doktorat_Znaczenie PR dla bezpieczenstwa organizacji.pdf
(
1203 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - dr_OK.doc
A K A D E M I A E K O N O M I C Z N A
i m . O s k a r a L a n g e g o
w e W r o c ł a w i u
W y d z i a ł G o s p o d a r k i N a r o d o w e j
Piotr Bielawski
Znaczenie Public Relations
dla bezpiecze
ı
stwa organizacji
Praca doktorska
Promotor:
dr hab. Marian Jasiukiewicz
Wrocław 2005
Spis tre
Ļ
ci
Wst
ħ
p ..................................................................................................8
Rozdział I
Public Relations czyli zarz
Ģ
dzanie informacjami ...........................30
1.1.
Public Relations jako wa
na dziedzina zarz
dzania....................
30
Rzetelno
jako niezb
dny warunek techniczny
powodzenia działa
Public Relations ..........................................
31
1.3. Public Relations a marketing ......................................................
32
1.4.
Public Relations w oczach teoretyków marketingu.....................
33
Public Relations musi współpracowa
ze wszystkim
komórkami organizacji ...............................................................
43
1.6. Usytuowanie komórki Public Relations w organizacji................
49
Rozdział II
Public Relations w strukturze organizacji.......................................52
2.1.Znaczenie dobrego wizerunku dla powodzenia działa
organizacji……… ........................................................................
52
Braki w wykształceniu mened
erów w Europie
rodkowo-Wschodniej.................................................................
54
2.3. Problem prób uto
samiania PR z marketingiem..........................
56
Kolizja „interesów” pomi
dzy marketingiem a PR .....................
58
2.5. Public Relations sumieniem korporacji .......................................
60
2.6. Problem zaniedbania technik zarz
dzania informacjami.............
62
2.7. Postrzeganie marketingu przez
rodowisko dziennikarskie ........
63
2.8.
Ka
dy członek organizacji powinien by
rzecznikiem
swojej firmy.................................................................................
67
2
1.2.
1.5.
2.2.
Rozdział III
Komunikacja wewn
ħ
trzna……………………………………………71
3.1. Komunikacja wewn
trzna fundamentem innych działa
PR.……
71
3.2. Tworzenie systemu komunikacja wewn
trznej…………………..
75
3.3. Budowanie podstaw systemu komunikacji
wewn
trznej w KGHM…………………………………………..
76
3.4. Przygotowanie wn
trzna firmy na otwarte kontakty
z mass mediami…………………………………………………..
78
3.5. Szkolenie kadry kierowniczej organizacji
w dziedzinie komunikacji społecznej……………………………
79
3.6. Model procesu budowania systemu komunikacji wewn
trznej….
80
3.7. Problem zwi
zków zawodowych z punktu widzenia
komunikacji wewn
trz organizacji…………………………… ..
84
3.8. Audyt komunikacyjny jako narz
dzie rozpoznawania
potencjalnych zagro
e
firmy……………………………………..
91
Rozdział IV
Działanie antykryzysowe……………………………………………...92
4.1. Zewn
trzne przyczyny kryzysów wewn
trz
organizacji podczas transformacji……………………………….
92
4.2.
Diagnoza sytuacji, która zapowiadała kryzys w KGHM………...
94
4.3.
Przygotowania do działa
antykryzysowych…………………….
96
4.4.
Zało
enia do działa
antykryzysowych………………………….
98
Relacje z mediami podczas działa
antykryzysowych…………
100
4.6. Uzgodnienia z zarz
dem firmy dotycz
ce działa
antykryzysowych ………………………………………………
102
4.7. Przebieg kampanii…………………………………………...…
102
4.8. Spotkanie z dziennikarzami po zako
czeniu kampanii…….…..
105
4.9. Podsumowanie kampanii…………………………………….…
105
Rozdział V
Relacje z mass mediami a bezpiecze
ı
stwo organizacji
na przykładzie KGHM……………………………………………….108
5.1. Nie wystarczy deklaracja,
e kontakty z mediami s
wa
ne……
108
5.2. Cel kontaktów z mass mediami…………………………………
111
5.3. Specyfika kontaktów z mediami………………………………...
116
5.4. Kwalifikacje osoby odpowiedzialnej za kontakty z mediami…...
118
3
4.5.
5.5. „Efekt
nie
nej kuli” – budowanie relacji
ze
rodowiskiem dziennikarskim………………………………..
121
5.6. Jak rozwi
zywa
problem przekłama
w mediach
i informacji nieprawdziwych……………………………………
123
5.7.
Zachowanie inicjatywy informacyjnej jako najwa
niejszy
warunek powodzenia kontaktów z mediami…………………….
126
Zabezpieczenie organizacji przed kryzysem wtórnym
wynikaj
cym z niewła
ciwego komunikowania si
z mediami w czasie kryzysu…………………………………….
129
5.9. W ka
dej sytuacji konieczne jest budowanie zabezpiecze
na wypadek kryzysu z mediami i podejmowa
błyskawiczne
działania je
li powstanie zagro
enie takim kryzysem…………..
138
Rozdział VI
Sytuacja kryzysowa w Banku Cz
ħ
stochowa SA, jako przykład
konsekwencji niewła
Ļ
ciwego funkcjonowania PR
– studium przypadku………………………………………………….146
6.1. Zało
enia analizy przypadku sytuacji kryzysowej…………………
146
6.2. Rozpoznanie sytuacji w Banku Cz
stochowa – próba
znalezienia przyczyn kryzysu……………………………………
147
6.3. Pierwsze skutki zaniedbania technik zarz
dzania
Informacjami…………………………………………………….
148
6.4. Przyczyna kryzysu w Banku Cz
stochowa……………………...
151
6.5. Eskalacja kryzysu – media regionalne i ogólnopolskie
powielaj
doniesienie „Trybuny
l
skiej”………………………
154
6.6. Kryzys w Banku Cz
stochowa – przygotowanie do diagnozy….
157
6.7. Kryzys w Banku Cz
stochowa wynikiem nieumiej
tno
ci
współpracy z mass mediami……………………………………...
159
6.8. Przygotowanie koncepcji działa
antykryzysysowych………….
159
6.9. Specyfika działania w sytuacji kryzysowej……………………...
162
6.10.
Plan przebiegu obrad Rady w punkcie dotycz
c
Konferencja prasowa dla dziennikarzy regionalnych
nast
pnego dnia – godz. 12.00…………………………………....
173
6.12. Mo
liwe do osi
gni
cia efekty………………………………......
175
4
5.8.
Banku Cz
stochowa – godz. 19.00……………………………..............
172
6.11.
Rozdział VII
Lobbing…………………………………….…………………………..177
7.1. Zakres działa
lobbingowych…………………………………….
177
7.2. Problem wizerunku lobbingu……………………………………..
178
7.3. Postulat uregulowa
prawnych dotycz
cych lobbingu…………...
181
7.4 Lobbing jako dziedzina Public Relations………………………...
182
7.5. Działania lobbingowe nale
y rozpocz
zanim pojawi
si
problemy………………………………………………………….
185
7.6. Tworzenie kr
gów opiniotwórczych gwarancj
powodzenia
działa
lobbingowych……………………………………..……...
190
7.7 Działania lobbingowe w KGHM – studium przypadku………….
191
7.8.1. Skuteczno
działa
lobbingowych w sytuacjach
kryzysowych – studium przypadku………………………………
194
7.8.2. Diagnoza sytuacja – studium przypadku cd. …………………….
199
7.9. Najwa
niejsza jest spójno
działa
informacyjnych…………….
202
Rozdział VIII
Działanie w kryzysie – studium przypadków………………………..204
8.1. Specyfika działania w sytuacji kryzysowej……………………
204
8.2. Kryzys, w którym znajduje si
specjalista PR podczas
kłopotów organizacji…………………………………………...
210
8.3. Sytuacja kryzysowa – studium przypadku (KGHM)…………..
211
8.4. Współpraca z dziennikarzami pod czas kryzysu……………...
213
8.5. Współpraca rzecznika z ró
nymi instytucjami i wynikaj
ce
z tego ograniczenia…………………………………………….
216
8.6. Konsekwencje nieumiej
tnej współpracy z mediami
podczas kryzysu………………………………………………..
218
8.7. Próba wprowadzenia jasnych reguł post
powani
informacyjnego w instytucjach odpowiedzialnych za
kierowanieakcjami ratowniczymi……………………………..
221
8.8. Kryzys w KGHM – „dziki” strajk (studium przypadku)………
223
8.9. Konieczno
błyskawicznej reakcji rzecznika
w kontaktach z mediami……………………………………….
225
8.10. Złamanie obowi
zuj
cych reguł gry obowi
zuj
cych
specjalist
PR…………………………………………………..
226
8.11. Negatywna rola zwi
zków zawodowych………………………
227
8.12. Wnioski z działa
informacyjnych prowadzonych ……………
228
podczas nielegalnego strajku
5
Plik z chomika:
monikapiotr21
Inne pliki z tego folderu:
Wpływ mass mediow na bariery w komunikacji interpersonalnej.pdf
(99 KB)
Tytuł prasowy_Ślawska.pdf
(221 KB)
Internet_spol inf_kultura(1).pdf
(3745 KB)
Apostolos Dioxiadis_ Zabójcza hipoteza.zip
(828 KB)
Tony Buzan - Genialna pamiec.zip
(18773 KB)
Inne foldery tego chomika:
--- Wojna w Jugosławii
(1)
`Książki rachunkowosc
► Zdrowy styl życia
Adaptacja do pracy oraz pokrewne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin