WYNIKOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2011
II. PRZEDSZKOLACZEK MAŁY, DUŻY WIE DO CZEGO ŁYŻKA SŁUŻY
„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci
M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska
BLOK TEMATYCZNY: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę: różne formy plastyczne.
TREŚCI EDUKACYJNE:
- grzeczne zwracanie się do innych (nawyk mówienia: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia, smacznego itp.)
- przedstawianie się,
- utrzymywanie porządku tam, gdzie przebywa,
- rozpoznawanie i nazywanie koloru czerwonego,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- malowanie farbami plakatowymi,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
- odpowiadanie na zadane pytania,
- maszerowanie w rytmie muzyki,
- zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu
- zabawa ruchowo- naśladowcza Pokaż jak to robią
- zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu
- zapoznanie z ogródkiem przedszkolnym,
- obserwacja przechodniów, zwrócenie uwagi na dobieranie stroju do panującej temperatury
Ø oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis
Ø metody oparte na obserwacji: pokaz
Ø metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne
Ø metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne
TEMATY ZAJĘĆ
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
UWAGI O REALIZACJI
PODSTAWOWE
ROZSZERZAJĄCE
01.09.2011 (czwartek)
„Poznajmy się”- słuchanie rymowanki pt. „Kto jest w przedszkolu”- ilustrowanej sylwetami postaci.
-podają swoje imię,
-uważnie słuchają rymowanki,
- wymieniają imiona dzieci występujących w rymowance,
- naśladują ruchy pokazywane przez nauczyciela nabywając koordynację wzrokowo- ruchową.
- poznają imiona i nazwiska dzieci z grupy
-dokonują analizy sylabowej imion
I/1
I/5
02.09.2011 (piątek)
„Moja ręka”- odbicie ręki maczanej w farbie przygotowanej przez nauczyciela poprzedzone zabawą paluszkową „Ten pierwszy to dziadziuś”
-podejmują próby wspólnych zabaw,
-malują farbami plakatowymi,
-samodzielnie wybierają kolory
-uczestniczą w zabawach sprzyjających integracji grupy
XI/1
05.09.2011 (poniedziałek)
„Kto posprząta”- słuchanie opowiadania nauczycielki pt. „Zabawki”- ilustrowanego pacynką.
-wypowiadają się na temat wysłuchanego tekstu.
-wypowiadają się prostymi zdaniami,
- wiedzą, że należy porządkować salę po wspólnej zabawie oraz dbać o zabawki,
-biorą udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
-odpowiadają na zadane pytania,
-rozpoznają różne przedmioty za pomocą dotyku
-porządkują po sobie miejsce zabawy, pracy i spożywania posiłków
II/5
III/1
06.09.2011 (wtorek)
„Kolorowa piłka”- malowanie palcami na kartonie w kształcie koła
-wskazują wymienioną część ciała,
-uczestniczą w zabawach związanych z daną częścią ciała,
- potrafią rozpoznać i nazwać kolor czerwony,
- malują farbami plakatowymi
- malują farbami plakatowymi z użyciem palców
IX/1
07.09.2011 (środa)
„Maszerują przedszkolaki”- zabawy przy muzyce- słuchanie piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”-
-maszerują w rytmie muzyki,
-maszerują w rytmie wystukiwanym na bębenku,
-słuchają piosenki w wykonaniu nauczyciela,
-rytmicznie poruszają się przy muzyce,
-regulują oddech podczas ćwiczenia ruchowego „Balonik”
-potrafią określić jaki nastrój ma piosenka
VIII/1
VIII/2
08.09.2011 (czwartek)
Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „Dorotka”
-uważnie słuchają wiersza
-starają się używać zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję;
- potrafią skupić swoją uwagę przez krótki czas
-uczestniczą w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi
09.09.2011 (piątek)
„Lubimy kolor czerwony”- wyklejanie na kartonie figur koloru czerwonego w sposób dowolny
-rozpoznają i nazywają kolor czerwony,
-wykonują proste prace plastyczne związane z klejeniem,
- zachowują porządek w miejscu pracy,
- potrafią wybrać spośród figur geometrycznych te, które są koloru czerwonego
- uczestniczą w pracach plastycznych sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas
BLOK TEMATYCZNY: PRZEDSZKOLACZEK MAŁY, DUŻY WIE DO CZEGO ŁYŻKA SŁUŻY
...
scully29