych ............................. 107
Korzystanie z trybów sukcesu ..................................................................... 118
Co powinienem zrobić jutro? ...................................................................... 124
R
OZDZIAŁ
2.1. P
OJEDYNCZE OSOBY
—
EWOLUCJA
125
Równoważenie strategii ............................................................................... 127
R
OZDZIAŁ
3.
K
OMUNIKACJA I
WSPÓŁPRACA
ZESPOŁÓW
131
Sposoby przepływu informacji ................................................................... 133
Zasklepianie luk komunikacyjnych ........................................................... 147
Zespoły jako społeczności ............................................................................ 155
Zespoły jako ekosystemy ............................................................................. 164
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 166
R
OZDZIAŁ
3.1. Z
ESPOŁY
—
EWOLUCJA
167
Ponowne spojrzenie na prosty układ biura .............................................. 169
R
OZDZIAŁ
4.
M
ETODOLOGIE
171
Ekosystem, który dostarcza oprogramowanie ......................................... 173
Pojęcia metodologiczne ................................................................................ 173
Zasady projektowania metodologii ........................................................... 198
XP od kuchni .................................................................................................. 221
Dlaczego w ogóle zajmować się metodologiami? .................................... 225
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 227
R
OZDZIAŁ
4.1. M
ETODOLOGIE
—
EWOLUCJA
229
Metodologie kontra strategie ...................................................................... 231
Metodologie w całej organizacji ................................................................. 232
Procesy jako cykle ......................................................................................... 233
Opisanie metodologii prostszymi słowami ............................................... 236
SPIS TREŚCI •
7
R
OZDZIAŁ
5.
Z
WINNOŚĆ I ADAPTACJA
239
Lekko, aczkolwiek wystarczająco .............................................................. 241
Zwinność ........................................................................................................ 243
Dostosowywanie się ..................................................................................... 250
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 260
R
OZDZIAŁ
5.1. Z
WINNOŚĆ I ADAPTACJA
—
EWOLUCJA
261
Sprostowanie błędnego zrozumienia przekazu ...................................... 264
Ewolucja metodologii zwinnych ................................................................ 281
Nowe zagadnienia metodologii ................................................................. 293
Powracające pytania ..................................................................................... 309
Zwinność poza tworzeniem oprogramowania ........................................ 329
R
OZDZIAŁ
6.
M
ETODOLOGIE
C
RYSTAL
353
Kształt rodziny Crystal ................................................................................. 355
Crystal Clear .................................................................................................. 358
Crystal Orange .............................................................................................. 360
Crystal Orange Web ..................................................................................... 362
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 366
R
OZDZIAŁ
6.1. M
ETODOLOGIE
C
RYSTAL
—
EWOLUCJA
367
Genetyczny kod Crystal .............................................................................. 369
Crystal Clear .................................................................................................. 374
Rozciąganie Crystal Clear do Yellow ......................................................... 376
D
ODATEK
A
M
ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA
OPROGRAMOWANIA
383
Agile Alliance ................................................................................................. 385
Manifest .......................................................................................................... 386
Wspieranie wartości ..................................................................................... 388
D
ODATEK
A.1 M
ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA OPROGRAMOWANIA
I
„D
EKLARACJA WZAJEMNEJ ZALEŻNOŚCI
”
395
Nowa odsłona manifestu zwinności ......................................................... 397
Deklaracja wzajemnej zależności ............................................................... 400
8
• SPIS TREŚCI
D
ODATEK
B
N
AUR
, E
HN
, M
USASHI
407
Peter Naur, „Programowanie jako budowanie teorii” ............................ 409
Pelle Ehn. Gry językowe Wittgensteina .................................................... 419
Musashi ........................................................................................................... 431
D
ODATEK
B.1 N
AUR
, E
HN
, M
USASHI
—
EWOLUCJA
437
Naur ................................................................................................................. 439
Ehn ................................................................................................................... 439
Musashi ........................................................................................................... 439
D
ODATEK
C
S
ŁOWO KOŃCOWE
441
Zwinne wytwarzanie oprogramowania .................................................... 443
Biznes jako gra zespołowa ........................................................................... 444
Przywództwo ................................................................................................. 444
Wszyscy .......................................................................................................... 445
D
ODATEK
DB
IBLIOGRAFIA
447
S
KOROWIDZ
461
Plik z chomika:
bomaszko
Inne pliki z tego folderu:
Microsoft_Press_eBook_Programming_Windows_8_Apps_with_HTML_CSS_and_JavaScript_PDF.pdf
(18385 KB)
Microsoft_Press_eBook_Xamarin_Preview_2_PDF.pdf
(13662 KB)
Microsoft_Press_ebook_Introducing_Windows_Server_2012_R2_PDF (1).pdf
(11475 KB)
Microsoft_Press_ebook_Introducing_Windows_Server_2012_R2_PDF.pdf
(11475 KB)
Microsoft_Press_ebook_Introducing_Windows_ITPro_PDF.pdf
(9529 KB)
Inne foldery tego chomika:
_ Basic _ QBasic ---
_ DOS _---
_ EDYTORY - IDE - GUI
_ EMULATORY - interpretery
_Biblioteki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin