CELE:- wzmocnienie obręczy barkowej,- ćwiczenie zręczności,- koordynacja słuchowo – ruchowa,- rozwijanie wyobraźni twórczej,- wyrabianie pamięci: obserwacja i odwzorowywanie ruchu,- utrwalanie pojęć związanych z orientacją w przestrzeniFORMA:- z całą grupąMETODA:- praktyczne działanie dzieci.ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE DZIAŁANIE:- gazety,- muzyka na płycieCELE OPERACYJNE: (dziecko…)- zna schemat własnego ciała,- sprawnie porusza się w przestrzeni (między gazetami),- pamięta wykonywane ćwiczenia,- jest twórcze, odwzorowuje pokazane ćwiczeniaPRZEBIEG ZAJĘCIA1. "WIOSENNE SŁONKO" – dzieci mówią słowa wiersza i naśladują je przy pomocy gazet.WIOSENNE SŁONKOŚwieci słoneczko złotewieje wiosenny wiatri każdy ma ochotęwędrować sobie w świat. Świeci słoneczko jasnepada wiosenny deszczrosną śliczne kwiatkiMy rośniemy też.2. "CZARY MARY" – ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne:- przy muzyce dzieci noszą gazetę - "kapelusz" na głowie,- trzymają gazetę na dłoniach "taca",- chodzą na czworakach z gazetą na plecach: "żółw". 3. "GRAMY NA GAZECIE":- uderzając lekko palcami jednej ręki o kartkę gazety gramy "deszcz",- szeleszcząc, trzymając oburącz naśladują "wiatr".4. "OJCIEC WIRGILIUSZ":- przy słowach piosenki jedno dziecko wykonuje ruchy gazetą, pozostałe dzieci robią to co dziecko w kole. Kilka zmian.5. "PRZEJDŹ MIĘDZY GAZETAMI":- chodzenie – w rytm muzyki – pomiędzy gazetami, aby żadnej nie nadepnąć.6. "SPORTOWCY" (przy muzyce):(gazetę zgniatamy i formujemy z niej kulę)- przekładamy kulę z ręki do ręki,- podrzucamy i łapiemy ją oburącz,- przekładamy nad głową z ręki do ręki,- przekładamy kulę pod kolanem,- przesuwamy kulę stopą po podłodze,- wkładamy kulę pod zgięte kolano i podskakujemy,- rzucamy kulę do kolegi w parze,- przesuwamy kulę do kolegi w parze, siedząc w rozkroku,- wrzucamy kule do pojemnika - ,,kto zręczniejszy”.7. "FIGURKI":- zabawa (taniec) przy muzyce, na przerwę w muzyce dzieci wykonują różne pozy – ćw. pomysłowości dzieci.
cornel3