SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW
Grupa 5-6latków
Temat: Karnawałowe zabawy z rodzicami.
Cele ogólne: Rozwijanie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy podczas wykonywania
zadań.
Integracji rodziców i dzieci w czasie wspólnej zabawy.
Metody: czynne – zadań stawianych dziecku
słowne – objaśnienia i instrukcje
percepcyjne- obserwacji i pokazu
metoda pedagogiki zabawy
L.P.
SYTUACJA EDUKACYJNA
ZADANIA DLA DZIECI
CELE SZCZEGÓŁOWE
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
1.
Czynności organizacyjne -Rozdawanie emblematów dla rodziców i dzieci
Dzieci rozdają emblematy dla rodziców i naklejają je na swoje ubranie
Dzieci dokonują wyboru emblematu i naklejają go na ubraniu
Emblematy (balony w różnych kolorach)
2.
Piosenka integracyjna „Witam Was”
Dzieci zapraszają rodziców do powitalnej piosenki i wspólnie się przy niej bawią
Dzieci witają rodziców bawiąc się z nimi przy piosence – integracja dzieci z rodzicami
3.
Zagadki słowne „Za kogo się przebiorę?”
Rozwiązywanie zagadki, wybór odpowiedniej ilustracji
Dzieci kojarzą opis słowny z ilustracją bajkowego bohatera
Ilustracje postaci bohaterów bajkowych
4.
Zabawa ilustracyjna przy piosence „Bal w przedszkolu”
Dzieci ruchem przedstawiają treść piosenki – zapraszają do zabawy rodziców
Dzieci wspólnie z rodzicami ruchem przedstawiają treść piosenki
Nagranie piosenki „Bal w przedszkolu”
5.
Praca w zespołach – układanie obrazka z części.
Przyporządkowywanie podpisów do obrazków
Układanie obrazka z części „Atrybuty karnawału” – naklejanie ich na karton
Wyszukiwanie podpisu i odczytywanie go samodzielnie lub z pomocą rodziców
Dzieci układają obrazek z części, wyszukują i odczytują odpowiedni podpis
Koperty z obrazkiem do układania, napisy do czytania
6.
Ekspresja ruchowa przy muzyce z wykonywaniem zadań podczas przerwy
Dzieci wraz z rodzicami tańczą przy muzyce na przerwę:
- łączą się w pary dzieci mające emblematy tego samego koloru
- tworzą koło dziewczynki, drugie chłopcy, rodzice dzieci
( przeliczanie, wskazywanie odpowiedniej cyfry, stosowanie znaków matematycznych)
Dzieci wykonują stawiane przez nauczycielkę zadania np. - przeliczają w określonym zakresie…
Nagranie do tańca, cyfry, znaki matematyczne
7.
Ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy balony”
Dzieci dmuchają balony, rodzice pomagają je zawiązać
Dzieci nadmuchują balon
Balony i sznurki
8.
Taniec z balonami – wykonywanie dodatkowych czynności
Dzieci tańczą tak, aby nie zgubić balonów
( wymachują podrzucają …)
Dzieci tańczą z rekwizytem
Muzyka do tańca, balony
9.
Zabawa „Odbijamy balony”
Dziecko kula dużą kostką do gry, ile punktów wyrzuci, tyle razy musi odbić balon
Dzieci przeliczają w określonym zakresie; podporządkowują się zasadom zabawy
Duża kostka do gry, balony
10.
Praca w zespołach
„Śmieszne balony”
Dzieci i rodzice wykorzystując różne materiały wykonując z balonów śmieszne postacie - ozdabianie nimi sali
Dzieci współdziałają z rodzicami tworząc śmieszne postacie
Balony, kolorowy papier samoprzylepny, bibuła, wełna, materiały
11.
Ewaluacja „Wesoły i smutny balonik”
Dzieci i rodzice przyklejają swój emblemat przy wesołym baloniku – jeżeli się podobało zajęcie i przy smutnym – jeżeli nie.
Dzieci wyrażają swoje odczucia dotyczące zajęcia
Obrazek wesołego i smutnego balonika
Małgorzata Grabarczyk
PM 77 Łódź
agulla1030