instrukcja napraw passat układ wtrysku paliwa i zapłon.pdf

(4450 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Passat 1997 >
Serwis
Instrukcja napraw
Passat 1997 2
Kod literowy ANA
silnika
Zeszyt Układ wtrysku paliwa
i zapłonu Simos
Wydanie 07.99
Serwis. Informacje techniczne
50438697.035.png 50438697.036.png 50438697.037.png 50438697.038.png 50438697.001.png 50438697.002.png 50438697.003.png 50438697.004.png 50438697.005.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Passat 1997 2
Kod literowy
silnika
ANA
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu Simos Wydanie 07.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diadnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ zapłonowy
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50438697.006.png 50438697.007.png 50438697.008.png 50438697.009.png 50438697.010.png 50438697.011.png 50438697.012.png 50438697.013.png 50438697.014.png 50438697.015.png 50438697.016.png 50438697.017.png 50438697.018.png 50438697.019.png 50438697.020.png 50438697.021.png 50438697.022.png 50438697.023.png 50438697.024.png 50438697.025.png 50438697.026.png 50438697.027.png 50438697.028.png 50438697.029.png 50438697.030.png 50438697.031.png 50438697.032.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna, wiadomości ogólne ......................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–2
– Znaczenie lampki sygnalizacyjnej EPC w zestawie wskaźników (lampka usterek
elektronicznego systemu sterowania mocą silnika) ............................................01–5
– Podłączenie testera usterek V.A.G 1551 i wybór elektroniki silnika .............................01–7
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 i wybór
elektroniki silnika ............................................................................01–12
Pamięć usterek ................................................................................ 01–16
– Automatyczny przebieg sprawdzający do odczytu wszystkich pamięci usterek ...............01–16
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek ..................................................01–18
Tabele usterek: kody SAE P0 ................................................................. 01–21
Tabele usterek: kody SAE P1 ................................................................. 01–34
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–58
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych .........................01–58
Kody gotowości (Readinescode) ............................................................. 01–74
– Odczytywanie kodu gotowości (Readinescode) ..............................................01–75
– Wywoływanie kodów gotowości (Readinescode) .............................................01–77
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–90
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–90
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–90
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 0do 9 -funkcje podstawowe- .......... 01–93
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 10do 29 -zapłon- ..................... 01–104
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 30do 49, 99 -układ regulacji lambda- 01–117
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 50do 69 -regulacja liczby obrotów- .. 01–130
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 70do 79 -redukcja spalin- ............ 01–140
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 95 -przełączanie kolektora ssącego- . 01–142
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 86 do 89, 100 -kody gotowości- ...... 01–143
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 120do 129 -komunikacja- ............ 01–145
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu wtrysku paliwa ............................................................... 24–1
– Rozmieszczenie podzespołów układu w komorze silnika ......................................24–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu wtrysku paliwa ........................................24–10
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu wtrysku paliwa ........................24–12
– Rozmontowanie i zmontowanie kolektora ssącego ...........................................24–19
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza ..............................................24–23
– Rozmontowanie i zmontowanie przewodu zasysania powietrza ..............................24–24
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza paliwa z wtryskiwaczami .......................24–25
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................24–26
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ...........................24–28
– Dane techniczne .............................................................................24–29
Sprawdzanie podzespołów ................................................................... 24–30
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem ......................24–30
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda za katalizatorem .........................24–35
– Sprawdzanie miernika masy powietrza .......................................................24–40
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ...................................24–45
– Sprawdzanie jednostki sterującej klapą przepustnicy ........................................24–51
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego .......................................24–58
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika .......................................................24–64
– Sprawdzanie zaworów wtryskowych .........................................................24–67
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia .........................24–75
– Sprawdzanie szczelności układu zasysania powietrza (fałszywe powietrze) ..................24–80
Sprawdzanie funkcji sterujących ............................................................. 24–83
– Sprawdzanie jałowego biegu ................................................................24–83
– Sprawdzanie sondy lambda i układu regulacji lambda przed katalizatorem ..................24–88
– Sprawdzanie sondy lambda i układu regulacji lambda za katalizatorem ......................24–96
– Sprawdzanie zużycia sondy lambda 1 ......................................................24–105
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika .................................................24–110
– Sprawdzanie układu przełączania kolektora ssącego .......................................24–114
Komputer sterujący pracą silnika ........................................................... 24–117
– Działanie ...................................................................................24–117
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący .....................................24–117
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika .............................................24–121
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ...........................................24–124
– Warianty kodowania komputera sterującego pracą silnika ..................................24–127
– Kasowanie wartości wyuczonych komputera sterującego elektroniką silnika ................24–128
– Dopasowanie komputera sterującego elektroniką silnika do
jednostki sterującej przepustnicą ...........................................................24–129
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera ........................24–134
– Wyuczenie punktu przełączenia funkcji kick-down ..........................................24–137
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ....................................................... 24–140
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ......................................................24–140
– Sprawdzanie sygnału obrotów silnika .......................................................24–143
– Sprawdzanie sygnałów wejściowych i wyjściowych układu klimatyzacji .....................24–145
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika pedału sprzęgła ......................................24–149
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika świateł hamowania
i przełącznika pedału hamulca .............................................................24–154
– Sprawdzanie sygnału z rozrusznika ........................................................24–159
– Sprawdzanie sygnału włączania zakresu pracy .............................................24–160
– Sprawdzanie magistrali danych .............................................................24–163
28 Układ zapłonowy strona
Naprawa układu zapłonowego ................................................................. 28–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu zapłonowego ...........................................28–1
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu zapłonowego ..........................28–3
– Środki bezpieczeństwa .......................................................................28–6
– Dane regulacyjne, świece zapłonowe .........................................................28–7
– Sprawdzanie czujnika Halla ...................................................................28–8
– Sprawdzanie cewek zapłonowych z końcówkami mocy ......................................28–11
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ...................................................28–16
– Sprawdzanie rozpoznawania wypadających zapłonów .......................................28–20
Diagnoza własna, wiadomości ogólne
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący pracą silnika (komputer J361 ste-
rujący systemem Motronic) wyposażony jest w pamięć
usterek.
Występujące zakłócenia przekazywane przez czujniki
lub podzespoły, zostają zapisane w pamięci kompu-
tera wraz z podaniem rodzaju występującej usterki.
tabele uste-
rek, strona 01–21 lub 01–34 i przechowuje zapisane
usterki, aż do momentu ich skasowanie w pamięci
usterek.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dodatkiem „Usterka występująca spo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania uste-
rek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane złą-
cza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości przewodów.
Jeżeli usterki sporadyczne nie będą występowały w
ciągu 40 uruchomień silnika, zostaną one skasowane
wpamięciusterek.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćkorzy-
stając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera sys-
temów samochodu V.A.G 1552 albo nowego systemu
diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051,
01–1
Po usunięciu usterki, musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek,
strona 01–77.
Wskazówka
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej moż-
na znaleźć w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G1551 lub 1552 albo nowego systemu diagno-
styczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051.
Dane techniczne diagnozy własnej
Identyfikacja komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
albo VAS 5051, po podłączeniu urządzenia i wybo-
rze elektroniki silnika,
strona 01–7.
01–2
Komputer sterujący pracą silnika rozróżnia po ocenie
informacji różnorodne kody usterek,
strona 01–18.
strona 01–18 i należy na nowo
sporządzićkod gotowości,
50438697.033.png 50438697.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin