Startopia-poradnik.txt

(6 KB) Pobierz
Startopia to gra, kt�ra wessie was na d�ugie gor�ce godziny. Aby zapobiec przegrzaniu i spontanicznym aktom samospalenia, przygotowa�em dla was kilka porad dotycz�cych gry. By� mo�e dzi�ki nim nie b�dziecie tak bardzo poci� si� w trakcie rozgrywki. O ile pomoc oka�e si� nieskuteczna, ju� teraz zapiszcie sobie numer pogotowia ratunkowego - 999. Skorzystajcie z niego, gdy z uszu zacznie wydobywa� si� siwy dym, a ga�ki oczne zablokuj� si� w jednej pozycji (b�dzie to dow�d na to, �e zaczynaj� si� gotowa�). Tyle porad paralekarskich, czas przej�� do gry.

Tytu�em tytu�u

Startopia jest strategi�, kt�ra powsta�a dzi�ki ludkom dzia�aj�cym lata temu w Bullfrogu. To oni wysma�yli niegdy� Dungeon Keeper, ThemeHospital czy Populous. Tym razem go�cie wyrzucili nas w kosmos, gdzie czeka na nas tytaniczne zadanie odbudowy wielkiego galaktycznego imperium. W grze wyst�puje 9 g��wnych ras, z kt�rych ka�da ma unikalne cechy, czyli np. wygl�d, kultur�, histori�. Wi�cej podstawowych informacji i opis gry zamie�cili�my w lipcowo-sierpniowym numerze Action Plusa (nr 41). Mo�ecie te� zajrze� na oficjaln� stron� http://www.eidosinteractive.com/gss/legacy/startopia/.

Na pocz�tku by� Space Station

Podstaw� dzia�ania Space Station jest energia. Gromadzicie j� w Energy Collectorze, kt�ry pozwala na jej magazynowanie i wykorzystanie w razie potrzeby. Rozw�j Space Stationa i peryferia, kt�re mo�ecie w nim umie�ci�, to rzecz zasadniczo niesprawiaj�ca wi�kszego problemu. W Play Guide'dzie, znajduj�cym si� na p�ytce z gr�, znajdziecie wiele informacji dotycz�cych podstaw zabawy, opis struktur itp. 

Prawdziwe schody zaczynaj� si�, kiedy dochodzi do wojny.

Wojna i Pok�j 

Stacja Kosmiczna to nie Arkadia, mimo �e na pocz�tku tak si� wydaje. Wcze�niej czy p�niej przyjdzie wam zmierzy� si� z innymi administratorami, a kiedy do tego dojdzie, musicie by� przygotowani. Tylko cztery kosmiczne rasy maj� zap�d do bitki, pozosta�e brzydz� si� rozwi�zaniami si�owymi, co nieco u�atwia spraw�. List� i kr�tki opis ras znajdziecie poni�ej, teraz skoncentrujmy si� na wojnie. 

By wygra� albo wystartowa� do potyczki z lepszej pozycji, musicie przede wszystkim wybudowa� Seciurity Scuzzer. Dzi�ki niemu b�dziecie mogli z�ama� zabezpieczenie w Bulkhead doors i przej�� kolejny segment. Oczywi�cie wr�g broni si� jak mo�e, wi�c od razu zamknie pozosta�e sekcje, aby�cie tam nie dotarli. Jego oddzia�y macierzyste walcz� do upad�ego, czyli dokonuj� autodestrukcji, gdy stwierdz�, �e bitwa jest przegrana. Wybuchy maj� naprawd� niszczycielsk� moc. Co nie ulegnie zag�adzie podczas tego smutnego procesu, b�dziecie musieli zniszczy� sami. O ile to wy zostaniecie zaatakowani, na pewno si� o tym dowiecie. Alert obudzi�by i zmar�ego, a co dopiero was. Na radarze wida� zreszt� obecn� sytuacj�. Segmenty zaj�te przez wroga zaznaczone s� innym kolorem. Je�eli zauwa�ycie, �e s�siadem jest inny administrator, lepiej od razu ustawi� przy drzwiach wie�yczki strzelnicze. Daj� one prawie 100-procentow� gwarancj�, �e przeciwnik nie prze�li�nie si� do waszego gniazdka - a je�li nawet, to go�� sp�ynie obficie krwi�. 

Najlepsz� strategi�, jak� znam, wypracowa�em, przelewaj�c morze krwi w trakcie kolejnych batalii. Pomys� dotyczy zar�wno sytuacji, gdy atakujecie, jak i trudnych dla kraju chwil, kiedy obce mocarstwo wypowie wojn�. 

Po pierwsze, za�atwcie tak wiele Gun Carrying, jak to jest mo�liwe.

Po drugie, za��cie Security Columns naprzeciwko przegr�d (Bulkhead doors), kt�re zosta�y prze�amane lub nied�ugo b�d�. 

Po trzecie, kiedy brama zostanie sforsowana, starajcie si� zlokalizowa� i otoczy� wi�ksze grupy obcych.

Po czwarte, kiedy przeciwnik�w nie ma zbyt wielu, przyjcie do ich Energy Collectora. Kiedy zostanie zniszczony, pozbawicie przeciwnika �r�d�a energii - bez niej szybko stan� si� bezbronni. 

Alternatywy 4, czyli mieszka�cy

W Space Station zamieszkuj� dwa typy kosmit�w (nie wliczaj�c w to wrog�w), rezydent�w i go�ci. R�nica mi�dzy rezydentami a go��mi jest taka, �e ci pierwsi pracuj� na wasz� korzy�� (mo�esz ich wynaj��), natomiast go�cie robi�, co chc�. Przyje�d�aj� i odje�d�aj�, kiedym im si� spodoba. Zachowuj� si� dok�adnie jak tury�ci. Rezydenci mog� was opu�ci�, ale tylko w�wczas, gdy b�d� nieszcz�liwi. Dzieje si� tak zazwyczaj, gdy pomijacie ich w promocji. O tym, �e chc� by� promowani, wiadomo, gdy pojawi si� nad ich g�owami okre�lony symbol. Wykwalifikowanych 'alien�w' warto promowa�. Specjalist�w, np. tych, kt�rzy pracuj� w szpitalu, nie da si� od razu zast�pi�, wi�c zwracajcie na to uwag�. Oto pe�na lista kosmit�w. Rasy, kt�re b�d� walczy� w wojnach, zosta�y zaznaczone gwiazdk�. 
 


 NAZWA
 OPIS 
SPECJALNO��
Kagsvogorian*
Wielkie mi�niaki o kolorze rudym. Przypomina mr�wk� chodz�c� w pozycji pionowej.
Doskonali do ochrony. Co� jak BOR i UOP w jednym. �wietnie nadaj� si� do budowania security control. S� te� najlepszymi �o�nierzami w trakcie wojny.
Grey*
Szare ludziki. To w�a�nie ta rasa, kt�ra u nas specjalizuje si� w uprowadzaniu ludzi.
Zajmuj� si� g��wnie leczeniem, a wi�c przede wszystkim pracuj� w szpitalu.
Siren
Humanoidalny gatunek, kt�rego przedstawiciele maj� skrzyd�a.
Szybko si� wzruszaj� i �atwo zakochuj�. B�d� �wietnie pracowali w Love Nest.
Salt Hog*
Wygl�daj� jak g�rnicy. S� niscy, z br�zowymi kaskami ochronnymi na g�owie.
S� doskonali do prac, gdzie nie potrzeba wykwalifikowanych pracownik�w. M�wi�c kr�tko - robole. Pracuj� zazwyczaj w Recycler i factory.
Zedem Monk
Ta rasa chyba wypad�a z planu zdj�ciowego Star Wars. Wysocy, nosz� rodzaj p�aszcza z kapturem.
Kap�ani staro�ytnej wiary. Wynajmij ich, a wybuduj� �wi�tyni� i b�d� rozpowszechnia� w�asn� religi� w�r�d wszystkich przyby�ych kosmit�w.
Karmarama
Czerwona rasa z czterema ramionami, i dredami. Gdyby nie te dredy, mo�na by pomy�le�, �e kolesie s� z SLD.
Ogrodnicy. Uprawiaj� ro�liny, sadz� kwiatki itp. w Bio-decku.
Targ*
Niebiesko-zielona mucha w zbroi.
Specjalista od komunikacji. Najlepszy do Comsensors.
Turraken
Dwie g�owy. Zielony. Biega w kitlu laboratoryjnym.
Naukowiec. Pracuje w laboratorium. Rozwija i wymy�la ro�ne technologie w twojej stacji.
Gem Slug
Du�y zielony �limak. Trudno go nie zauwa�y�.
Nie b�dzie dla ciebie pracowa�, lecz je�li jest zadowolony dostarczy energii.






Zgłoś jeśli naruszono regulamin