OSIAGNIECIA DZIECKA.doc

(37 KB) Pobierz
KARTA DZIECKA

OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I.                    Dane o dziecku

1.      Nazwisko i imię ………………………………………………………………………..

II.                 Wyniki obserwacji nauczyciela

A.    Zachowanie się dziecka w grupie i sposobie wykonywania zadań

1.      Umiejętności współdziałania w zabawie: najczęściej tak, czasami nie, najczęściej nie.

2.      Inicjatywa w zabawie: wykazuje, czasami wykazuje, zupełnie nie.

3.      Podporządkowanie się regulaminowi: przestrzega, czasami, najczęściej nie.

4.      Samodzielność w pracy: zawsze samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, najczęściej szuka pomocy.

5.      Skupienie się na wykonywaniu zadania: zawsze skupione, czasami rozproszone, najczęściej rozproszone.

6.      Dążenie do ukończenia zadania: zawsze doprowadza pracę do końca, czasami przerywa, najczęściej nie kończy.

7.      Tempo psychomotoryczne: dobre, w niektórych sytuacjach spowolniałe, najczęściej spowolniałe.

8.      Forma zachowania pozytywnego: umiejętności organizacyjne, koleżeńskość, zdyscyplinowanie, inne …………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………..

9.      Forma zachowania budząca niepokój: nieśmiałość, bierność, nadruchliwość, agresywność, reakcje uczuciowe nieadekwatne do bodźca, inne …………………………………………………………………………………..

B.     Wybrane właściwości rozwoju indywidualnego

Sprawność umysłowa

1.      Samorzutne wypowiadanie się na zajęciach: rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, wyrazami, nie wypowiada się.

2.      Opisywanie obrazka: opowiada całą akcję, opisuje fragmenty, wylicza elementy.

3.      Układanie historyjki obrazkowej złożonej z trzech obrazków: układa samodzielnie, układa z pomocą, nie rozumie zależności między obrazkami.

4.      Rozumienie złożonych poleceń: szybko rozumie, wymaga powtórzeń, nie rozumie w pełni poleceń.

5.      Rozumienie treści opowiadań: samodzielnie formułuje główną myśl opowiadania, odpowiada na pytania, odpowiedzi wskazują, że nie rozumie treści.

6.      Zapamiętanie treści słownych (wierszyków piosenek): odtwarza treść biernie, nie znacznie zniekształca, nie może zapamiętać.

7.      Występowanie wad wymowy: mowa nie wyraźna, bełkotliwa, nie prawidłowe wymawianie i reprodukowanie głosek, jąkanie się, inne ………………………… ……………………………………………………………………………………..

8.      Odtwarzanie słów jednosylabowych, dwusylabowych, wielosylabowych: odtwarza prawidłowo, czasami źle, zawsze źle.

9.      Rysunek dowolny: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi w szczegóły, niechęć do rysowania.

10.  Rysunek postaci ludzkiej: posiada podstawowe części, brak niektórych elementów, głowonogi, mało czytelny.

11.  Odwzorowywanie podstawowych kształtów (koło, kwadrat, trójkąt): poprawne, trochę zmienione, zniekształcone, nie podejmuje próby.

12.  Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów i ich pochodnych: rozpoznaje i nazywa, myli się, nie rozpoznaje i nie nazywa.

13.  Układanie obrazków z części wg wzoru: radzi sobie słabo, nie radzi, przejawia niechęć do układania.

14.  Rozumienie i nazywanie stosunków przestrzennych (kierunków, położenia, odległości, styczności): potrafi, myli, nie potrafi.

15.  Rozumienie i nazywanie wielkości ciężaru: potrafi, myli, nie potrafi.

Sprawność ruchowa

1.      Sprawność ruchowa: dobra, przeciętna, słaba.

2.      Sprawność rąk: dobra, przeciętna, słaba.

3.      Ewentualne zaburzenia lateralizacji: rysuje i wykonuje czynności tylko prawą rękę, tylko lewą, raz prawą raz lewą.

4.      Ewentualne zakłócenia rozwoju ruchowego: ociężałość w ruchach, niezręczność, powolność.

5.      Tempo pracy manualnej: dobre, nierówne, opóźnione.

C.     Przyswojenie wybranych treści programowych.

1.      Posługiwanie się nazwami dni tygodnia i pór roku: zna i zachowuje kolejność, myli, nie zna.

2.      Rozpoznawanie i nazywanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10: zna, popełnia błędy, nie zna.

3.      Rozumienie i stosowanie znaków (<, >, =, +, -): stosuje, popełnia błędy, nie stosuje.

4.      Rozpoznawanie i nazywanie liter drukowanych: zna, popełnia błędy, nie zna.

5.      Układanie z pamięci i według wzoru wyrazów z liter: układa poprawnie, robi błędy, nie układa.

6.      Czytanie: czyta tekst, czyta proste zdania, łatwe wyrazy, nie czyta, popełnia błędy przy czytaniu ...……………………………………………………………………

D.    Inne uwagi o dziecku …………………………………………………………………

.........…………………………………………………………………………………...

E.     Wyniki półrocznej obserwacji pedagogicznej

- bardzo dobre, dobre przygotowanie dziecka

- wymaga pracy wyrównawczej

- wymaga opieki specjalistycznej ……………………………………………….……….

 

 

 

 

 

 

Podpis nauczyciela

 

 

 

 

 

1) Podkreślić odpowiednią informację niebieską kreską w wyniku półrocznych obserwacji, czerwoną po całorocznej.

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin