2007_po_tej_stronie_lustra.pdf

(376 KB) Pobierz
Quentin 2007
Jakub âFingrinÒ Tabisz
Po tej stronie lustra
P O T EJ S TRON I IE L USTRA
Dziewczyna i lustro
Oko nieprzejrzyste, warga wydęta
jak zaklęcie, pocałunek dziewczyny
i w lustrze odbicie niepełne skrytego losu
w oddechu tajemniczego mężczyzny
czoło ku górze wzniesione po marzenie
w dziewczyny myślach dziewiczych
o niebie i piekle skąpanych w ogniu ciemnym
na szklanym dnie w jaskrawości lustra
i twarz jak obraz zawieszona w dusznym powietrzu
w rzęsistych oparach spragnionych westchnień
zamyślona, bez ciebie, z wątpliwym gestem
w cieniu skąpana obficie, w zagadkę spowita
mydlane słowa śpią na ustach zamknięte w chwili
w oddechu opada pierś po niemym krzyku
i tylko brakuje głodnego szeptu
by spojrzeć i umrzeć w jej tajemnicy
Orfe, nadworny artysta Księcia
Wstęp
Przygoda jest oparta na mechanice i założeniach nowego Świata Mroku ( new World Of Darkness).
I z tej mechaniki będę korzystać w trakcie opisywania wszystkich testów i statystyk. Jako, że nie ma
jeszcze polskiego wydania tego systemu istnieje kilka możliwości uzyskania dostępu do zasad
potrzebnych do prowadzenia przygody. Można kupić podręcznik przez jeden z internetowych sklepów.
Można skorzystać z darmowych zasad udostępnionych na stronach White Wolfa ( www.white-
wolf.com ). Można także prowadzić napisaną tutaj przygodę zupełnie bez użycia zasad i kości, a można
też używać własnych pomysłów czy też zasad z innych systemów. Przygoda opiera się luźno na „Alicji
w krainie czarów” i „Alicji po drugiej stronie lustra” Lewisa Carrolla . Klimat rozgrywki może
przypominać trochę grę „Changeling: the Dreaming” co jest oczywiście w pełni zamierzone.
Rozgrywka wymaga raczej doświadczonych graczy skłonnych do dobrego psychologicznie
odgrywania postaci. Przygoda jest rozpisana pod cztery postacie i składa się z 6 do 8 scen.
Jest to przygoda jednorazowa. Bohaterowie prezentowani w przygodzie raczej nie będą
wykorzystywani w następnych.
www.quentin.rpg.pl
Strona1
767846742.009.png 767846742.010.png
Quentin 2007
Jakub âFingrinÒ Tabisz
Po tej stronie lustra
Fabuła
Czwórka bohaterów z krainy po drugiej stronie lustra wyrusza na wyprawę na „tę stronę lustra”
czyli do Stanów Zjednoczonych w roku 2007. Głównym celem wyprawy jest znalezienie ukochanej
jednego z bohaterów. Co się stało z dziewczyną? Tego nikt nie wie. Dziewczyna wyruszyła już jakiś czas
temu nie informując o tym nikogo – nawet swojego ukochanego. Krainą po drugiej stronie lustra rządzi
Książę. Ten srogi władca zakazał pod groźbą śmierci odwiedzania krainy „po tej stronie lustra”. Prawo
to bezwzględnie egzekwują jego słudzy. I tylko garstka przemytników , przestępców i desperatów
ośmiela się złamać ten zakaz. Bohaterowie próbują w przygodzie dotrzeć do uciekinierki, uniknąć kary i
zdążyć wrócić do swojej krainy nim będzie na to za późno. Ponieważ im dłużej przebywają „po tej
stronie lustra” tym większa jest szansa że nigdy już nie wrócą.
CoMGpowinienwiedziećoświecie?
Świat „po tej stronie lustra” rządzi się odmiennymi zasadami od tych znanych Bohaterom. Wystarczy
zajrzeć do książek o Alicji w krainie czarów czy po drugiej stronie lustra by zrozumieć jak odrębny i
dziwny może być ten drugi świat. Dla potrzeb tej przygody wypisuję kilka dziwnych rzeczy z jakimi
muszą się borykać postacie graczy. MG może dowoli dodawać swoje pomysły pilnując jednak żeby nie
przesadzić.
Napisy
Dla istot z innej strony lustra, wszystkie dla nas normalne napisy są lustrzanym odbiciem.
Bohaterowie będący po raz pierwszy „po tej stronie lustra” będą musieli sami dojść do sposobu
deszyfracji napisów, najlepiej za pomocą zwykłego lustra.
Ciała
Postacie z drugiej strony lustra nie mogą przechodzić do tego świata w swoich ciałach. Muszą przejąć
ciała należące do mieszkańców tej krainy. Pierwsza scena przygody pokaże w jaki sposób zostanie to
osiągnięte. Po przejęciu ciał, myśli, pamięć i osobowość poprzednich właścicieli nie do końca znika. W
dramatycznych momentach mogą się pojawić przebłyski wspomnień lub mimowolnie wypowiedziane
słowa. Należy też pamiętać że dla wszystkich ludzi z tego świata noszone przez postacie ciała będą
rozpoznawalne. Wszelkie obrażenia zadane noszonym ciałom mogą doprowadzić do śmierci noszącego
je ducha. Prawdziwe ciała bohaterów w momencie przejścia przez lustro znikają. Lustrzanie rozpoznają
się „po tej stronie lustra” po oczach. Oczy zdradzają ich przed kimś z ich rodzaju.
Odbicia
Przejęte przez postacie ciała nie mają odbić lustrzanych. A raczej mają je zamazane i powykrzywiane
jak w cyrkowych zwierciadłach. Tylko w lustrach będących przejściami między dwoma światami
postacie mają normalne odbicia (czyli odbicia ciał w których przebywają aktualnie). Jest to prosty i
skuteczny znak rozpoznawczy tych zwierciadeł.
Psy
Psy nie znoszą stworzeń z drugiej strony lustra. Każdy pies będzie warczał i szczekał na postacie
graczy. I gdy tylko to możliwe zaatakuje.
24 h
Istota z drugiej strony lustra może przebywać tylko jedną dobę w tym świecie. Po upłynięciu tego
czasu musi się liczyć z poważnymi konsekwencjami. Z początku taka istota zaczyna słabnąć, potem traci
kontrolę nad przejętym ciałem aż w końcu staje się niemym obserwatorem gdzieś na dnie świadomości
kontrolowanego człowieka. Ciało które wcześniej służyło wszelkim celom staje się teraz więzieniem na
zawsze. Dlatego też czynnik czasu będzie bardzo ważny w tej przygodzie.
Niektóre postacie mogą się zastanawiać czemu służy ta szalona wyprawa skoro poszukiwana
dziewczyna uciekła już ponad dobę temu. Ta i inne zagadki zostaną oczywiście wyjaśnione na
następnych stronach.
www.quentin.rpg.pl
Strona2
767846742.011.png 767846742.012.png 767846742.001.png
 
Quentin 2007
Jakub âFingrinÒ Tabisz
Po tej stronie lustra
Książę
Jest złym władcą krainy po drugiej stronie lustra. Zakazał on podróży przez lustro z lęku o utratę
władzy nad swoimi poddanymi. Utrzymuje on zastępy jawnej i tajnej policji bezwzględnie wykonującej
jego rozkazy. Nie cofa się przed niczym , nie przebiera w środkach żeby osiągnąć cel.
Jego celem jest zniszczenie luster będących drogami na drugą stronę oraz wybicie wszystkich
członków ruchu oporu tak zwanych „kotów z Cheshire”
Koty z Cheshire
To podziemny, terrorystyczny ruch przeciwników Księcia. Ich symbolem jest uśmiechnięty kot –
mityczna postać, która ponoć kiedyś istniała po drugiej stronie lustra. Celem „kotów” jest obalenie
Księcia i ustalenie własnej „lustrokracji”
Lustrzanie
To istoty mieszkające po drugiej stronie lustra, każda z postaci jest lustrzaninem
Imiona
Im starszy mieszkaniec krainy po drugiej stronie lustra tym krótsze imię. W ten sposób Me jest
starszy od Cha, a Cha jest starszy od Orfe itd.
Sen
Jest to jeden z największych skarbów każdego mieszkańca krainy po drugiej stronie lustra. Każdy
lustrzanin zachowuje jeden i tylko jeden szczególny sen w swojej pamięci. Sen można przywołać w
każdej chwili, wystarczy zamknąć oczy, jest on bardzo realistyczny. Utrata Snu powoduje dosyć
poważne konsekwencje. Sny można zmieniać, co z resztą czyni wielu Lustrzan by . zapomnieć o czymś
na zawsze.
O wszystkich założeniach obu światów wie tylko Cha. Me, Orfe i Aria zdają sobie sprawę z natury
Snów, władzy Księcia, Imion, zasad przemieszczania się przez Lustra a także o limicie czasu
przebywania „po tej stronie lustra”. Tylko Me wie o „Kotach z Cheshire” z pozostałej trójki. I tylko Me
wie o tym że grafitti są komunikatami „Kotów” O tym nie wie nawet Cha.
Postacie
Współczynniki niezbędne (które gracze muszą wykupić) dla każdej postaci są rozpisane w sekcji
Bohaterowie Graczy. Resztę gracze wybierają na normalnych zasadach tworzenia postaci.
Orfe
To główny winowajca całej wyprawy. Kocha on Galate (zbiegłą dziewczynę) na zabój. Co ciekawe
znają się tylko miesiąc, ale on jest przekonany, że zna ją całe życie. Nie wie dlaczego uciekła od niego,
ale podejrzewa, że groziło jej wielkie niebezpieczeństwo i to zapewne ze strony sług złego Księcia.
Osobowość: Orfe zawsze był odludkiem i prawdziwym artystą. Jest skłonny do wielu dziwnych i
ekstrawaganckich zachowań. Nie radzi sobie z codziennymi sprawami, za to jest skarbnicą pomysłów.
Zawsze wyróżniał się słomianym zapałem w wielu sprawach w które się angażował. Ale teraz jest
inaczej. Jest zdeterminowany, zdenerwowany, zestresowany i przerażony. Wie co grozi za złamanie
zakazu Księcia. Po raz pierwszy ośmielił się mu przeciwstawić.
Sen: Sen Orfego jest niekompletny. Bardzo go to martwi z kilku powodów. Po pierwsze i
najważniejsze był to sen gdzie byli razem z Galate. W tym śnie było prawie wszystko co wiedział o
Galate. Jej twarz i włosy, całe jej piękno i ton jej głosu. Gdy jego sen przestał być kompletny Orfe
zapomniał też kim tak naprawdę była Galate. Oprócz jej imienia i tego że uciekła nie wie o niej nic. Po
drugie sama niekompletność snu jest dla Orfego niepokojąca. Jak to się mogło stać że stracił swój
najwspanialszy sen?
www.quentin.rpg.pl
Strona3
767846742.002.png 767846742.003.png
 
Quentin 2007
Jakub âFingrinÒ Tabisz
Po tej stronie lustra
Cel: Odzyskać Galate którą kocha na zabój. Czy trzeba lepszego celu? Orfe kocha Galate i zrobi dla
niej wszystko i zrobi też wszystko by byli na zawsze razem.
Profesja: Orfe jest, a raczej był nadwornym artystą Księcia. Bogaty i poważany zaprzepaścił to
wszystko dla jednej kobiety.
Zdolność: Orfe jest bardzo atrakcyjny dla płci przeciwnej. Jeżeli wstąpi w jakieś ciało ta atrakcyjność
dalej pozostaje. Mechanicznie wygląda to jak założenia zalety (merit) Striking Looks
Co Orfe wie o swoich towarzyszach i dlaczego wziął ich ze sobą?
Aria: Aria zawsze podkochiwała się w tobie. Jest twarda i szorstka jak skała. Jest wojowniczką i
zawsze zmierza prosto do celu. Znacie się od dzieciństwa i możesz jej bezgranicznie ufać. Zrobi dla
ciebie wszystko. Ale tak naprawdę wziąłeś ją tylko z jednego powodu. Tylko ona oprócz ciebie widziała
Galate. To oznacza że ona w przeciwieństwie do ciebie , wie jak ona wygląda. Ważne żeby ta prawda
nigdy nie wyszła na jaw.
Cha: To przemytnik i wasz przewodnik. Poznałeś go dzięki swojemu mistrzowi Me. Nie wiesz co to
za człowiek, ale jako jedyny z was był już „po tej stronie lustra”. Zapłaciłeś mu pokaźną sumkę, żeby
was bezpiecznie doprowadził do celu.
Me: To twój mistrz. Uczył ciebie życia i spojrzenia na sztukę. Me nigdy nie był artystą. On jest raczej
filozofem i naprawdę cwanym lisem. Poradzi sobie w każdej sytuacji. A kiedyś ponoć służył nawet w
armii Księcia. Me nie znosi Księcia i jego reżimu. Kiedyś próbował namówić ciebie do buntu przeciw
aktualnej władzy. Ale ty mu odmówiłeś, a potem stałeś się nadwornym artystą. Wtedy kontakty między
wami zdecydowanie oziębły. Dopiero twój pomysł przejścia przez lustro znowu zbliżył was do siebie.
Me jest ci potrzebny, z nim twoja szalona wyprawa ma szanse powodzenia.
Aria
Kocha Orfego, ale to miłość nieodwzajemniona. Chciałaby najbardziej żeby to uległo zmianie.
Dlatego zrobi wszystko, nawet zaryzykuje życie by tak się stało. Galate (dziewczyna która uciekła przez
lustro) zrobiła także na niej wielkie wrażenie. Jej oczy były takie niesamowite, jakby pełne gwiazd, tak
podobne do oczu Orfego.
Osobowość: Aria jest konkretna, zdecydowana i często prostacka. Lubi rubaszne żarty i głupawe
tekściki. Chciałaby być bardziej egzaltowana, bo tylko takie dziewczyny imponują Orfemu. Stara się
czasami powiedzieć coś „kulturalnego” ale zawsze kończy się to straszną gafą. Aria jest odważna i nie
boi się śmierci. W obronie towarzyszy a zwłaszcza Orfego poświęci nawet własne życie.
Sen: Największym skarbem Arii jest sen o tym jak pocałowała śpiącego Orfego. Jeżeli Aria
kiedykolwiek straci ten sen pęknie jej serce i nie będzie już w stanie nikogo pokochać.
Cel: Zdobyć miłość Orfego i wyciągnąć ich z tych strasznych kłopotów.
Profesja: Aria po drugiej stronie lustra jest wojowniczką i łowczynią. Praktycznie nie ma sobie
równych i wygrała dotychczas w każdym pojedynku. Jeżeli uda im się wrócić do domu, zna bezpiecznie
miejsce gdzie mogliby się schronić przed gniewem Księcia. Jest jeden człowiek który może się równać z
nią we władaniu orężem. To kapitan Księcia. Aria chętnie stanęłaby z nim w szranki żeby przekonać się
kto jest najlepszym wojownikiem po drugiej stronie lustra.
Zdolność:Aria potrafi wywęszyć prawie wszystko. Wystarczy że powącha trop, rzecz należącą do
postaci, cokolwiek. Gdy Aria węszy rzuca na wits+investigation. Musi też przyłożyć swój nos do
badanej powierzchni i zacząć węszyć.
Co Aria wie o swoich towarzyszach?
Orfe: To piękny i wspaniały człowiek. Jego dzieła zmieniają świat. A ty zrobisz dla niego wszystko
bo go kochasz bezgranicznie. Znasz go od dzieciństwa. Nie wiesz gdzie poznał Galateę. Pojawiła się
niespełna miesiąc temu w waszym.... jego życiu. Uważasz że Orfe jest inteligentny i odważny.
Me: To mistrz Orfego. Mądry człowiek i niezły spryciarz. Wzbudza w tobie wielki szacunek. Dzięki
niemu może uda się wam uciec gniewowi Księcia. Znacie się raczej słabo. Orfe niewiele ci o nim mówił.
www.quentin.rpg.pl
Strona4
767846742.004.png 767846742.005.png
Quentin 2007
Jakub âFingrinÒ Tabisz
Po tej stronie lustra
Cha: To przemytnik. Nie wiesz co o nim uważać. Ryzykuje życie dla worka pieniędzy. Nie cenisz
takich ludzi. Ale jest wam niezbędny. Tylko on był „po tej stronie lustra”
Cha
Jest przemytnikiem i agentem Księcia. Tylko dzięki współpracy z władzami Cha przetrwał tak długo.
Nie jest to jego pierwsza misja, ale wszystko wskazuje na to że ostatnia. Cokolwiek by to nie znaczyło.
Osobowość: Cha waży słowa. Każde słowo może przyczynić się do zguby. Nic nie umyka jego
uwadze. Jest ostrożny, stara się nie zwracać na siebie uwagi. Stara się być pomocny i uprzejmy.
Wszystko musi być jak w zegarku. I nikt nie może odkryć że jest zdrajcą. Ale Cha ma pewne
wątpliwości. Po wielu misjach w których usunął wielu wrogów Księcia teraz ma skazać na śmierć parę
niewinnych dzieciaków? Cha też kiedyś kochał kobietę która uciekła na drugą stronę lustra, dlatego
właśnie został przemytnikiem. Nigdy jej jednak nie odnalazł. Sytuacja Orfego bardzo przypomina mu
jego własną sprzed wielu lat. Żal mu chłopaka.
Sen: Największym skarbem Cha jest sen o wolności. O tym jak wydostaje się z klatki w sali tronowej
Księcia i ucieka. Jeżeli Cha straci ten sen to nigdy nie będzie wolny.
Cel: Celem Cha jest wykonywanie rozkazów Księcia. A rozkazy brzmią następująco: zniszczyć
ostatnie lustra „ po tej stronie”, znaleźć uciekinierkę a następnie wezwać straż Księcia by usunęła resztę.
Po wykonaniu misji Cha czeka nagroda.
Profesja: Cha jest przemytnikiem. Jednym z niewielu lustrzan którzy odwiedzili świat „po tej stronie
lustra”. Spytany o swoją profesję nie powie nic. Przemytnicy nie zdradzają swoich tajemnic. Czym
zajmują się przemytnicy? Co przemycają przez lustra? Ludzi, rzeczy i sny.
Przedmiot: Cha posiada lusterko komunikacyjne dzięki któremu może się porozumiewać z
kapitanem straży.
Rozkazy: Cha musi zniszczyć każe napotkane lustro natychmiast po opuszczeniu przez drużynę
pomieszczenia z lustrem. Cha wie o lustrze przez które postacie przechodzą na początku gry, a także o
lustrze w pomieszczeniu za kotarą u Pana Z. Cha zna lokalizację sklepu Pana Z. Pan Z jest informatorem
Cha i tam Cha jest skłonny szukać informacji o Galate i uprowadzonym przez nią lustrze. Wie też że
Galate może utrzymywać się w tym świecie za pomocą lustra w nieskończoność, podobnie do Pana Z.
Wystarczy tylko żeby przechodziła przez lustro raz na dobę.
Wiedza:
Cha zna jeden sekret Kapitana Straży. Kapitan ma słabość do ginu BL 67. I zrobi dla tego ginu bardzo
dużo. W końcu jest nałogowym alkoholikiem.
Co Cha wie o swoich towarzyszach?
Orfe: to młody, arogancki głupek. Ale wstyd to przyznać, jest tak bardzo podobny do ciebie, gdy
byłeś młody. Cel jego misji niepokoi ciebie. Historia naprawdę lubi się powtarzać. W sumie chciałbyś
żeby chłopakowi się udało, żeby znalazł swoją ukochaną. Żeby nie skończył tak jak ty, albo i gorzej.
Chłopak jest naiwny i uwierzy we wszystko co mu powiesz.
Aria: co za dziewczyna! Naprawdę wielka z niej wojowniczka. Gdyby tylko nie ten jej bydlęcy upór i
przywiązanie do honoru. Czujesz do niej respekt, bo zna 100 sposobów na zabicie wroga. Musisz na nią
uważać cały czas i nigdy nie znaleźć się na końcu jej włóczni.
Me: jedyny rozsądny w towarzystwie. Niebezpieczny człowiek, może wywęszyć jakie są twoje
prawdziwe zamiary. Z tego co o nim wiesz to zadawał się z „kotami”. Był też mistrzem Orfego. Nie
wiesz co mógł mu wcisnąć w ten durny łeb. Najlepiej dla ciebie i misji byłoby gdyby zniknął.
Me
Był mistrzem Orfego i bardzo tego żałuje. Jednak postanowił pomóc w potrzebie swojemu
wychowankowi. Nie jest jednak zupełnym altruistą. Chłopakowi udało się wykraść lustro z pałacu
Księcia i dzięki temu mogą się przedostać do świata „po tej stronie lustra” . Me ma całkowicie inne cele
od nieszczęśliwie zakochanego Orfe.
www.quentin.rpg.pl
Strona5
767846742.006.png 767846742.007.png 767846742.008.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin