wymagania edukacyjne w kształceniu zintegrowanym.docx

(59 KB) Pobierz

1 | Strona

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE

W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM

 

I. Postanowienia ogólne

1.       Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć  edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności

w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.

2.       Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia i jego zachowanie.

3.       Ocenie szkolnej podlega przyrost wiedzy i umiejętności według kryteriów przedmiotowych.

4.       Każda ocenia jest jawna i uzasadniona przez nauczyciela.

5.       Uczniowie klas I – III podlegają klasyfikacji cztery razy w roku szkolnym :

·         Ocena za I śródokres – listopad danego roku szkolnego

·         Ocena śródroczna – styczeń / luty danego roku szkolnego

·         Ocena za II śródokres – kwiecień danego roku szkolnego

·         Ocena roczna – czerwiec danego roku szkolnego

II. Zasady szkolnego systemu oceniania w klasach I – III

1.       W klasach I – III śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne są ocenami opisowymi.

2.       W celu właściwego informowania rodziców i uczniów o osiągnięciach, postępach i rozwoju dziecka ustala się następujące bieżące oceny wspomagające, wyrażone  stopniami osiągnięc ucznia.

3.       Kryteria poszczególnych stopni powinny być zgodne z przedstawionymi na początku roku szkolnego wymaganiami edukacyjnymi.

4.       Ustala się następujące ogólne kryteria ocen ( stopni):

stopień

kryteria

 

 

celujący

 

Uczeń:

·         posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania w danej klasie,

·         samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,

·         biegle posługuje się wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania,

·         proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje zadania wykraczające poza program klasy,

·         osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych, kwalifikując się do finałów na szczeblu co najmniej regionalnym.

 

 

bardzo dobry

 

Uczeń :

·         opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w klasie,

·         sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie zadania teoretyczne i praktycznie ujęte programem nauczania,

·         potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania

zadań i problemów w nowych sytuacjach.

 

 

dobry

 

Uczeń :

·         nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania,

·         opanował je na poziomie przekraczającym wymagania podstawowe,

·         poprawnie rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne typowe,

 

 

 

dostateczny

 

Uczeń :

·         opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania na poziomie nie przekraczającym wymagań programowych,

·         rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne o średnim poziomie trudności.

 

 

dopuszczający

 

Uczeń :

·         ma braki w opanowaniu wymagań na poziomie podstawowym,

·         rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne typowe o niewielkim stopniu trudności.

 

niedostateczny

 

Uczeń :

·         nie opanował wiadomości i umiejętności określonych poziomem podstawowym,

·         nie jest w stanie nawet z pomocą rozwiązać zadań o niewielkim stopniu trudności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KRYTERIA OCENY KLASY I.
 

EDUKACJA POLONISTYCZNA;

CELUJĄCY

- opracowany tekst czyta poprawnie, płynnie, z odpowiednią intonacją,
- rozumie tekst po jednorazowym głośnym i cichym przeczytaniu,
- wygłasza z pamięci wiersze,
- rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające i rozkazujące,
- zna i stosuje zasady pisowni wielką literą,
- poprawnie pisze z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania o pisowni zgodnej
   z zasadami,
- samodzielnie układa i zapisuje zdania,
- swobodnie wypowiada się na podany temat,

 

BARDZO DOBRY

- potrafi się skupić i wysłuchać cudzej wypowiedzi,
- opracowany tekst czyta zdaniami, poprawnie,
- rozumie tekst głośno i cicho czytany,
- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat tekstu,
- poprawnie i estetycznie przepisuje teksty drukowane i pisane,
- umie samodzielnie ułożyć i zapisać wyrazy i zdania,
- rozróżnia głoski, samogłoski, spółgłoski i sylaby,
- potrafi pisać z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania w zakresie opracowanego słownictwa,
- uzupełnia teksty z lukami,

DOBRY

- wypowiada się pojedynczym zdaniem,
- poprawnie czyta opracowane wyrazy, zdania i krótkie teksty,
- rozumie głośno czytany tekst,
- rozumie pytania i polecenia nauczyciela,
- przepisuje poprawnie wyrazy i zdania drukowane i pisane,
- w pisaniu z pamięci popełnia nieliczne błędy,
- dzieli wyrazy na głoski, sylaby,
- układa wyrazy z sylab,
- stara się pisać starannie, estetycznie i poprawnie,
- wie, że na początku zdania piszemy wielką literę,
- stosuje na końcu zdania kropkę, pytajnik lub wykrzyknik,

DOSTATECZNY

- na postawione pytania udziela odpowiedzi pojedynczym wyrazem,
- ma problemy ze zrozumieniem niektórych poleceń nauczyciela,
- czyta głoskami, rzadziej sylabami,
- nie zawsze rozumie czytany tekst,
- prawidłowo pisze kształty liter, utrzymuje pismo w liniach,
- przepisuje wyrazy, zdania i krótkie teksty pod kierunkiem nauczyciela,
- w pisaniu z pamięci popełnia dużo błędów,
- układa z rozsypanki wyrazowej proste zdania z pomocą nauczyciela,
 

DOPUSZCZAJĄCY

   - czyta wyrazy głoskując,

  - dokonuje analizy bez syntezy trudniejszych wyrazów,

- ma duże trudności w wyróżnianiu wyrazów w zdaniach, w wyrazach sylab,  

  głosek i liter,

- wyróżnia samogłoski i spółgłoski przy pomocy nauczyciela,

- myli litery drukowane z pisanymi,

- myli dwu-znaki i nie rozróżnia zmiękczeń,

- odwzorowuje teksty popełniając liczne błędy,

-  w pisaniu z pamięci robi wiele błędów,

-wypowiada się na temat ilustracji jednym słowem,

-nie rozumie czytanego tekstu,

- pod kierunkiem nauczyciela wykonuje ćwiczenia o niewielkim stopniu 

   trudności,

- nie potrafi samodzielnie zredagować zdania,

- nie wyróżnia części mowy : rzeczowników i czasowników /samodzielnie/,

NIEDOSTATECZNY

- uczeń nie zna wszystkich liter,

- przy przepisywaniu myli i gubi litery,

- z trudnością dokonuje syntezy i analizy słuchowo - wzrokowej wyrazów o prostej strukturze,

- głoskuje wyrazy, nie rozumie czytanego tekstu,

- nie wyróżnia wyrazów w zdaniu,

- ma duże trudności w wyróżnianiu zdań,

- nie wyraża chęci mówienia z własnej inicjatywy, zapytany odpowiada jednym słowem,

- ma kłopoty z liniaturą

- popełnia błędy : konstrukcji, mieszczenia, pochylenia i łączenia,

- nie potrafi odwzorowywać,

- nie potrafi przepisać tekstu drukowanego,

- nie pisze z pamięci,

- źle rozmieszcza tekst ciągły na stronicy,

- nie wyróżnia samogłosek i spółgłosek,

- nie potrafi podzielić wyrazów na sylaby,

- nie rozróżnia dwu - znaków,

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA ;

CELUJĄCY

- zna zapis cyfrowy liczb naturalnych w zakresie 100,
- rozumie, że dodawanie i odejmowanie to działania wzajemnie odwrotne,
- sprawnie dodaje i odejmuje liczby w zakresie 25 z przekroczeniem progu dziesiątkowego,
- samodzielnie rozwiązuje proste i złożone zadania tekstowe,
- samodzielnie układa proste zadania tekstowe,
- sprawnie mnoży i dzieli w zakresie 20,
- w liczbach dwucyfrowych wyodrębnia cyfrę jedności i dziesiątek,
- zna dni tygodnia, liczy pieniądze, mierzy odcinki, zna nazwy miesięcy,

 

 

BARDZO DOBRY

- nazywa i rozróżnia figury geometryczne,
- zna dni tygodnia, nazwy miesięcy,
- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego,
- posługuje się pojęciem liczby we wszystkich jej aspektach,
- samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe,
- samodzielnie układa proste zadania tekstowe,
- zna i stosuje poznane jednostki miar,
- mnoży i dzieli w zakresie 20,

DOBRY

- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 10 bez konkretów,
- dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 20,
- porządkuje i porównuje liczby w zakresie 20,
- rozwiązuje proste zadania tekstowe,
- potrafi przedstawić mnożenie jako dodawanie jednakowych składników,
- rozwiązuje proste równania typu x + 5 = 10,
- nazywa i rozróżnia podstawowe figury geometryczne,
 

DOSTATECZNY

- zna kolejność dni tygodnia,
- pisze prawidłowo cyfry,
- liczy w zakresie 20,
- dodaje i odejmuje liczby na konkretach w zakresie 10,
- dodaje i odejmuje liczby na konkretach w zakresie 20 bez prz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin