08.01.2012r
„TYPY KLIENTÓW”
1. KLIENCI MILI I UPRZEJMI: - osoby komunikatywne otwarte na propozycję, dyskusja przepływowa.
2. KLIENT KONSERWATYWNY: -osoba ta nie chce zmian, lubi przyzwyczajać się do rzeczy, produktów, jej celem jest brak zmian lub niewielkie zmiany, decyzja o zmianie jest dla niej bardzo trudna.
3. KLIENT AWANGARDOWY: - młodzi kreatywni ludzie, kochają zmiany starają się być trendy, interesują ich rzeczy najnowsze.
4. KRYTYCY: - funkcjonują na „nie”, nic im się nie podoba, mów tylko o tym co nie zostało skrytykowane- obszar pozytywny.
5. KLIENCI AGRESYWNI: - osoby wrażliwe, nerwowe, ich zdanie musi być zawsze na wierzchu, odcinamy się od ich emocji.
6. NAŚLADOWCY: - lubią podpatrywać innych i robić tak jak inni.
7. KLIENCI ENERGICZNI: - wiedzą co im potrzeba, oczekują precyzji, ma wyznaczone cele.
8. KLIENCI NIEPEWNI: - zawsze ma wątpliwości, nie wie czego chce.
9. KLIENT WSZECHWIEDZĄCY: - zawsze wie lepiej.
„TECHNIKI PRESFAZYJNE” ( STYLE ROZMAWIANIA ZE SOBĄ)
1. TECHNIKA WNIOSKOWANIA
2. TECHNIKA PRZYKŁADU ( zdjęcia lub znane postacie)
3. TECHNIKA PORÓWNAŃ KONTRASTOWYCH
4. TECHNIKA ANALIZY I OCENY ( rozkład na czynniki pierwsze)
5. TECHNIKA DOWARTOŚCIOWANIA I POPARCI (utwierdza klienta w decyzji)
6. TECHNIKA PYTAŃ SONDUJĄCYCH (pytania doprowadzają klienta, że wie czego chce)
7. TECHNIKA AUTORYTETU (powołujemy się na znane osoby)
8. TECHNIKA APELOWANIA DO UCZUĆ I AMBICJI
9. TECHNIKA SUGESTII (sugerujemy, doradzamy).
migotka13476587