OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
I. Dane o dziecku
1. Nazwisko i imię ………………………………………………………………………..
II. Wyniki obserwacji nauczyciela
A. Zachowanie się dziecka w grupie i sposobie wykonywania zadań
1. Umiejętności współdziałania w zabawie: najczęściej tak, czasami nie, najczęściej nie.
2. Inicjatywa w zabawie: wykazuje, czasami wykazuje, zupełnie nie.
3. Podporządkowanie się regulaminowi: przestrzega, czasami, najczęściej nie.
4. Samodzielność w pracy: zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, najczęściej szuka pomocy.
5. Skupienie się na wykonywaniu zadania: zawsze skupione, czasami rozproszone, najczęściej rozproszone.
6. Dążenie do ukończenia zadania: zawsze doprowadza pracę do końca, czasami przerywa, najczęściej nie kończy.
7. Tempo psychomotoryczne: dobre, w niektórych sytuacjach spowolniałe, najczęściej spowolniałe.
8. Forma zachowania pozytywnego: umiejętności organizacyjne, koleżeńskość, zdyscyplinowanie, inne …………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………..
9. Forma zachowania budząca niepokój: nieśmiałość, bierność, nadruchliwość, agresywność, reakcje uczuciowe nieadekwatne do bodźca, inne …………………………………………………………………………………..
B. Wybrane właściwości rozwoju indywidualnego
Sprawność umysłowa
1. Samorzutne wypowiadanie się na zajęciach: rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, wyrazami, nie wypowiada się.
2. Opisywanie obrazka: opowiada całą akcję, opisuje fragmenty, wylicza elementy.
3. Układanie historyjki obrazkowej złożonej z trzech obrazków: układa samodzielnie, układa z pomocą, nie rozumie zależności między obrazkami.
4. Rozumienie złożonych poleceń: szybko rozumie, wymaga powtórzeń, nie rozumie w pełni poleceń.
5. Rozumienie treści opowiadań: samodzielnie formułuje główną myśl opowiadania, odpowiada na pytania, odpowiedzi wskazują, że nie rozumie treści.
6. Zapamiętanie treści słownych (wierszyków piosenek): odtwarza treść biernie, nie znacznie zniekształca, nie może zapamiętać.
7. Występowanie wad wymowy: mowa nie wyraźna, bełkotliwa, nie prawidłowe wymawianie i reprodukowanie głosek, jąkanie się, inne ………………………… ……………………………………………………………………………………..
8. Odtwarzanie słów jednosylabowych, dwusylabowych, wielosylabowych: odtwarza prawidłowo, czasami źle, zawsze źle.
9. Rysunek dowolny: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi w szczegóły, niechęć do rysowania.
10. Rysunek postaci ludzkiej: posiada podstawowe części, brak niektórych elementów, głowonogi, mało czytelny.
11. Odwzorowywanie podstawowych kształtów (koło, kwadrat, trójkąt): poprawne, trochę zmienione, zniekształcone, nie podejmuje próby.
12. Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów i ich pochodnych: rozpoznaje i nazywa, myli się, nie rozpoznaje i nie nazywa.
13. Układanie obrazków z części wg wzoru: radzi sobie słabo, nie radzi, przejawia niechęć do układania.
14. Rozumienie i nazywanie stosunków przestrzennych (kierunków, położenia, odległości, styczności): potrafi, myli, nie potrafi.
15. Rozumienie i nazywanie wielkości ciężaru: potrafi, myli, nie potrafi.
Sprawność ruchowa
1. Sprawność ruchowa: dobra, przeciętna, słaba.
2. Sprawność rąk: dobra, przeciętna, słaba.
3. Ewentualne zaburzenia lateralizacji: rysuje i wykonuje czynności tylko prawą rękę, tylko lewą, raz prawą raz lewą.
4. Ewentualne zakłócenia rozwoju ruchowego: ociężałość w ruchach, niezręczność, powolność.
5. Tempo pracy manualnej: dobre, nierówne, opóźnione.
C. Przyswojenie wybranych treści programowych.
1. Posługiwanie się nazwami dni tygodnia i pór roku: zna i zachowuje kolejność, myli, nie zna.
2. Rozpoznawanie i nazywanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10: zna, popełnia błędy, nie zna.
3. Rozumienie i stosowanie znaków (<, >, =, +, -): stosuje, popełnia błędy, nie stosuje.
4. Rozpoznawanie i nazywanie liter drukowanych: zna, popełnia błędy, nie zna.
5. Układanie z pamięci i według wzoru wyrazów z liter: układa poprawnie, robi błędy, nie układa.
6. Czytanie: czyta tekst, czyta proste zdania, łatwe wyrazy, nie czyta, popełnia błędy przy czytaniu ...……………………………………………………………………
D. Inne uwagi o dziecku …………………………………………………………………
.........…………………………………………………………………………………...
E. Wyniki półrocznej obserwacji pedagogicznej
- bardzo dobre, dobre przygotowanie dziecka
- wymaga pracy wyrównawczej
- wymaga opieki specjalistycznej ……………………………………………….……….
Podpis nauczyciela
1) Podkreślić odpowiednią informację niebieską kreską w wyniku półrocznych obserwacji, czerwoną po całorocznej.
1
lucyna1909