SCENARIUSZ SPOTKANIA Z BABCIĄ I DZIADKIEM
I. Część artystyczna
1.Powitanie przybyłych gości przez nauczyciela i dzieci piosenką„ Dzień dobry witam was”
Wszystkie dzieci:
Serdecznie dzisiaj wszystkich witamy
I do zabawy was zapraszamy.
Wiersze, tańce i piosenki
Dla Babci i Dziadka,
Od miesiąca wciąż ćwiczyła
Wesoła gromadka.
2. Rozdanie dziadkom i babciom identyfikatorów z ich imionami
3. Wiersz dla babci i dziadka
Babcia z Dziadkiem dziś świętują, wszystkie dzieci więc pracują.
Zetrą kurze w każdym kątku, przypilnują dziś porządku.
W kuchni błyszczą już talerze, wnuczek babci bluzkę pierze.
Wnusio już podaje kapcie, bardzo kocha swoją babcię.
Dzisiaj wszystkie smutki precz, Święto Dziadków ważna rzecz.
3. Piosenka dla Babci „Babciu miła”
Babciu babciu babciu moja miła
Cóż dla ciebie mogę zrobić dziś
Tak bym chciała byś wesoła była
I radosna jak słoneczka dwa
Może zrobię dla ciebie ciasteczka
I ubiorę je w serduszka dwa
Abyś była zawsze uśmiechnięta
Kupię tobie kwiatki, kwiatki dwa
Może kupię dla ciebie pieseczka
malutkiego jak okruszki dwa
by pilnował twe cudne oczęta
kiedy będziesz w domu smacznie spać.
Kiedy pójdziesz z pieskiem na spacerek
Pójdę z wami pójdę też i ja
I kupimy sobie rurkę z kremem
Jedną dla nas a drugą dla psa!
4. Wierszyk po angielsku
Some Grandparents are skinny. Some eat a lot.
Some are funny. Some are not.
Some short, some tall, some big, some small.
It doesn't matter. We love them all.
5. Piosenka dla dziadka „ Mój dziadek”
„Mój dziadek”
Mój dziadek dziś w dobrym humorze
Na wnuki spogląda dziś rad
Odświętne ubranko założe
Zaśpiewam dziadkowi sto lat
Bo dzisiaj dzień dziadka już śpiewa gromadka,
Żyj dziadku nam długo 100 lat
W radości i zdrowiu
Z uśmiechem i w słońcu
Niech wiele będzie tych dat
6. Wierszyk dla babci i dziadka
Moja babcia jest kochana
bardzo mocno, mówię wam.
dobre rady już od rana
jak cukierki daje nam.
I mój dziadek jest kochany
bardzo lubi miesiąc maj
z dziadkiem spacer to przygoda
a zabawa istny raj.
7. Piosenka po angielsku: “A song for Grandparents day ‘wg H.Górny
8. Wierszyk na zakończenie części artystycznej.
Małym serduszkiem życzymy Wam dzisiaj
Uśmiechów i szczęścia najwięcej
Za Waszą miłość i dobroć dla nas
Te życzenia przyjmijcie w podzięce.
9. Piosenka „ Sto lat” po góralsku”
II Część konkursowa
1. Zabawa Integracyjna „ Ciocia Julka „
2. Zaproszenie do gry ,,Wielka Gra „ Wyjaśnienie reguł zabawy.
Każde dziecko po kolei jest graczem. Pytania na karteczkach są
umieszczone w pudełku z pozytywką (komputerze).
Dziedziny pytań są dwie: jedna nt. ,,Moi dziadkowie (zawiera pytania
kierowane w pierwszej kolejności do dziecka), druga np. ,,Mój wnuk, moja
wnuczka zawiera pytania kierowane w pierwszej kolejności do babci lub
dziadka).
3. Gra ,,Wielka gra „
N. gasi światło, świecąc latarką po zebranych gościach i dzieciach
wybiera pierwszych graczy. Zaprasza na środek, gdzie stoją dwa krzesła
odwrócone do siebie tyłem. Jedno krzesło zajmuje dziadek , drugie zaś gracz wnuczek Komputer losuje pytanie (gra pozytywka). N. kieruje pytanie do
dziadka (w tym czasie wnuczek zakłada słuchawki )gdy
dziadek odpowie, ściąga słuchawki i odpowiada na to samo pytanie
. Zgodne odpowiedzi nagradzane są brawami. Następuje losowanie
kolejnego gracza (wybierani są na zmianę raz dziecko, raz osoba dorosła). I
postępujemy podobnie jak wcześniej. W zabawie powinny brać udział kolejno
wszystkie dzieci.
Przykłady pytań:
Dziedzina ,,Moi dziadkowie (pytania kierowane w pierwszej kolejności do dziecka):
-Jaką piosenkę babcia (dziadek) śpiewa najczęściej?
-Czy twoja babcia nosiła warkocze, gdy była dzieckiem?
-Czy twoja babcia jest kobietą?
-Czy twoja babcia (dziadek) oglądała bajki w telewizji, gdy była
dzieckiem?
Czego nie lubi jeść lub pić twoja babcia dziadek ?
Jak ma na imię dziecko babci i dziadka?
Jak ma na imię jej wnuk wnuczka?
-Ile nóg ma ukochane zwierzątko babci?
Czy twoja babcia dziadek ma jakieś zwierzątko?
Jak ma na imię to zwierzatko?
-Jakie kwiaty lubi najbardziej twoja babcia?
Czy twoi dziadkowie mają samochód jeśli tak to jakiego koloru marki/
-O czym marzy twoja babcia (dziadek)?
-Jakie ciasto lubi najbardziej twój dziadek?
-Czy twoja babcia jest kochana?
-Do czego potrzebna jest babcia (dziadek)?
-Jaki serial telewizyjny ogląda babcia?
Dziedzina ,,Mój wnuk, moja wnuczka (pytania kierowane w pierwszej kolejności do dziadków):
-Co jest największym przysmakiem wnuka (wnuczki)?
-Jaki program telewizyjny lubi najbardziej oglądać wnuk?
-Jakie zwierzątko ma w swoim domu wnuk?
-Lody o jakim smaku lubi wnuczka najbardziej?
-Jaki kolor czapki ma wnuczka?
-Jak ma na imię koleżanka wnuczki?
-Do której grupy uczęszcza wnuk?
-Jaką zabawkę pragnie mieć wnuk?
4. Konkurs: Kto to śpiewa?
Kilkoro dzieci ukrywamy za parawanem, wskazane dziecko śpiewa dowolną
piosenkę zadaniem gości jest rozpoznanie głosu swojego wnuka.
5. Zabawa integracyjna „ Zajaczek- pluszaczek”
6. Układanie drzewa genealogicznego:
Dziecko wraz z dziadkami otrzymuje komplet karteczek z napisami:
JA, SIOSTRA, BRAT,MAMA, TATA, DZIADKOWIE, WUJEK, CIOCIA.
Na kartce przykleja je, tworząc drzewo genealogiczne swojej najbliższej
rodziny. Dziadkowie czynnie biorą udział w tej pracy.
8. Zakończenie poczęstunek.
dana07