original-version-java-2-techniki-zaawansowane_jv2tez.pdf
(
27457 KB
)
Pobierz
665053743 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Java 2. Techniki
SPIS TRECI
zaawansowane
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Cay S. Horstmann, Gary Cornell
T³umaczenie: Jaromir Senczyk
ISBN: 83-7197-985-1
Tytu³ orygina³
u:
Core Java 2 Volume 2 Advanced Features
Format: B5, stron: 1122
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Ksi¹¿ka ta dostarcza dowiadczonym programistom rozwi¹zañ niezbêdnych do pe³nego
wykorzystania mo¿liwoci Javy. To praktyczny przewodnik u³atwiaj¹cy rozwi¹zywanie
nawet najbardziej z³o¿onych problemów programistycznych. Dodatkowo zawiera
zupe³nie nowy rozdzia³ powiêcony wykorzystaniu jêzyka XML w programach pisanych
w Javie oraz zaktualizowane omówienie wielu zaawansowanych mo¿liwoci tej
platformy — od kolekcji po metody macierzyste, od bezpieczeñstwa po bibliotekê Swing.
Autorzy identyfikuj¹ problemy najczêciej napotykane przez dowiadczonych
programistów Javy i dostarczaj¹ przemylanych rozwi¹zañ zilustrowanych przyk³adami
kodu, które uczyni³y z tej ksi¹¿ki prawdziwy bestseller. Dziêki niej ujrzysz w nowym
wietle zagadnienia interfejsu ODBC™, tworzenia aplikacji sieciowych, wykorzystania
zdalnych obiektów i wiele innych.
Najwa¿niejsze informacje dla programistów Java:
• Zaktualizowane omówienie wielow¹tkowoci, kolekcji i aplikacji sieciowych.
• Zmienione przedstawienie problematyki zdalnych obiektów.
• Nowe, zaawansowane techniki wykorzystania architektury komponentów
JavaBeans™.
• Zaawansowane techniki tworzenia interfejsu u¿ytkownika wykorzystuj¹ce
biblioteki Swing i AWT.
Ksi¹¿ka bêdzie dla Ciebie kolejnym krokiem w poznaniu mo¿liwoci Javy. Jest
rozszerzeniem i doskona³ym uzupe³nieniem publikacji „Java 2. Postawy”.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Podzikowania................................................................................................................................9
Przedmowa................................................................................................................................... 11
Do Czytelnika........................................................................................................................11
O ksice...............................................................................................................................11
Rozdział 1. Wielowtkowo...........................................................................................................15
Czym s wtki?.....................................................................................................................16
Zastosowanie wtków......................................................................................................21
Uruchamianie i wykonywanie wtków...............................................................................22
Wykonywanie wielu wtków..............................................................................................27
Interfejs Runnable...........................................................................................................28
Przerywanie wtków...............................................................................................................30
Wła,ciwo,ci wtków..............................................................................................................32
Stany wtków...................................................................................................................32
Odblokowanie wtku........................................................................................................35
Wtki martwe...................................................................................................................35
Wtki-demony..................................................................................................................36
Grupy wtków..................................................................................................................36
Priorytety wtków...................................................................................................................38
Wtki egoistyczne..................................................................................................................45
Synchronizacja......................................................................................................................51
Komunikacja mi6dzy wtkami bez synchronizacji.............................................................51
Synchronizacja dost6pu do współdzielonych zasobów.....................................................55
Blokady obiektów.............................................................................................................60
Metody wait i notify..........................................................................................................61
Bloki synchronizowane.....................................................................................................66
Synchronizowane metody statyczne.................................................................................67
Zakleszczenia........................................................................................................................68
Dlaczego metody stop i suspend nie s zalecane?.........................................................71
Limity czasu.....................................................................................................................76
Programowanie interfejsu uytkownika przy uyciu wtków....................................................77
Wtki i Swing...................................................................................................................77
Animacja..........................................................................................................................85
Liczniki czasu...................................................................................................................91
Paski post6pu..................................................................................................................94
Monitory post6pu.............................................................................................................99
Monitorowanie post6pu strumieni wej,cia.....................................................................103
Zastosowanie potoków do komunikacji pomi6dzy wtkami.................................................109
4 Java 2. Techniki zaawansowane
Rozdział 2. Kolekcje ..................................................................................................................... 115
Interfejsy kolekcji.................................................................................................................115
Rozdzielenie interfejsów kolekcji od ich implementacji..................................................116
Interfejsy Collection i Iterator w bibliotekach j6zyka Java...............................................118
Kolekcje konkretne..............................................................................................................123
Listy powizane.............................................................................................................123
Klasa ArrayList...............................................................................................................132
Zbiory z kodowaniem mieszajcym................................................................................132
Zbiory drzewiaste...........................................................................................................139
Mapy..............................................................................................................................145
Specjalizowane klasy map.............................................................................................150
Szkielet kolekcji...................................................................................................................155
Widoki i opakowania......................................................................................................158
Operacje masowe..........................................................................................................164
Wykorzystanie biblioteki kolekcji z tradycyjnymi bibliotekami.........................................165
Algorytmy.............................................................................................................................166
Sortowanie i tasowanie..................................................................................................167
Wyszukiwanie binarne....................................................................................................170
Proste algorytmy............................................................................................................171
Programowanie własnych algorytmów............................................................................173
Tradycyjne kolekcje.............................................................................................................174
Klasa Hashtable............................................................................................................174
Wyliczenia......................................................................................................................175
Zbiory wła,ciwo,ci.........................................................................................................176
Stosy.............................................................................................................................182
Zbiory bitów...................................................................................................................182
Rozdział 3. Programowanie aplikacji sieciowych..........................................................................187
Połczenia z serwerem........................................................................................................188
Implementacja serwerów.....................................................................................................191
Obsługa wielu klientów..................................................................................................194
Wysyłanie poczty elektronicznej...........................................................................................197
Zaawansowane programowanie przy uyciu gniazdek sieciowych........................................202
Połczenia wykorzystujce URL...........................................................................................207
URL i URI.......................................................................................................................208
Zastosowanie klasy URLConnection do pobierania informacji.......................................210
Wysyłanie danych do formularzy..........................................................................................219
Skrypty CGI i serwlety....................................................................................................219
Wysyłanie danych do serwera stron internetowych........................................................221
Zbieranie informacji w sieci Internet....................................................................................227
Bezpiecze@stwo apletów................................................................................................233
Serwery proxy................................................................................................................236
Testowanie apletu prognozy pogody..............................................................................243
Rozdział 4. Połczenia do baz danych: JDBC .................................................................................247
Architektura JDBC................................................................................................................248
Typowe zastosowania JDBC...........................................................................................251
J6zyk SQL............................................................................................................................252
Instalacja JDBC...................................................................................................................258
Podstawowe koncepcje programowania przy uyciu JDBC...................................................258
Adresy URL baz danych..................................................................................................259
Nawizywanie połczenia...............................................................................................259
Spis treci 5
Wykonywanie polece@ j6zyka SQL..................................................................................264
Zaawansowane typy j6zyka SQL (JDBC 2)......................................................................266
Wypełnianie bazy danych...............................................................................................268
Wykonywanie zapyta@..........................................................................................................272
Przewijalne i aktualizowalne zbiory wyników zapyta@...........................................................282
Przewijalne zbiory rekordów (JDBC 2).............................................................................283
Aktualizowalne zbiory rekordów (JDBC 2).......................................................................286
Metadane............................................................................................................................290
Transakcje...........................................................................................................................300
Aktualizacje wsadowe (JDBC 2)......................................................................................301
Zaawansowane zarzdzanie połczeniami...........................................................................302
Rozdział 5. Obiekty zdalne ...........................................................................................................305
Wprowadzenie do problematyki obiektów zdalnych: role klienta i serwera.....................306
Wywołania zdalnych metod (RMI).........................................................................................308
Namiastka i szeregowanie parametrów.........................................................................309
Dynamiczne ładowanie klas...........................................................................................311
Konfiguracja wywołania zdalnych metod..............................................................................311
Interfejsy i implementacje..............................................................................................312
Odnajdywanie obiektów serwera....................................................................................315
Po stronie klienta...........................................................................................................319
Przygotowanie wdroenia...............................................................................................323
Wdroenie programu......................................................................................................326
Przekazywanie parametrów zdalnym metodom....................................................................326
Przekazywanie lokalnych obiektów.................................................................................326
Przekazywanie zdalnych obiektów..................................................................................338
Wykorzystanie zdalnych obiektów w zbiorach.................................................................341
Klonowanie zdalnych obiektów.......................................................................................342
Niewła,ciwe zdalne parametry.......................................................................................343
Wykorzystanie RMI w apletach............................................................................................344
Aktywacja obiektów serwera................................................................................................348
Java IDL i CORBA.................................................................................................................355
J6zyk IDL........................................................................................................................356
Przykład aplikacji CORBA...............................................................................................361
Implementacja serwerów CORBA...................................................................................370
Rozdział 6. Zaawansowane mo5liwoci pakietu Swing .................................................................377
Listy.....................................................................................................................................377
Komponent JList............................................................................................................378
Modele list.....................................................................................................................382
Wstawianie i usuwanie..................................................................................................387
Odrysowywanie zawarto,ci listy......................................................................................389
Drzewa................................................................................................................................394
Najprostsze drzewa........................................................................................................395
Przegldanie w6złów......................................................................................................410
Rysowanie w6złów.........................................................................................................412
Nasłuchiwanie zdarze@ w drzewach...............................................................................419
Własne modele drzew....................................................................................................425
Tabele.................................................................................................................................433
Najprostsze tabele.........................................................................................................433
Modele tabel..................................................................................................................437
Filtry sortujce...............................................................................................................447
6 Java 2. Techniki zaawansowane
Rysowanie i edytowanie zawarto,ci komórek.................................................................454
Operacje na wierszach i kolumnach...............................................................................469
Wybór wierszy, kolumn i komórek..................................................................................470
Komponenty formatujce tekst...........................................................................................478
Organizatory komponentów.................................................................................................484
Panele dzielone.............................................................................................................485
Panele z zakładkami......................................................................................................489
Panele pulpitu i ramki wewn6trzne.................................................................................494
Rozmieszczenie kaskadowe i ssiadujce.....................................................................497
Zgłaszanie weta do zmiany wła,ciwo,ci.........................................................................500
Rozdział 7. Zaawansowane mo5liwoci biblioteki AWT ..................................................................513
Potokowe tworzenie grafiki..................................................................................................514
Figury...................................................................................................................................516
Wykorzystanie klas obiektów graficznych.......................................................................518
Pola.....................................................................................................................................531
Ilad p6dzla.........................................................................................................................535
Wypełnienia.........................................................................................................................543
Przekształcenia układu współrz6dnych................................................................................549
Przycinanie..........................................................................................................................557
Przezroczysto,J i składanie obrazów...................................................................................562
Wskazówki operacji graficznych...........................................................................................570
Czytanie i zapisywanie plików graficznych............................................................................575
Wykorzystanie obiektów zapisu i odczytu plików graficznych..........................................576
Odczyt i zapis plików zawierajcych sekwencje obrazów................................................578
Operacje na obrazach..........................................................................................................588
Dost6p do danych obrazu..............................................................................................588
Filtrowanie obrazów.......................................................................................................595
Drukowanie.........................................................................................................................604
Drukowanie grafiki.........................................................................................................604
Drukowanie wielu stron..................................................................................................614
Podgld wydruku............................................................................................................616
Usługi drukowania.........................................................................................................625
Usługi drukowania za po,rednictwem strumieni............................................................631
Atrybuty drukowania.......................................................................................................636
Schowek..............................................................................................................................643
Klasy i interfejsy umoliwiajce przekazywanie danych..................................................644
Przekazywanie tekstu.....................................................................................................644
Interfejs Transferable i formaty danych..........................................................................649
Przekazywanie obrazów za pomoc schowka.................................................................651
Wykorzystanie lokalnego schowka do przekazywania referencji obiektów......................656
Wykorzystanie schowka systemowego do przekazywania obiektów Java.......................662
Mechanizm „przecignij i upu,J”.........................................................................................666
Cele mechanizmu „przecignij i upu,J”.........................................................................668
Mródła mechanizmu „przecignij i upu,J”......................................................................677
Przekazywanie danych pomi6dzy komponentami Swing.................................................683
Rozdział 8. JavaBeans.................................................................................................................687
Dlaczego ziarnka?...............................................................................................................688
Proces tworzenia ziarnek JavaBeans...................................................................................689
Wykorzystanie ziarnek do tworzenia aplikacji.......................................................................693
Umieszczanie ziarnek w plikach JAR..............................................................................694
Korzystanie z ziarnek.....................................................................................................696
Plik z chomika:
pecet9
Inne pliki z tego folderu:
full-version-analiza-i-projektowanie-obiektowe-rusz-glowa_anprob.pdf
(135789 KB)
full-version-80-sposobow-na-ajax_80ajax.pdf
(27630 KB)
full-version-abc-delphi-7_abcde7.pdf
(6376 KB)
full-version-abc-programowania-w-c_abccpp.pdf
(8705 KB)
full-version-agile-programowanie-zwinne-zasady-wzorce-i-praktyki-zwinnego-wytwarzania-oprogramowania-w-c_agile.pdf
(8166 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 01.06.2025
Pliki dostępne do 19.01.2025
-absolut vodka(psd+png)
-auta (png)
-auta(psd)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin