wrzesie_ 2006.doc

(158 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc wrzesień 2006 w grupie dzieci 3-4 letnich

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC               WRZESIEŃ 2006

W GRUPIE DZIECI 3 – 4 LETNICH.

 

 

1.      Zadania wychowawczo – dydaktyczne.

·         Integracja dzieci i grupy.

·         Zapoznanie dzieci z budynkiem przedszkola.

·         Kształcenie umiejętności nawiązywania kontaktów.

·         Wyrabiania u dzieci nawyku kolejnego wypowiadania się podczas rozmów           w grupie.

·         Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.

·         Zamalowywanie płaszczyzny ograniczonej liniami.

·         Wyróżnianie i nazywanie części własnego ciała.

·         Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych.

·         Liczenie tak daleko jak dzieci potrafią.

 

2.      Współpraca z rodzicami.

      Przeprowadzenie pogadanki na temat:

·         „Pierwsze kroki dziecka 3 letniego w przedszkolu. Adaptacja dziecka.      Trudności adaptacyjne.”

·         Spotkania indywidualne z rodzicami w każdy ostatni piątek  miesiąca.

 

3.      Literatura.

·         B. Forma „Znaczek przedszkolaka”;

·         E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska „Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się”;

·         W. Szuman „Rodzina”;

·         B. Forma „Przybywa jesień”;

·         L. Krzemieniecka „Bukieciki”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


I. Temat: Witaj przedszkole.

 

Działania

Przewidywane efekty wychowawczo-dydaktyczne, osiągnięcia dzieci

Metody

Uwagi

1. Zapoznanie dzieci ze swoją osobą.           Zabawa integracyjno - porządkowa ze śpiewem „Balonik”;

2. Temat dnia: „Nasze przedszkole”.

·         Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczycielkę pt. „Przedszkolaczek”;

·         Wspólne oglądanie sali, zabawek znajdujących się w niej;

·         Zabawa integracyjno - porządkowa           ze śpiewem „Balonik”;

·         Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań;

3. Rysowanie na temat dowolny, lepienie                 z plasteliny, układanie puzzli i układanek drewnianych.

Dziecko:

- nabiera zaufania do nauczycielki;

 

 

 

 

- zapoznaje się z salą;

 

 

 

- bawi się samodzielnie i z nauczycielką

w kącikach zainteresowań;

 

 

 

1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, Zabawa integracyjno - porządkowa ze śpiewem „Balonik”;

2. Temat dnia: „Mam na imię”;

·         Słuchanie piosenki pt. „Przedszkolaczek”   z płyty CD;

·         Zabawa integrująca grupę z piłką „Poznajmy się”;

·         Zabawy tematyczne w kąciku lalek „Przyjęcie dla lalek”;

·         Zabawy kołowe ze śpiewem „Karuzela”, „Stary niedźwiedź”;

·         Spacer ulicami Dobronia – nauka poruszania się po chodniku;

3. Rysowanie na temat dowolny, układanie puzzli. Zabawy na dywanie klockami.

 

 

 

 

 

 

- potrafi powiedzieć jak ma na imię;

 

- bawi się z innymi dziećmi;

- używa form grzecznościowych;

 

 

- uczy się poruszać w parach;

- przestrzega zasad bezpiecznego poruszania się po drodze;

 

 

1. Konstruowanie budowli z klocków. Układanie układanek przy stoliczkach.

Zabawa kołowa ze śpiewem „Karuzela”;

2 Temat dnia: „Maciek przedszkolakiem”;

·         Słuchanie opowiadania „Maciuś przedszkolakiem”;

·         „Pociąg do łazienki” nauka ustawiania   się w pociąg;   

 

·         „Krzesło Maciusia” – nauka odsuwania      i przysuwania krzesła;

 

·         Zabawa kołowa ze śpiewem „Stary niedźwiedź;

·         Zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego;

3. Lepienie z plasteliny kuleczek, wałeczków. Zabawy według zainteresowań.

- wie, że układanki należy układać na stoliczku;

 

 

 

 

- potrafi ustawić się w pociąg i wjechać nim do łazienki;

- potrafi starannie myć ręce;

 

- prawidłowo zasuwa i odsuwa krzesło;

 

 

1. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy         w kącikach zainteresowań.

·         Zabawy kołowe „Mało nas”, „Balonik”.

2. Temat dnia: „Jak dobrze w przedszkolu”.

·         Zabawa ruchowa „Idziemy na spacerek”;

·         „Wspomnienia z wakacji”- opowiadanie przez chętne dzieci jak spędziły wakacje; oglądanie zdjęć przedstawiających morze   i góry;

·         Zabawa ruchowa „Słońce – deszcz”;

·         Praca plastyczna „Słoneczko” – malowanie farbami;

·         Zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego;

3. Zabawy ze śpiewem: „Mało nas”, „Stary niedźwiedź”;

 

 

 

 

 

- wypowie się na dany temat;

- wskaże góry i morze;

 

 

 

 

Zabawa z warsztatu „Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka”

 

1.Rozmowy indywidualne z dziećmi.

·         Układanie puzzli, drewnianych układanek.

·         Słuchanie piosenek w wykonaniu zespołu dziecięcego Fasolki (płyta CD).

·         Zestaw zabaw ruchowych nr 1.

2. Temat dnia: „W naszej sali”.

·         Zabawa kołowa ze śpiewem:

      „Mało nas”.

·         „ Nasza sala” – opowiadanie wg  pomysłu nauczycielki przy użyciu pacynki; wyznaczenie kącików w sali( kącik lalek, konstrukcyjny, muzyczny, przyrody, relaksacyjny);

·         „Moja półka, mój znaczek” – Słuchanie wiersza B. Formy pt: „Znaczek przedszkolaka”; rozpoznawanie i nazywanie swoich znaczków na półeczkach indywidualnych oraz krzesłach.

·         „Leśne ludki” – śpiewanie piosenki, ilustrowanie treści piosenki ruchem;

·         Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny (podpisanie pudełek z kredkami wszystkim dzieciom);

3. Zabawa orientacyjno – porządkowa: „Balonik”;      zabawy swobodne wg pomysłu dzieci.

                                              

Dziecko:

- przełamuje nieśmiałość w indywidualnych kontaktach z nauczycielką;

- bierze udział w zabawach ruchowych;

- reaguje na polecenia nauczycielki;

 

 

- włącza się do zabawy ze wszystkimi dziećmi

z grupy;

- wysłucha uważnie w ciszy i skupieniu opowiadania nauczycielki;

- pomaga w zagospodarowaniu kącików tematycznych;

 

- pozna własny znaczek;

- wie, które jest jego krzesło, gdzie znajduje

się jego półka w sali i w szatni;

 

- zaśpiewa piosenkę i zilustruje ją ruchem;

 

- prawidłowo trzyma kredkę podczas rysowania;

- po skończonej pracy ułoży kredki w pudełku;

 

- chętnie podejmuje zabawy w kącikach tematycznych;

Zestaw zabaw ruchowych nr 1

wg K. Wlaźnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Temat: Jesteśmy przedszkolakami.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin