DATA 1........................... ..............................................................
DATA 2........................... IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA
..............................................................
DATA URODZENIA
ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 4 – LETNIEGO
I. ROZWÓJ RUCHOWY
1. Sprawność ruchowa całego ciała
Ø chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne..........................................
Ø bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane............................
Ø skoki, podskoki: obu nóż, na jednej nodze, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób.....................................................................
Ø chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne............
Ø udział w zabawach ruchowych: chętne, sprawne, bierne, niechętne, mało sprawne.........................................................................................................
2. Sprawność manualna
Ø ubieranie i rozbieranie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób.............................................................................................
Ø jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma sztućce, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma sztućce.........................................................
Ø mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne..................
Ø zajęcia plastyczno-techniczne: rysunek bogaty w szczegóły, głowonogi, rysunek ubogi w szczegóły, układa puzzle z 8 części, odwzorowuje
i X, oczekuje zachęty, nie podejmuje prób................................................
3. Lateralizacja
Ø używa prawą rękę, nogę, oko
Ø używa lewą rękę, nogę, oko
Ø zmienia: często, czasem, rzadko, podczas....................................................
II. ROZWÓJ UMYSŁOWY
1. Percepcja wzrokowa
Ø podstawowe kolory: rozpoznaje, myli, nie zna.............................................
Ø układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................
Ø odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.............................
2. Percepcja słuchowa
Ø czytany tekst: słucha, nie jest zainteresowane.............................................
Ø zapamiętywanie wierszy i piosenek: szybko, chętnie, powoli, z trudem, niechętnie.....................................................................................................
3. Mowa i myślenie
Ø mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała, wada wymowy.......................................................................................................
Ø mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie......................
Ø związki treściowe: rozumie, odpowiada na pytania, nie rozumie................
Ø zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi.....................................
Ø działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania ...........................................................................................
III. ROZWÓJ EMOCJONALNY
Ø zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, płaczliwe, zmienne, kapryśne........................................................................................
Ø kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne.................................................
Ø zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe...................................................................................
Ø zachowanie podczas działania: skoncentrowane przez .........minut, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.............................................
IV.UWAGI DODATKOWE
Ø znaki szczególne...........................................................................................
Ø sytuacja rodzinna..........................................................................................
.....................................
podpis nauczyciela
* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego
Karta pracy sprawdzająca percepcję wzrokową dziecka 4 – letniego
Imię i nazwisko dziecka……………………………………………….
Data badania…………………………….
Polecenia czyta nauczycielka
1. Czym różnią się te zabawki?
2. Dopasuj cienie do sylwet.
3. Ułóż obrazki według kolejności
4. Poskładaj ten obrazek.
5. Dokończ układanie figur.
Arkusz diagnostyczny do karty pracy sprawdzającej
percepcję wzrokową dziecka 4 – letniego
L.p.
Kwestie
badawcze
I semestr
II semestr
Uwagi
1.
Porównuje przedmioty
różniące się kilkoma cechami
2.
Dopasowuje cienie do sylwet
3.
Układa historyjkę obrazkową z 3 elementów
4.
Składa obrazek
z 4 części
5.
Układa figury geometryczne w naprzemiennym rytmie.
Karta pracy dla dziecka 4 letniego dotycząca edukacji przyrodniczej
Imię i nazwisko dziecka ………………………………….
Data rozmowy ………………………………….
1. Które zwierzęta można hodować w domu? Jak się nazywają?
………………………. ………………………… ………………………….
………………….. ……………………… ………………………..
2. Które z tych zwierząt mieszkają w lesie? Nazwij je.
………………………. ………………………… ……………………….
……………………………. ……………………………….
3. Które ptaki pozostają u nas na zimę, a które odlatują do ciepłych krajów? Nazwij je.
...
sborcuch