Scenariusz zajęć zintegrowanych Gomułka 30,03,2011.doc

(39 KB) Pobierz

                                                   Scenariusz zajęć zintegrowanych

             

 

Klasa: III B

Nauczyciel: mgr Małgorzata Gomułka

Data:   30.03. 2011r.

Czas zajęć: 4x 45min

Prowadzące:  Sylwia Kuśmierska, Iwona Marchwińska, Justyna Miśkiewicz

Temat bloku:  Co trzeba wiedzieć o wiośnie?(TU COŚ WPISAĆ)

Temat dnia: Jak zbudowane są rzeki?  Poznawanie budowy rzeki. Pisemne odejmowanie liczb w zakresie 1000 z przekroczeniem progu dziesiątkowego i setkowego.

 

Rodzaje aktywności:

Ø       Polonistyczna

Ø       Matematyczna

Ø       Plastyczna

Ø       Motoryczno – zdrowotna

 

 

Cele operacyjne:

UCZEŃ POTRAFI:

Ø       Odejmować pisemnie z przekroczeniem progu dziesiątkowego,

Ø       Wyjaśniać pojęcia: źródło, koryto rzeczne, prawy i lewy brzeg, zakole, mielizna, dopływ, ujście,

Ø       Pokazać na mapie największe polskie rzeki,

Ø       Wypowiedzieć się na podstawie tekstu i ilustracji,

Ø       Śpiewać proste piosenki,

Ø       Wykazać się kreatywnością podczas tworzenia pracy plastycznej

 

Cele wychowawcze:

Uczeń:

Ø       Aktywnie uczestniczy w zajęciach

Ø       Stara się zachowywać zgodnie z zasadami obowiązującymi podczas zajęć

Ø       Stara się dokładnie wykonywać polecenie nauczyciela

Ø       Utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta po sobie i pomaga innym w utrzymaniu porządku

Ø       Potrafi współpracować w grupie

 

Metody pracy : ( wg. R. Więckowskiego)

Ø       Informacyjne ( wyjaśnienie, opis z wykorzystaniem ilustracji)

Ø       Heurystyczne ( problemowe, dialogu i dyskusji)

 

Formy pracy: (wg. R Więckowskiego)

Ø       Zbiorowa

Ø       Indywidualna

 

Środki dydaktyczne:  ( wg. R Więckowskiego)

Ø       Techniczne

Ø       Konwencjonalne

             

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

1.Przywitanie dzieci.

Czynności organizacyjno – porządkowe. Wprowadzenie do tematu lekcji.  Zadanie zagadki:

Z Karpat szybko na dół zbiega, pod Warszawę płynie i przez Toruń mknie do Gdańska, aż w Bałtyku zginie.(Wisła)

2.Piosenka.

3. Podręcznik, s.18 (zad.1)

-        Uczniowie czytają tekst „Skąd się biorą rzeki?” i wypowiadają się na temat poznanych informacji.

-        Wypowiedzi uczniów na temat zdjęcia przedstawiającego górski potok.

4. Podręcznik, s. 18(zad.2)

-        Uczniowie na podstawie tekstu „ Jak zbudowane są rzeki?” poznają budowę rzeki oraz poznają nowe pojęcia: źródło, koryto rzeczne, prawy i lewy brzeg, itd.

-        Zabawa ruchowa utrwalająca wprowadzone pojęcia elementów rzeki:   Dzieci tworzą rzekę. Dwoje wchodzi na krzesło- to źródło. Następnie dzieci stoją „gęsiego”, rzeka rozszerza się, dzieci stoją po dwoje, troje. Kolejne dzieci tworzą dopływy prawy i lewy. Rzeka główna rozszerza się i wpada do morza- dzieci tworzą ujście. Wszyscy stoją tyłem do źródła, twarzą do ujścia. Wskazują prawy i lewy brzeg. Nauczyciel utrwala wprowadzone pojęcia w zabawie.

-        Uczniowie rysują rzekę i odpowiednio oznaczają jej poszczególne części oraz zaznaczają kierunek nurtu rzeki.

5. Podręcznik, s.19.

-        Uczniowie poznają nazwy największych polskich rzek. Wypełniają tabelę.

-        Uczniowie odpowiadają na pytania:

v      Dlaczego Wisłę nazywa się królową rzek Polski?

- Dzieci pokazują na mapie Wisłę i wypisują po trzy lewobrzeżne i  prawobrzeżne dopływy Wisły.

6.Uzupełnienie wyrazów brakującymi literami (SPRAWDŹ SIĘ!!!) podr. s.19.

7.IWONKA

8.Podręcznik, s.22

9.Podręcznik, s.23

-        Uczniowie odejmują sposobem pisemnym.

-        Dzieci rozwiązują proste zadania tekstowe.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin