TOTAL ANNIHILATION Jak przysta�o na pretendenta do tytu�u roku, nie moglismy poprzesta� na potraktowaniu TA tylko jednym prostym "plusowym" artykulikiem - pomocnikiem w waszych strategicznych zmaganiach. Po ostatnim Plusie, gdzie mieli�cie og�lne porady na temat mieszania w zast�pach Arm-�w i Core-�w, dzi� pora na do�� szczeg�ow� "map�", dzi�ki kt�rej przejdziecie Total Annihilation od pocz�tku do ko�ca, i to graj�c obydwiema stronami konfliktu. No to jak? Pora chyba przygotowa� najbli�szy miesi�c na kolejne spotkanie z Big Berth� i Warlordami.... Rozdzia� 1 Misje Arm-�w MISJA 1 - A Hero Returns To bardzo �atwa misja, poniewa� masz jedynie za zadanie dosta� si� jedn� ze swoich jednostek do bazy bramy galaktycznej (struktura, kt�r� widzisz na p�nocy). Po prostu zgrupuj wszystkie swoje jednotki i kliknij na pole przed bram�. Kiedy tylko twoje si�y si� rusz�, zaczn� si� zaczepki ze strony Core-�w, ale zignoruj je. Kiedy jednak uda im si� zatrzyma� ci�, kliknij jeszcze raz ko�o bramy, a zaczniesz znowu maszerowa�. Prawdopodobnie najszybciej do celu dotr� peewee, z tego prostego powodu, �e s� najszybsze. MISJA 2 - Core Kbot Base, Destroy It! W miejscu mapy, na kt�rym zaczynasz misj�, znajduj� si� trzy �cie�ki przecinaj�ce wod� (cho� te dwie na po�udniu z tego powodu, �e prawie si� ze sob� zlewaj�, mog� by� wzi�te za jedn�). Ustaw przy ka�dej z nich po dwie lekkie wie�e z broni� laserow� a powinno to zatrzyma� wszelkie ataki Core-�w. Jednak chyba b�dziesz musia� podj�� te� par� zaczepnych akcji przeciwko Storm kbotom, kt�rych pociski mog� zniszczy� wie�e spoza zasi�gu ich ognia. Zbuduj odpowiedni� obron� i przygotuj swoje jednostki do napadu na nieprzyjaciela. Mo�esz te�, je�li nie chce ci si� traci� czasu, zbudowa� jednego lub dwa solar collectory, wzi�� na po�udnie swojego dow�dc�, wyczy�ci� sobie drog� za pomoc� D-guna do bazy i jak najszybciej rozwali� w ten sam spos�b laboratorium kbotowe. AK-i, kt�re spotkasz, uspok�j b�d� z D-guna, b�d� u�ywaj�c laseru. MISJA 3 - Spider Technology Dobrze by by�o wycofa� odrobin� boty-paj�czki znad kraw�dzi i ustawi� je w tryb "utrzymaj pozycj�" (Hold Position). Dzi�ki wycofaniu stan� si� znacznie trudniejszym celem do trafienia. Musisz spogl�da� co jaki� czas na mini-map�, aby sprawdzi�, czy nie s� atakowane i czy odpowiednio korzystaj� ze swoich "paralizator�w". Komputer u�ywa tu trzech dr�g prowadz�cych przez wod�. Strze� ich za pomoc� lekkich wie� laserowych, wypatruj�c ca�y czas Storm�w. Zobacz, co si� dzieje po prawej stronie mapy - wyczy�� to miejsce ze wszystkich Core-�w, kt�rzy si� tam wa��saj�, dopiero teraz mo�esz pomy�le� o pos�aniu Spider�w na po�udnie. Istnieje droga przez wod�, zaraz poni�ej g�ry, na kt�rej si� one znajduj�, nie ma wi�c potrzeby, aby chodzi�y wzd�u� lewej strony mapy. Przynajmniej jednego bota-Spidera musisz mie� te� w swojej bazie, oznacza to - poza zasi�giem Dragon's Teeth. Je�li nie otrzymasz notki o zwyci�stwie, poruszaj troch� Spiderami dooko�a, a wnet j� ujrzysz. MISJA 4 - CoreCORE Contamination Spreads... Ca�y czas bro� swojej bazy przy pomocy lekkich wie� laserowych. To jest pierwsza misja, w kt�rej napotkasz do�� twardy op�r. Dostarcz im wsparcia w postaci odpowiednich jednostek i kbot�w. Gdy rozszerzysz baz�, zbuduj dodatkowe wie�e radarowe, aby uzyska� wi�kszy zasi�g "skanowania". U�yj swoich Samsons�w i Rockos�w (Samsonsy s� chyba odrobin� lepsze) aby ostrzeliwa� budynki wroga (u�yj mini-mapy, aby namierzy� je nie wchodz�c w ich pole widzenia). Stosuj�c t� metod�, powiniene� poradzi� sobie z wi�kszo�ci� wie� laserowych Core-�w trac�c tylko niewiele ze swoich jednostek. W zale�no�ci od poziomu trudno�ci, na kt�rym grasz mo�e czasami napotkasz tu na Reaper�w, kt�re mog� pomiesza� ci troch� szyki (spr�buj, je�li to mo�liwe, u�y� przeciwko nim D-gun�w). Je�li postanowi�e� zbudowa� troch� Zipper�w, musisz sprawi�, aby ci�gle by�y one w ruchu - dzi�ki w�a�ciwej im szybko�ci Core-owie w ten spos�b tak �atwo ich nie dopadn�. Grupa Zipper�w dodatkowo jest niez�� strategiczn� si�� uderzeniow�, a to z tego prostego powodu, �e mo�e si� dosta� wsz�dzie bardzo szybko. Atakuj�c baz� Core-�w, spr�buj zliwkidowa� przede wszystkim ich laboratorium konstrukcyjne, aby nie byli w stanie produkowa� nowych bot�w. MISJA 5 - The Gate to Thalassean Klucz do tej misji to przej�cie i utrzymanie "dusznego" punktu, na po�udnie od twojej siedziby przy oceanie. Rozpoznasz ten punkt dzi�ki charakterystycznym dw�m wzniesieniom przedzielonym w�sk� prze��cz�. Skoncentruj si� zw�aszcza na lewym wzniesieniu. Komputer kocha je i przejmie je, gdy tylko b�dzie mia� szans� (a b�dzie mia� niejedn�, poniewa� wzniesienie to le�y prosto od jego bazy, stanowi�c doskona�� pozycj� do ostrzeliwania). Po lewej stronie g�ry znajduje si� te� ma�a otwarta przestrze�, kt�ra wygl�da jak niewielkie wybrze�e morskie; jest tam do�� du�o miejsca, aby przedosta� si� przez nie nawet wielki czo�g. Rozwal par� z tych, kt�re b�d� pr�bowa�y si� przedosta�, a powinno to zatka� dziur� na dobre. Naprzeciwko dw�ch g�r znajdziesz par� ma�ych pag�rk�w. U�yj ich jako pomocy przy zdobyciu os�ony i miejsca, aby� m�g� i�� naprz�d. Wrota, do kt�rych zmierzasz znajduj� si� w po�udniowo-zachodnim naro�niku mapy, na wyspie. We� tam oddzia� swoich wodnych czo�g�w, cho� napotkasz tam par� wie�yczek i "�omot�w" czekaj�cych na ciebie. Potrzebujesz swojego komandora, aby zdoby� bram� sam. Odkry�em, �e sze�� czo�g�w plus komandor sprawuj� si� tu doskonale. Mury s� zbyt strome, aby ogie� prowadzony z twoich �odzi podwodnych by� skuteczny. Ale na innych po�aciach g��wnego l�du mo�esz u�y� radar�w "Skeetera", aby pon�ka� troch� wroga. Po namierzeniu, u�yj swoich "sub�w", aby rozprawi� si� z jednostkami stoj�cymi na wybrze�u. To prawdziwy hit, gdy wymiatasz do nieprzyjaciela nie maj�cego bladego poj�cia, w kt�rym miejscu pod wod� si� ulokowa�e�. �odzie podwodne w og�le �wietnie si� spisuj� podczas ataku na jednostki l�dowe zlokalizowane na terenach nadmorskich oraz przy rozprawianiu si� ze statkami, kt�re nie mog� strzela� do wody. Kiedy tylko znajdowa�em jak�� zab��kan� jednostk� zbyt blisko morza, nie omieszka�em szybko rzuci� "subom" rozkaz namierzenia jej za pomoc� radaru. Na wsch�d od ciebie znajdziesz par� ma�ych si� i struktur. Oddzia� z�o�ony z 8-10 Peewees�w zajmie si� nimi bez problem�w. Powiniene� rozwa�y� jednak mo�e dodanie do oddzia�u paru Rockos�w, aby Peeweesy otrzyma�y maksymaln� os�on� ogniow� i w ten spos�b wysz�y ca�o z opresji. MISJA 6 - Beachhead on Thalassean Nawet je�li zaczynasz misj� jedynie z komandorem, powinno to wystarczy�, aby rozgoni� w diab�y komitet powitalny Core-�w. Oszcz�dzaj energi�, czyli staraj si� nie nadu�ywa� swojego Disintegratora. Zanim zaczniesz budow� Metal Extractora i Wind Generatora, zbierz szcz�tki metalowe. Ca�y czas wypatruj w zatoce statk�w zwiadowczych Core-�w. Kiedy b�dziesz ju� mia� swoje generatory, zbuduj w zatoce stoczni�, nast�pnie wyprodukuj dwie �odzie podwodne typu Lurker, a dalej statek konstrukcyjny, dwa niszczyciele Crusader oraz kilka innych �odzi podwodnych. Na wyspie znajduje si� wci�� kilka AK-�w produkcji Core, na kt�re musisz uwa�a�, ale przede wszystkim buduj jak szybko tylko mo�esz swoje statki. Jednostki morskie Core-�w zbli�aj� si� z kilku kierunk�w, ale pierwotnie ze wschodu i zachodu. Umie�� przy wschodniej wyspie dwie �odzie podwodne, zanim nie b�dziesz w stanie wybudowa� wyrzutni torped. U�yj �odzi konstrukcyjnej, aby odzyska� zatopione �elazo. Zbuduj ma�� flot� Lurker�w i Crusader�w oraz par� Skeeters�w, jako kontratak przeciwko statkom Core-�w. Prze�lizgnij "suby" i patrole niszczycieli Enforcer agresywnie na zewn�trz zatoki. Ale zawsze trzymaj u wej�cia do zatoki przynajmniej dwie �odzie podwodne, aby uniemo�liwi� si�om Core-�w odzyskanie ich. Przenie� dow�dc� na zachodni� cz�� wyspy, aby zbudowa� laboratorium Kbot�w. Zbuduj z sze�� albo z osiem jednostek artyleryjskich Hammer, aby unieszkodliwi� statki Core-�w, kt�re nied�ugo si� pojawi�. Wyprodukuj Kbota konstrukcyjnego, aby wybudowa� stacjonarne dzia�ka plazmowe Guardian wzd�u� zachodniego wybrze�a. Przenie� swoje "suby" i niszczyciele do zachodniej cz�ci wyspy, i gdy twoja marynarka wojenna b�dzie wystarczaj�co du�a, wy�lij ma�e si�y �odzi podwodnych i niszczycieli na p�noc i patroluj ten rejon. Zbuduj zaawansowan� stoczni�, a nast�pnie dwa atakuj�ce "suby" typu Piranha (aby zniszczy� �odzie podwodne Core-�w) oraz dwa kr��owniki Conqueror, kt�rych dzia�a o dalekim zasi�gu powinny odpowiednio chroni� twoje napowierzchniowe jednostki. Utrzymuj swoje okr�ty w ci�g�ym ruchu. Jednostki morskie Core-�w s� ograniczone i mo�e si� okaza�, �e musisz jeszcze tylko oczy�ci� teren najwy�ej z dw�ch ostatnich. Zamiast po�wi�cania swoich Hammer�w, naprawiaj je, gdy tylko poziom ich uszkodze� dojdzie do 50 procent. MISJA 7 - The Defense of Larab Harbor Kluczem do zwyci�stwa w tej misji jest opieka nad twoj� kopalni� Moho i naprawianie jej po ka�dym powietrznym ataku Core-�w. Gdy rozpoczynasz misj�, jeste� tylko o par� sekund od pierwszego ataku. Enforcer i Hydra przybywaj� prawie natychmiast na �rodek �wiata, a za nimi pod��a Searcher. Szwadron bombowc�w Shadow zrzuci swoje �adunki na p�nocnym zachodzie. Aby podo�a� napa�ci, przenie� sw�j okr�t Ranger na po�udnie i u�yj Skeeter�w i Crusader�w do zmasowanego ataku. Przenie� dwa Jethrosy i Samsona na zach�d od swojej bazy, aby zapewni� sobie obron� przeciwlotnicz�. W stoczni wybuduj statek konstrukcyjny i par� Lurker�w. We� "suby" na po�udniowo-wschodni kraniec zatoki, aby broni� si� przed okr�tami Core-�w. Natychmiast zbuduj w statku konstrukcyjnym zaawansowan� stoczni�, aby� m�g� wyprodukowa� Pirahnie, Rangersy i Conquerory. Zreperuj za pomoc� Komandora kopalni�, zbierz �elazo i zbuduj fabryk� pojazd�w, kt�ra powinna najpierw wyprodukowa� Samsony do obrony przeciwlotniczej, a nast�pnie pojazd konstrukcyjny, kt�ry stworzy wie�e strzelnicze Defender odpieraj�ce ataki z powietrza oraz dzia�ka plaz...
Sylar212