WYKŁAD 08.01.2012r.doc

(30 KB) Pobierz

08.01.2012r

„TYPY KLIENTÓW”

 

1.      KLIENCI MILI I UPRZEJMI: - osoby komunikatywne otwarte na propozycję, dyskusja przepływowa.

2.      KLIENT KONSERWATYWNY: -osoba ta nie chce zmian, lubi przyzwyczajać się do rzeczy, produktów, jej celem jest brak zmian lub niewielkie zmiany, decyzja o zmianie jest dla niej bardzo trudna.

3.      KLIENT AWANGARDOWY: - młodzi kreatywni ludzie, kochają zmiany starają się być trendy, interesują ich rzeczy najnowsze.

4.      KRYTYCY: - funkcjonują na „nie”, nic im się nie podoba, mów tylko o tym co nie zostało skrytykowane- obszar pozytywny.

5.      KLIENCI AGRESYWNI: - osoby wrażliwe, nerwowe, ich zdanie musi być zawsze na wierzchu, odcinamy się od ich emocji.

6.      NAŚLADOWCY: - lubią podpatrywać innych i robić tak jak inni.

7.      KLIENCI ENERGICZNI: - wiedzą co im potrzeba, oczekują precyzji, ma wyznaczone cele.

8.      KLIENCI NIEPEWNI: - zawsze ma wątpliwości, nie wie czego chce.

9.      KLIENT WSZECHWIEDZĄCY: - zawsze wie lepiej.

 

„TECHNIKI PRESFAZYJNE” ( STYLE ROZMAWIANIA ZE SOBĄ)

 

1.      TECHNIKA WNIOSKOWANIA

2.      TECHNIKA PRZYKŁADU ( zdjęcia lub znane postacie)

3.      TECHNIKA PORÓWNAŃ KONTRASTOWYCH

4.      TECHNIKA ANALIZY I OCENY ( rozkład na czynniki pierwsze)

5.      TECHNIKA DOWARTOŚCIOWANIA I POPARCI (utwierdza klienta w decyzji)

6.      TECHNIKA PYTAŃ SONDUJĄCYCH (pytania doprowadzają klienta, że wie czego chce)

7.      TECHNIKA AUTORYTETU (powołujemy się na znane osoby)

8.      TECHNIKA APELOWANIA DO UCZUĆ I AMBICJI

9.      TECHNIKA SUGESTII (sugerujemy, doradzamy).

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin