Starcraft: Brood War Nie tak dawno dane nam by�o przeczyta� recenzj� w CD-Action, a ju� Action Plus s�u�y pomocom wszystkim tym, kt�rzy maj� problemy z przej�ciem gry. Opisane poni�ej misje rozgrywane by�y na wersji 1.04 Starcrafta i nie by�o problem�w z ich przej�ciem wed�ug poni�szego opisu. Jak zwykle proponuj� korzystanie z podpowiedzi tylko w ostateczno�ci - gdy ju� naprawd� nie wiecie co zrobi� w danej misji. Protoss Misja 1 Aiur w ruinach, Zerg�w wsz�dzie pe�no... Protosi zdecydowali si� na opuszczenie planety i chronienie Shakuras sk�d pochodz� 'dark templars'. Strategia tu zaprezentowana nie jest mo�e najlepsza, ale kampania Protos�w jest kr�tka - b�dziesz musia� poprowadzi� Zeratul'a i wielu innych Protos�w do bramy przestrzennej ('warp gate') aby mogli uciec z planety. Pocz�tkowe jednostki 6 zealot, 3 dragoon, Zeratul. Inne jednostki b�d� osi�galne w miar� post�p�w. Strategia Zaczynasz ten poziom w p�nocno zachodnim rogu mapy i musisz doprowadzi� swoje jednostki do bramy w po�udniowo-wschodnim rogu. Nie ma limitu czasu, a Zergowie nie maj� tu bazy, wi�c nie ma powodu do po�piechu. Posuwaj si� ostro�nie do przodu a wszystko b�dzie dobrze. W drodze otrzymasz sporo posi�k�w tak�e nie trzeba si� zbytnio przejmowa� strat� kilku jednostek. Zeratul jest wspania�ym zwiadowcom dzi�ki swojej wytrzyma�o�ci i zdolno�ci do maskowania ('stealth'). W po�udniowo-zachodnim rogu mapy trafisz na tocz�c� si� bitw�. Kilka zealot�w walczy z zerglingami i hydraliskami. Ka� swoim dragoonom pom�c w walce i stopniowo wprowadzaj do niej reszt� swoich jednostek, a� b�dzie po wszystkim. Uwa�aj jednak - obszar ten jest bardzo zat�oczony wi�c nie b�dziesz mia� zbyt wiele miejsca na manewry. Troch� Zerg�w mo�e do��czy� si� do walki korzystaj�c z kana��w - spr�buj jednak mie� ca�� bitw� pod kontrol� zanim to si� stanie. Dobr� taktyk� jest pozwolenie zealotom i dragoonom na walk� i wykorzystanie Zeratula do zniszczenia kana��w. Kolejna wi�ksza bitwa rozegra si� w p�nocno wschodnim rogu mapy. Chwil� przed dotarciem znajdziesz kolejne posi�ki, a w�r�d nich archona i dw�ch high templar�w oraz baterie do tarcz ('shield batteries'). Zergowie zn�w b�d� reprezentowani przez zerglingi i hydraliski, ale tych drugich b�dzie tym razem wi�cej. Powiniene� w tym miejscu mie� tuzin lub wi�cej zealot�w i kilka innych jednostek wi�c powiniene� by� w stanie po prostu zdusi� przeciwnika swoj� liczb�. Mo�esz spr�bowa� umiej�tno�ci high templar�w o nazwie 'psionic storm' ale b�dzie to raczej utrudnione ze wzgl�du na wymieszanie wojsk twoich i Zerg�w. Najlepiej chyba b�dzie po��czy� si�y high templar�w i stworzy� kolejnego archona. Gdy dotrzesz swoimi jednostkami do bazy Protoss�w po prostu wejd� Zeratulem w bram�. Wybuchnie walka, ale ��ci Protossi zajm� si� tym aby os�oni� odwr�t twoich oddzia��w. Misja 2 Teraz gdy Protossi przenie�li si� na Shakuras, planuj� zbudowanie nowej bazy i skontaktowanie si� z dark templarem. Niestety Zergowie r�wnie� tu s� i zaczynaj� budowa� baz�, a twoim zadaniem b�dzie zniszczenie jej. Pocz�tkowe jednostki 4 zealot, 4 probe. Strategia: Zaczynasz ze swoimi jednostkami na �rodku p�nocnej kraw�dzi mapy. Na zach�d znajduj� si� zasoby, a drog� do nich uprzyjemni kilka ukrytych zergling�w. Na pocz�tku masz tylko 600 kryszta��w wi�c stw�rz nexusa i dwa pylony. Pozwoli ci to do�� szybko produkowa� nowe probe'y. Gdy baza zacznie dzia�a� (prawdopodobnie jest to powodowane zbudowaniem nexusa) zaatakuje j� 12 hydralisk�w - 6 ze wschodu i 6 z po�udnia. Nie przejmuj si� jednak. Jedyne co musisz zrobi� to rozstawi� swoich zealot�w w odpowiednich pozycjach. Jako, �e sami nie poradz� sobie z atakiem, zostaniesz wsparty przez czterech dark templar�w. Uwa�aj, �eby nie straci� �adnego z pylon�w. Jedyne l�dowe wej�cie na teren twojej bazy znajduje si� na po�udniu i jest to wspania�y punkt do obrony. Postaw tam kilka photon cannons i kilku dark templar�w. Ma�e oddzia�y mutalisk�w mog� czasem zaatakowa� ze wschodu wi�c postaw tam kilka dzia�ek. Baza Zerg�w znajduje si� na po�udniowym wschodzie. Mi�dzy baz� twoj�, a przeciwnika znajdziesz kilka sunken colonies kt�re b�d� �atw� ofiar� dla oddzia�u scout�w. Baza Zerg�w nie jest zbyt dobrze broniona. Jedna lub dwie szar�e tuzina zealot�w powinny za�atwi� spraw� i zako�czy� misj�. Misja 3 Na Shakuras znajduje si� staro�ytna �wi�tynia Xel'Naga, ale jest ona pilnowana przez par� Cerebrates. Twoim zadaniem jest ich likwidacja. Pocz�tkowe jednostki 2 dark templar, 5xprobe. Po pewnym czasie dostaniesz te� 4 dragoony i 4 corsairy. Strategia Misj� zaczynasz z cz�ciowo zbudowan� baz� w p�nocnej cz�ci wyspy le��cej po wschodniej stronie mapy. Baza Zerg�w w kt�rej znajduje si� cel - Cerebrates - le�y na wyspie na zachodzie. Wszystkie ataki Zerg�w b�d� przeprowadzane za pomoc� mutalisk�w (do�� rzadko) i atak�w powietrznych (cz�ciej). Oznacza to, �e b�dziesz musia� ustawi� kilka photon cannon�w w zachodniej cz�ci wyspy. Pomara�czowi Zergowie b�d� atakowa� g��wnie z p�nocy, a purpurowi z po�udnia. Na pocz�tku misji - zanim zd��ysz zbudowa� systemy obronne - zostaniesz zaatakowany w�a�nie z po�udnia wi�c b�d� przygotowany na ten atak. W minut� po rozpocz�ciu misji, cztery corsairy i dwa promy przewo��ce kilka dragoon�w wlec� na map� pod kontrol� komputera. Jednostki te zaatakuj� lokacj� gdzie znajduj� si� dwie sunken colony i dwie spore colony. Po wy�adowaniu dragoon�w i u�yciu przez corsairy 'disruption webs' przejmiesz kontrol� nad jednostkami. Ich pierwszym celem powinny by� sunken colonies jako �e tylko one mog� zaszkodzi� dragoonom. Po zniszczeniu czterech kolonii skieruj nowe jednostki do bazy aby wspomog�y twoje si�y. Dwie bazy Zerg�w s� otoczone przez spore colonies wi�c corsairy b�d� mia�y jeszcze troch� roboty. Nie my�l, �e jedynym zastosowaniem corsair�w jest atak za pomoc� 'disruption webs'. Jednostki te potrafi� r�wnie� nie�le sobie radzi� w walce powietrznej co przyda ci si� na pocz�tku rozgrywki - b�d� mog�y zlikwidowa� kilka overlord�w atakuj�cych twoj� baz�. Gdy stworzysz oko�o o�miu scout�w nadejdzie czas na zrobienie wy�omu w obronie Zerg�w. Corsairy mog� zaj�� si� spore colonies, ale nadal b�dziesz potrzebowa� troch� scout�w aby rozprawi� si� z hydraliskami i mutaliskami broni�cymi obu baz. Po zrobieniu wy�omu mo�esz kontynuowa� atak corsairami i scoutami lub dokona� desantu powietrznego u�ywaj�c scout�w jako os�ony. We wn�trzu baz nie znajdziesz praktycznie �adnej spore colony wi�c gdy oczy�cisz drog� dla dark templar�w, zlikwidowanie Cerebrates b�dzie po prostu pestk�. Misja 4 Aby skorzysta� z mocy �wi�tyni Xel'Naga, Protossi musz� zdoby� dwa kryszta�y. Pierwszy z nich to kryszta� Uraj kt�ry znale�� mo�na w lodowym �wiecie Braxis. Twoj� misj� jest doprowadzenie Kerrigan do kryszta�u i zabranie go. Jednostki pocz�tkowe �adne - dop�ki komputer nie wykona desantu powietrznego kt�ry odda ci pod kontrol� 3 dragoony, 3 reavery, 4 probes i Kerrigan. Strategia Pocz�tkowy - kontrolowany przez komputer - desant pozwoli na wyeliminowanie ma�ej bazy Terran i ustanowienie tam twojego posterunku. Po zlikwidowaniu jednostek wojskowych skoncentruj si� na SCV jako, �e wydobywaj� one potrzebne ci zasoby. Zlikwiduj te� czym pr�dzej command center dzi�ki czemu b�dziesz m�g� postawi� tam nexusa. Nast�pnie zbuduj kilka pylon�w �eby� m�g� stworzy� kilka jednostek wojskowych oraz probe'�w. Szybko dowiesz si�, �e nie mo�esz stworzy� stargate'�w w tej misji, ale nie b�d� one potrzebne, bo nie ma w tej misji roboty dla scout�w. Twoja baza zlokalizowana jest na p�askowy�u le��cym w p�nocnej cz�ci mapy. Na p�askowy� prowadz� dwie drogi ale komputer skoncentruje si� na po�udniowej wi�c to tam skoncentruj swoj� obron�. Nie baw si� jednak w zbytnie rozbudowywanie obrony bo nied�ugo rozszerzysz swoj� dzia�alno�� o kilka nowych posterunk�w dzi�ki czemu zmniejszysz nacisk na pierwsz� baz�. Czerwoni Terranie posiadaj� w tej misji cztery mniejsze i jedn� wi�ksz� baz�. Ta wi�ksza znajduje si� w po�udniowo wschodnim rogu mapy i w niej znajduje si� kryszta� Uraj. Najbli�szym posterunkiem Terran na pocz�tku jest ma�a baza na po�udniowym zachodzie. Jest to najlepiej broniona z ma�ych baz ale po��czenie si� reaver�w i ma�ego oddzia�u zealot�w, dark templar�w i dragoon�w powinno pozwoli� na bezproblemowe przej�cie tego posterunku. W razie gdyby� potrzebowa� zasob�w - znajdziesz je tutaj. Kolejne bazy (w��czaj�c t� najwi�ksz�) zdob�dziesz bez problem�w nawet nie u�ywaj�c reaver�w. W sumie wszystkie zasoby jakie zdob�dziesz w tej misji mo�esz spo�ytkowa� na jednostki wojskowe wi�c po prostu wdepczesz przeciwnika w ziemi�. W sumie podczas ca�ej misji Kerrigan nie jest potrzebna - jedynie na ko�cu musi uda� si� do bazy po kryszta� Uraj. Nie b�dziesz musia� u�ywa� �adnych specjalnych zdolno�ci - w sumie jedyna rzecz na kt�r� b�dziesz musia� uwa�a� to desanty lotnicze przeciwnika. Komputer prawdopodobnie zrzuci na twoich ty�ach par� jednostek wi�c dobrze mie� odwody. Misja 5 Protossi zdobyli na Braxis potrzebny im kryszta� Uraj, ale nie mog� jeszcze opu�ci� planety ze wzgl�du na ustanowion� przez United Earth Directorate blokad�. Twoim zadaniem b�dzie poprowadzenie Artanisa z oddzia�em Protoss�w do platformy kosmicznej i zniszczenie pi�ciu generator�w mocy utrzymuj�cych blokad�. Jednostki pocz�tkowe 4 zealot, 2 dragoon, 2 shuttle, 3 scout, Artanis. Po zniszczeniu ka�dego generatora b�dziesz dostawa� coraz pot�niejsze posi�ki. Strategia Prawd� m�wi�c ta misja jest do�� d�uga i nudna, ale wymaga my�lenia i u�ycia wszystkich mo�liwo�ci dost�pnych jednostek. Generator�w do zniszczenia jest pi�� (oznaczonych na ��to na mini mapce) i s� one ochraniane przez du�e ilo�ci wie�yczek rakietowych oraz kilka czo�g�w i bunkr�w. Generatory bronione s� w taki spos�b, �e odpowiednie u�ycie twoich jednostek pozwala na zniszczenie generator�w bez wi�kszych problem�w. Najpierw zealoty atakuj� wie�e rakietowe co ods�ania bunkry i pozwala je zaatakow...
Sylar212