WRZESIEŃ.doc

(123 KB) Pobierz

WYNIKOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH

NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2011

 

 

I.                  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

II.             PRZEDSZKOLACZEK MAŁY, DUŻY WIE DO CZEGO ŁYŻKA SŁUŻY

III.         JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE

 

 

„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci

M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska

 

 

 

 

 

Nauczycielka: Izabela Zalewska

 

 

BLOK TEMATYCZNY: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

 

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę: różne formy plastyczne.

TREŚCI EDUKACYJNE:

-          grzeczne zwracanie się do innych (nawyk mówienia: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia, smacznego itp.)

-          przedstawianie się,

-          utrzymywanie porządku tam, gdzie przebywa,

-          rozpoznawanie i nazywanie koloru czerwonego,

-          naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela,

-          uczestniczenie we wspólnych zabawach,

-          malowanie farbami plakatowymi,

-          wypowiadanie się prostymi zdaniami,

-          udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,

-          odpowiadanie na zadane pytania,

-          maszerowanie w rytmie muzyki,

 

ZABAWY RUCHOWE

-              zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu

-              zabawa ruchowo- naśladowcza Pokaż jak to robią

-              zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu

SPACERY I WYCIECZKI

-                 zapoznanie z ogródkiem przedszkolnym,

-                 obserwacja przechodniów, zwrócenie uwagi na dobieranie stroju do panującej temperatury

METODY PRACY

Ø             oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis

Ø             metody oparte na obserwacji: pokaz

Ø             metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne

Ø             metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

TEMATY ZAJĘĆ

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ

UWAGI O REALIZACJI

 

PODSTAWOWE

ROZSZERZAJĄCE

 

 

01.09.2011 (czwartek)

„Poznajmy się”- słuchanie rymowanki pt. „Kto jest w przedszkolu”- ilustrowanej sylwetami postaci.

-podają swoje imię,

-uważnie słuchają rymowanki,

- wymieniają imiona dzieci występujących w rymowance,

- naśladują ruchy pokazywane przez nauczyciela nabywając koordynację wzrokowo- ruchową.

- poznają imiona i nazwiska dzieci z grupy

 

-dokonują analizy sylabowej imion

I/1

I/5

 

 

02.09.2011 (piątek)

„Moja ręka”- odbicie ręki maczanej w farbie przygotowanej przez nauczyciela poprzedzone zabawą paluszkową „Ten pierwszy to dziadziuś”

-podejmują próby wspólnych zabaw,

-malują farbami plakatowymi,

-samodzielnie wybierają kolory

 

-uczestniczą w zabawach sprzyjających integracji grupy

XI/1

 

05.09.2011 (poniedziałek)

 

„Kto posprząta”- słuchanie opowiadania nauczycielki pt. „Zabawki”- ilustrowanego pacynką.

-wypowiadają się na temat wysłuchanego tekstu.

-wypowiadają się prostymi zdaniami,

- wiedzą, że należy porządkować salę po wspólnej zabawie oraz dbać o zabawki,

-biorą udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,

-odpowiadają na zadane pytania,

-rozpoznają różne przedmioty za pomocą dotyku

-porządkują po sobie miejsce zabawy, pracy i spożywania posiłków

II/5

III/1

 

06.09.2011 (wtorek)

 

„Kolorowa piłka”- malowanie palcami na kartonie w kształcie koła

-wskazują wymienioną część ciała,

-uczestniczą w zabawach związanych z daną częścią ciała,

- potrafią rozpoznać i nazwać kolor czerwony,

- malują farbami plakatowymi

- malują farbami plakatowymi z użyciem palców

IX/1

II/5

 

07.09.2011 (środa)

 

„Maszerują przedszkolaki”- zabawy przy muzyce- słuchanie piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”-

-maszerują w rytmie muzyki,

-maszerują w rytmie wystukiwanym na bębenku,

-słuchają piosenki w wykonaniu nauczyciela,

-rytmicznie poruszają się przy muzyce,

-regulują oddech podczas ćwiczenia ruchowego „Balonik”

-potrafią określić jaki nastrój ma piosenka

VIII/1

VIII/2

 

 

 

 

08.09.2011 (czwartek)

 

Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „Dorotka”

 

 

 

-uważnie słuchają wiersza

-starają się używać zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję;

- potrafią skupić swoją uwagę przez krótki czas

 

 

 

 

-uczestniczą w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi

 

 

09.09.2011 (piątek)

 

„Lubimy kolor czerwony”- wyklejanie na kartonie figur koloru czerwonego w sposób dowolny

-rozpoznają i nazywają kolor czerwony,

-wykonują proste prace plastyczne związane z klejeniem,

- zachowują porządek w miejscu pracy,

- potrafią wybrać spośród figur geometrycznych te, które są koloru czerwonego

- uczestniczą w pracach plastycznych sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: PRZEDSZKOLACZEK MAŁY, DUŻY WIE DO CZEGO ŁYŻKA SŁUŻY

 

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę: różne formy plastyczne.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin