PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA RADY PEDAGOGICZNEJ
INAUGURACYJNEJ ROK SZKOLNY ……..
(propozycja)
I. Czynności organizacyjne
1. Powitanie, otwarcie narady
2. Stwierdzenie obecności członków rady pedagogicznej
3. Wybór protokolanta
4. Wybór komisji uchwał i wniosków
5. Przedstawienie i przyjęcie porządku narady
II. Odczytanie protokołu z poprzedniej narady przez protokolanta
(zgodnie z protokolarzem rady pedagogicznej)
1. Wyjaśnienie niezgodności, zastrzeżeń i uwag członków rady
2. Zatwierdzenie protokołu przez głosowanie
3. Odczytanie wniosków z poprzedniej narady
4. Sprawozdanie z wykonania w/w wniosku
II wersja
Czynności organizacyjne
2. Stwierdzenie obecności członków rady
5. Uprawomocnienie protokołu z ostatniej narady
Wyjaśnienie niezgodności, zastrzeżeń i uwag członków rady
(W przypadku zgłoszonych poprawek przewodniczący zebrania odczytuje je, a Rada poprzez głosowanie decyduje o ich ewentualnym wprowadzeniu. Jeśli poprawki zostaną przyjęte, to należy je wpisać do protokołu).
a) Zatwierdzenie protokołu przez głosowanie
b) Odczytanie wniosków z poprzedniej narady
c) Sprawozdanie z wykonania w/w wniosku
6. Przedstawienie i przyjęcie porządku narady
III. Omówienie organizacji pracy przedszkola w bieżącym roku szkolnym
1. Arkusz organizacji pracy przedszkola
2. Ramowy rozkład dnia
3. Bezpieczeństwo i higiena pracy (przypomnienie procedur)
4. Obowiązująca dokumentacja nauczyciela
5. Dodatkowe programy funkcjonujące w przedszkolu
6. Przydział nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego
IV. Zapoznanie z priorytetami MEN i KO obowiązującymi w bieżącym roku szkolnym
V. Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola
1. Zakres, szczegółowa tematyka i organizacja planowanych badań
2. Plan hospitacji
3. Tematyka szkoleń nauczycieli uwzględniających w szczególności wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru pedagogicznego w poprzednim roku szkolnym
4. Inne informacje uznane przez dyrektora przedszkola za istotne
VI. Zatwierdzenie rocznego planu pracy wychowawczo – dydaktycznego na rok szkolny ……
VII. Prezentacja zmian w obowiązujących aktach prawnych
VIII. Sprawy bieżące, zarządzenia, komunikaty
IX. Wolne głosy, propozycje, pytania
X. Uchwały i wnioski
Bardzo ważnym punktem w protokole jest punkt „Uchwały i wnioski”. Pisząc protokół należy w odpowiednim punkcie (wynikającym z chronologicznego porządku obrad napisać, że np. „Uchwałą Rady Pedagogicznej zatwierdzono innowację „Wędrówki ….” lub „Uchwałą Rady Pedagogicznej został zatwierdzony Przedszkolny Program Adaptacyjny” , dodatkowo w tym miejscu należy dopisać, że uchwała została przyjęta jednomyślnie lub podać ile osób głosowało za przyjęciem uchwały, ile osób wstrzymało się od głosu, a ile osób było przeciwko przyjęciu uchwały. Natomiast w punkcie ostatnim „Uchwały i wnioski” należy jeszcze raz wypisać wszystkie uchwały podjęte na danym zebraniu podając tylko ich treść (czego dotyczy) i odpowiednio je numerując.
Uchwały:
Nr 5/15/09/2007 „Uchwałą Rady Pedagogicznej zatwierdzono innowację „Wędrówki ….”
Nr 6/15/06/2007 Zatwierdzenie Przedszkolnego Programu adaptacyjnego.
Uchwały są numerowane w danym roku kalendarzowym zaczynając od numeru 1 łamanego przez dzień, miesiąc i rok czyli dokładną datę posiedzenia Rady Pedagogicznej, na którym dana uchwała została podjęta.
Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy członków Rady. Przyjmuje się je w głosowaniu jawnym.
XI. Zakończenie narady
Uwagi dotyczące protokołu z Zebrania Rady Pedagogicznej
Chronologiczny przebieg spotkania odnoszący się do poszczególnych punktów porządku obrad może być przedstawiony w formie:
Ad.1 Posiedzenie Rady Pedagogicznej otworzył Dyrektor........................................................... przywitaniem wszystkich zebranych nauczycieli.
Ad.2 Porządek zebrania odczytany został przez ................................i jednogłośnie przyjęty przez zebranych.
Ad.3 Odczytano (można podać Imię i Nazwisko osoby odczytującej) protokół z posiedzenia Rady Pedagogicznej odbytego dnia ..............., który jednomyślnie został zatwierdzony przez uczestników posiedzenia.
W dalszej części protokołu należy opisać przebieg zebrania trzymając się podanego porządku. Opisując przebieg zebrania należy robić to zwięźle i przejrzyście, pamiętając o stosowaniu akapitów. W przypadku przedstawiania przez kogoś informacji z narady, spotkania czy szkolenia wystarczy podać w punktach najważniejsze informacje bez ich szczegółowego opisywania. Czasami mniej istotne fakty można pominąć, ale należy to omówić z autorami wystąpień lub z przewodniczącym zebrania.
Na zakończenie protokołu pod tekstem po lewej stronie czytelnie podpisuje się protokolant i wszyscy uczestnicy zebrania (Rada Pedagogiczna) a po prawej przewodniczący zebrania (dyrektor przedszkola),
Rada Pedagogiczna
(Dyrektor Szkoły)
gosiakosiak6