wymagania_edukacyjne_KLASA_II.pdf

(501 KB) Pobierz
281406917 UNPDF
Wymagania edukacyjne
i zasady oceniania
w klasie II
szkoły podstawowej
Autor
Tytuł
Nr dopuszczenia
Antoni Juszkiewicz,
WieławWent
„Ponajwiatiwyrażamiebie”
ktałcenieintegrowane
w kl. I-III
DKW-4014-11/99
„JaTy- My”
Podrcnikdwiceniami
cz. 1, 2, 3, 4
cz. 1M, 2M 3M, 4M
204/00
JoannaBiałobreka
295/03
Jadwiga Hanisz
„Weołakoła”
Program wczesnoszkolnej
zintegrowanej edukacji XXI wieku
DKOW-5002-10/08
H. Dobrowolska,
A. Konieczna,
J. Hanisz,
K. Wasilewska
Pakiet podręczników
z ćwiczeniami
do kl. II pt. „Wesoła szkoła”
cz. 1, 2, 3
232/08
1
281406917.010.png 281406917.011.png
ZASADY OCENIANIA
Wnauczaniuzintegrowanymobowiązujeocenianieopiowe,któremupodlegają:
a) wypowiedzi ustne – opowiadaniaopiyprawodaniawyrażaniemyliwormiedao
omawianiehitoryjekobrakowychukładaniedaoipytaoitp
b) prace pisemne – sprawdziany z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, z gramatyki,
redagowanieopowiadaoopiówżyceolitupianiepamiciiełuchuitp
c) prace domowe;
d) aktywnodnalekcjiprawdanieeytów(poprawnoditarannodpimaetetyka)
e) diałalnodartytycna– wytworyplatycneitechnicnepiewgranaintrumentachitp
f) diałalnodmotorycno-zdrowotna – prawnodruchowawgrachabawachidwiceniach
aangażowanienalekcjiprygotowywanieidoajd
g) potpy w rowoju emocjonalno-połecnym – achowanie w kole umiejtnod
wpółdiałaniawepoleucetnictwowżyciuklayorganiowaniewłanejpracytounek
dorówienikówiinnychoóbitp
Ocenianie w nauczaniu zintegrowanym:
dajedieckuinormacjotymcojużumienadcymmuipopracowadjakdalekojetna
drodedooiągniciacelu
uwgldniamożliwoci dieckaniewycyprecieżwtymamymcaieąwtanie
opanowadjakąumiejtnodaniektórynigdyniebdąbiegliwdanymakreie
bierepoduwagwkładpracydieckajegowyiłekwłożonywwykonaniejakiegoadania
nie etykietuje dzieci,
achcadodalejpracyuwiadamiażewyiłekiopłaca
niepełniunkcjikarycynagrody
nie zawiera krytyki osoby,
uwgldniapotpjakidokonałiwdiecku
Sposoby oceniania:
1. Ocenabieżąca – wkaujedobreiłabetronyucnia. Dokonywana jest poprzez:
komentarz werbalny- np. Pracuj nad kształtem liter itp.,
komentarz pisemny,
getimimik
dyplomy,
stemple .
2. Ocena ródroczna – jetwynikiempółrocnejoberwacjiawieraaleceniaiwkaówkidla
ucniadotycącepotpówwnaucejakirowojupołecno-emocjonalnego. Ocena ta jest
kierowanadodieckaijegorodicówwormiepiemnegokomentara
3. Ocena roczna – podkrelamianywrowojudieckawynikająceetoowaniawkaówek
awartychwoceniepółrocnejMaonacharakter diagnostyczno – informacyjny, aby rodzice po
aponaniuijejtreciąmoglijaknajlepiejwpomagaddieckowdalymjegorowoju
4. Ocena z zachowania jetrównieżocenąopiowąWyrażaopiniopełnieniupreucnia
obowiąkówkolnychjegokulturepotawiewobeckolegówiinnychoóboraaktywnoci
połecnej
5. W trakcie oceniania bieżącego naucyciel gromadi wyniki kolnych oiągnid ucnia w
dzienniku oraz zbiera w segregatorze prace ucznia.
6. Inormacjarodicówopotpachichdieciodbywaipopre
kontaktybeporednie– ebraniarodicówromowyindywidualne
kontaktyporednie– rozmowa telefoniczna, korespondencja w dzienniczku, listowa, adnotacje
w zeszycie przedmiotowym.
2
Klasa II
OCENUMIEJĘTNOCIIWIDOMOCIUCZNIÓW
poziom umiejtnoci
iwiadomoci
przeliczeniepunktów
wg skali procentowej
informacja dla ucznia
o c e n a
informacja dla nauczyciela
bardzo wysoki
100% - 92%
nakomiciewietnie
brawo, wspaniale
wyokieumiejtnoci
zna,wie,potraizatoowad,
jest samodzielny
wysoki
91% - 79%
dobrze, poprawnie,
bardoładnie
dobreopanowaneumiejtnoci
niewielkimibłdami
popełniabłdy,mylii,pracuje
samodzielnie
redni
78% - 53%
precitnieadowalająco
niele
rednioopanowaneumiejtnoci
wie, ale potrzebuje wsparcia i niewielkiej
pomocy nauczyciela
niski
52% - 31%
łabo
dużebrakiwumiejtnociach
nieopanowałpodtawowych
umiejtnociiwiadomoci,pracujez
pomocąnauczyciela
bardzo niski
30%
bardołabole
uceoniewielepotraikoniecna jest
pomoc
nieznamateriału,nieradziobienawet
przy pomocy nauczyciela
3
Klasa II
281406917.012.png
WYMAGANIA EDUKACYJNE
KRYTERIOCENINIWIEDZYIUMIEJĘTNOCI
CZYTANIE
Cytapocichuwyrayikrótkiedaniaoragłonokrótkietektywpoóbpłynny
Cytapocichuigłonoeroumieniemkrótkietekty
Odróżniautworywierowaneodproy
Korytacytelniibibliotekiróżnychródełinormacjiitechnologiiinormacyjnej
Uwgldniapierweliterywyraówróżnychtektówporądkujejewgkolejnocialabetycnej
Czyta po cichu igłonoeroumieniempoleceniaoratektyoróżnorodnejtematyceapianenatablicylubwpodrcnikuwormiewartego
tekstu.
Czyta liczby jedno-dwucyroweapianecyramiiłownie
Czyta znaki rzymskie I-XII.
Odczytuje wskazania linijki, wagi, termometra, zegara.
Czyta daty.
Cytaeroumieniemymbolewykreytabelkikrótytektyużytkoweplanyielementymapy
MÓWIENIE
Układawielodaniowewypowiediwiąanepreżyciamiwydareniamiżyciacytanymilubwyłuchanymiutworamiliterackimioglądanymi
sztukami teatralnymi, audycjami telewizyjnymi i filmami.
toujewmowieelementytechnikijykamówionegopauytempoiłagłouodpowiedniaintonacja
Wygłaawierepamiciatoowaniemodpowiedniejintonacjitempapauiłygłou
Formułujepytaniawiąanewydareniaminajbliżegootoceniaaintereowaniamiiopracowywanymitektami
Udielaodpowiediwracającuwagnaichpoprawnoditranodormułowanychdao
Prowadiromow(mówiiłucha)wiąanąwydareniamiotoceniaaintereowaniamicytanymitektamioglądanymiaudycjami
telewizyjnymi.
Formułujedaniapytająceonajmującerokaująceiwykryknikowe
Wypowiadaipoprawniepodwgldemgramatycnymitylitycnym
Poukujetranychokreleoużywającwyraówblikonacnychwielonacnychonaceniupodobnymipreciwnym
Opowiadaotypowychytuacjachżyciacodiennego
Janoartykułujewojeocekiwaniaipotrebypreentujewójpunktwidenia
Używapodtawowewrotywjykuobcymwiąanecynnociamidniacodiennego
Oceniaeektywłanejpracy
3
Klasa II
281406917.013.png 281406917.001.png 281406917.002.png 281406917.003.png 281406917.004.png
WYMAGANIA EDUKACYJNE
Wwoichwypowiediachużywawrotówgrecnociowych
kładażyceniawoimblikimróżnychokaji
ŁUCHNIE
łuchairoumietektyworowocytaneprenaucycielaoraucniów
łuchairoumienagraniabanibajekutworówpoetyckichinnychtektówliterackich
łuchaeroumieniemopowiadaopytaopoleceokrótkichintrukcjiorawypowiedinaucycielaiucniów
łuchairoponajebrmieniegłoówintrumentówmuycnychdwikówrytmówtempa
Roponajeelementyakutykirodowikacłowiekamuykiiutworówmuycnych
PISANIE
Piecytelniepłynniewyrayidaniauwgldniającprawidłowyktałtliterichproporcjewłaciwełącenieiwłaciwieromiecawyrayw
zdaniach.
Prepiujedrukowanedaniaikrótkietektytektylukamipowiąanetrudnociamiortograicnymi
Piepamiciiełuchudaniaikrótkietektywykorytaniemelementarnychaadpiowni
Poprawnietoujewpimiekropkprecinekpytajnikwykryknik
Piekrótkiewypowiedinapodtawiepreżydoglądanychilutracjihitoryjekobrakowych
Piedaniaopiującepredmioty
Piekrótkielityżyceniaadreujelit
Zapisuje liczby w zakreie100korytającapiucyrowego
Pisze znaki rzymskie w zakresie I-XII.
Zapiujedatdowolnympoobem
Zapiujewynikiróżnychpomiarów(miereniaważeniatemperatury)
Zapiujeelementypogodyapomocąróżnychymboli
Piedaniapytająceoraonajmującejakoodpowiedinapytania
Pieymboleikrótywiąanerealiowanymitreciami
Korytanowychdotpnychmutechnologiiinormacyjnych
OBLICZANIE
Prelicapredmiotylicykolejnoiwtecpoługujeilicebnikamiporądkowymioraporównujelicbywakreie100
Wyodrbniawapiielicbyjednocidieiątki
Mnożyidielilicbywakreie30
prawdapoprawnodwykonywanychdiałao
Rowiąujeadaniatektowejednodiałaniowewtymnaporównywanieróżnicoweoraukładatredadaniadoytuacjiryunkuchematuapiu
4
Klasa II
281406917.005.png 281406917.006.png 281406917.007.png 281406917.008.png 281406917.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin