Fiat Brava Bravo zegary_zmiana_podswietlenia.pdf

(178 KB) Pobierz
Witam
Witam
Tak jak obiecałem opiszę moją walkę z zmianą zegarów w mojej Bravci .
Zegary zakupiłem na allegro , są solidnie wykonane jednakże trzeba je trochę poprzerabiać , po pierwsze zegary które otrzymałem
były w całości tzn. jako jeden element i wszystko było by OK. gdyby nie fakt że nie pasowały otwory na wskazówki od temp.
Silnika i poziomu paliwa , więc je porozcinałem na osobne cztery elementy , trzeba było również poobcinać trochę krawędzie
ponieważ były troszkę za duże i nie mogłem założyć tego czarnego elementu który przychodzi bezpośrednio na tarcze ale to tylko
kosmetyka .
To wszystko na temat przeróbki zegarów .
Jeśli chodzi o montaż , najlepiej zacząć od odłączenia akumulatora , ponieważ to było to moje drugie podejście do zmiany zegarów ,
przy pierwszym razie nie odłączyłem i komputer złapał błąd tzn. świeciła się kontrolka poduszki powietrznej – więc trzeba
odłączyć akumulator ( koszt skasowania błędu w servisie kosztował mnie 130 zł ).
Po wymontowaniu zegarów czeka Was najtrudniejsza sprawa demontaż wskazówek , najlepiej demontować zegary na całkiem
zimnym silniku ponieważ wtedy wskazówka temp. Jest na zero i można z powrotem zamontować ją na takim wskazaniu czyli C .
To samo z wskaźnikiem paliwa najlepiej mieć połowę baku , lub inne charakterystyczne wskazanie , co umożliwi wam założenie
wskazówki zgodne z wcześniejszym !
Jeśli chodzi o obrotościomierz i predkościomierz to nie ma problemu bo jak zauważycie po włączeniu zapłonu wskazówki obu
powinny ustawić się na 0 i tak je trzeba zamontować .
DEMONTAŻ WSKAZÓWEK !!!
Wskazówki bardzo ciężko zdemontować , trzeba użyć naprawdę dużej siły żeby je zciągnąć , najlepiej złapać jak najbliżej tarczy w
miarę mocno ścisnąć i ciągnąć do góry lekko przechylając raz na jedną raz na drugą stronę - o ile wskazówki od obrotów i prędkości
zchodzą jako tako to pozostałe dwie bardzo ciężko , trzeba użyć dużej siły ( przynajmniej w przypadku moich J )- ale wszystko z
wyczuciem !!!!
Wskaźniki paliwa i temp. Mają na osi jeszcze dodatkowo plastikowy element , trzeba uważać żeby tego nie pogubić , i zwróćcie
uwagę przed demontażem jak to jest zamontowane żeby założyć to tak samo !
Jak ściągniecie wskazówki pod nimi są jeszcze takie oringi plastikowe które trzymają tarcze ale je łatwo zdemontować bez żadnego
problemu .
Później to już tylko założenie nowych tarcz wskazówek i najlepiej ( przynajmniej ja tak zrobiłem ) zamontować wskaźniki bez
obudowy i przejechać się i sprawdzić wskazania .
Najlepiej zapamiętajcie w jakie pozycji znajduję się wskazówka przy nagrzanym silniku to samo z obrotami silnika nagrzanego , po
demontażu wskazówek zchodzą one już dość łatwo na szczęście i możne korygować wskazania bez większych problemów .
Cóż myślę że to wszystko , pragnę tylko dodać iż wszelkie przeróbki robicie na własną odpowiedzialność i nie miejci do mnie
później pretensji jak coś nie wyjdzie .
Kilka odpowiedzi:
A jak jest rozwiązane podświetlenie?, musiałeś wyminiać żarówki na odpowiedni kolor?
Bo jak sie domyslam zakupiłeś tylko same cyferblaty
wymiana samych żarówek nic nie da żarówki są białe , za to tarcze mają zieloną powłokę ( seryjne ) i czerwoną te które zakupiłem
mamy rozumieć, że wskazówki zakłada się już po podpięciu zegarów??, (bo z tekstu jasno nie wynika) i co ma zimny silnik do
demontażu wskazówki, rozumiem jakby było to przy jej montażu, a nie demontażu.
niekoniecznie , ja załozyłem odrazu , można też po założeniuwskaźników do auta , natomiast temp. silnika ma bardzo wiele do
demontażu ponieważ jeżeli ściągniesz wskaźniki na ciepłym silniku wskaźnik zatrzyma się na punkcie który aktualnie podaje mu
czujnik temperatury silnika , zanim zamontujesz nowe tarcze silnik ostygnie czujnik poda że silnik jest zimny a wskaźnik bedzie
miał zapamiętaną inną temperaturę i po montażu wskazówka warjuje
> kurde jak to zrobiłeś , bo ja też marzę o zmianie podświetlenia na
> czerwony lub niebieski , mam nawet zakupione diody .
> Proszę o info co do sposobu wykonania !
> Pozdrawiam i czekam na info !
No jest z tym troche roboty
1. Z przyciskami opuszczania szyb nie ma najminieszego problemu poprostu zmieniasz mikro diody na zwykłe .
89227195.001.png
2. Co sie zas tyczy podswietlenia pokretel na konsoli srodkowej Musisz rozmontowac obudowe pokretel ( z tym jest juz wiecej
roboty ) i zedrzec zyletka lub jeszcze lepiej skalpelem pierwsza warstwe lakieru ( z jednej strony biala z drugiej zielona )
nadajacego wskaznikom kolor zielony. Pisze pierwsza bo jest tez druga - matowiaca. Jej lepiej nie zadrasnac bo bedzie potem widac
lekko jasniejsze punkty w miejscu zadrapania. Proponuje nie uzywac zadnych rozpuszcalnikow bo natychmiast zchodza obydwie
warstwy, tylko nozyki - robic super delikatnie. Ja jeszcze zamiast żarówek wstawiłem diody + 4 dodatkowe w obudowie pokręteł,
oczywiście do wszystkich trzeba dołączyć opornik.
3. Jesli zas myslisz o zmianie podswietlenia przyciskow w konsoli srodkowej ( pod radiem ) to niestety jest to troche pracochlonne -
ale wykonalne.
Musisz rozmontowac ten podluzny element. W srodku jest plytka w ktora wlutowane sa zielone diody. Twoim zadaniem jest je
wylutowac i wlutowac nowe. Jest to o tyle meczace, ze ciezko jest trafic nowymi diodami w malusienkie otwory po starych. Kupic
mozna identyczne wielkosciowo diody 12V ( musza miec jak najdlusze nozki - latwiej trafic na w/w otworki ).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin