Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą gimnastyki twórczej R. Labana
Rodzaj ćwiczeń
Sposób realizacji
1.
Ćwiczenie orientacyjno - porządkowe
Dzieci w rozsypce, taniec w rytm muzyki. Muzyka przestaje grać i słychać jedno uderzenie w bębenek – dzieci szybko zwijają się w kłębek. Wznowienie muzyki, a gdy przestaje grać i słychać dwa uderzenia w bębenek dzieci prezentują leżenie przodem, łokcie oparte o podłogę i pokazują grę na fujarce.
2x
2.
Zabawa ożywiająca
Swobodne bieganie w dowolnych kierunkach z obrotami i podskokami z towarzyszeniem żywej muzyki. Na przerwę w muzyce piękny ukłon i pozostanie w bezruchu do chwili, gdy muzyka znowu zacznie grać.
3.
Ćwiczenie wyczucia przestrzeni
Rysowanie w przestrzeni lub na podłodze dowolnej figury geometrycznej, a następnie skakanie jednonóż lub obunóż po obwodzie znacznie powiększonej figury.
4.
Ćwiczenie płynności ruchów w napięciu i rozluźnieniu
Lekkie uderzenie w tamburyno – dzieci poruszają się wysoko na palcach, lekko wirując. Głośne uderzenie – dzieci wykonują energiczne ruchy całym ciałem, przechodzą z pozycji wysokich do niskich.
5.
Ćwiczenia wyczucia własnego ciała
W różnych pozycjach wyjściowych wykonywanie dowolnych ruchów samymi ramionami, to samo w rytmie narzuconym przez muzykę, w różnych pozycjach wyjściowych. Wykonanie dowolnych ruchów samymi nogami, to samo w rytmie narzuconym przez muzykę.
W różnych pozycjach wyjściowych wykonanie dowolnych ruchów całym ciałem, to samo w rytmie narzuconym przez muzykę.
6.
Ćwiczenia z partnerem
Dzieci ćwiczą parami. Jedno jest lustrem i odbija ruchy kolegi, który stoi przed lustrem.
3x
7.
Ćwiczenia z mocowaniem
Dzieci parami trzymają się za ręce w ten sposób, że jedno dziecko ciągnie osiołka, który stawia opór. Dziecko idzie tyłem, a osiołek przodem.
8.
Ćwiczenia wyczucia czasu
Dzieci w dowolnych pozycjach leżą na podłodze. Wstają bez podpierania się rękami, gdy nauczycielka policzy do 5, 6, 7.
1x
9.
Zakończenie
Rytmiczny marsz z klaskaniem w rytm muzyki.
staszekka