Luty.doc

(85 KB) Pobierz
Luty

Luty

Te­maty kom­plek­sowe:

I.       Zabawy zimowe

II.    Bądź dobry dla wszystkich

III. Zimowa olimpiada w przedszkolu

IV. Bawmy się

 

Zadania wychowawcze:

1.      Promowanie zdrowego stylu życia, zachęcanie do aktywności ruchowej.

2.      Stwarzanie sytuacji sprzyjających nabywaniu umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy z użyciem poprawnych gramatycznie zdań, odnoszących się do treści występujących  w zabawach, zajęciach, tematyce obrazków, literaturze.

3.      Wskazywanie sposobów samodzielnego, kulturalnego rozwiązywania konfliktów zgodnie  z ustalonymi normami postępowania i przestrzeganiem podstawowej zasady, że nie wolno nikogo krzywdzić,

4.      Wzmacnianie pozytywnych relacji z rówieśnikami i umiejętności współdziałania w grupie.

 

 

Temat dnia

Cele i formy pracy

Uwagi

I. Zabawy zimowe

„Lepimy bałwana”

-          słuchają piosenki pt. „Kto to?” śpiewanej przez n-lkę bez zakończenia, odpowiadają na pytanie zawarte w tytule piosenki (bał­wan);

-          dostosowują ruch do ruchów partnera w czasie zabawy integracyjnej „Tańczące rę­kawiczki”;

-          opowiadają treść kolejno odsłanianych obra­zów historyjki obrazkowej „Lepimy bałwana”;

-          śpiewają piosenkę pt. „Tupu, tup po śniegu”; realizują rytm piosenki na instru­mentach perkusyjnych (grzechotki, kołatki, trójkąty metalowe);

-          zestaw zabaw ruchowych nr VI (zeszyt) – rozwijanie zwinności i szybkości, reagowa­nie na zmiany tempa.

 

„Zimowa poleczka”

-          realizują ruchem rytm muzyki (marsz, bieg, podskoki, Płyta z uśmiechem, trzylatek)) - poprawnie reagują na zmiany rytmu;

-          słuchają piosenki pt. „Zimowa poleczka”, określają jej charakter, odpowiadają na py­tania dotyczące treści;

-          ćwiczą mięśnie narządów mowy na zgło­skach ha-ha, hi-hi;

-          wykonują prosty ruchowy układ rytmiczny przy piosence;

-          śpiewają refren piosenki;

-          wykonują pracę plastyczną: „Mały i duży bałwanek”, klasyfikują koła według wielko­ści, naklejają na kartkę, rysują kredkami brakujące elementy.

 

„Zabawy na śniegu”

-          w czasie zabawy integracyjnej „Przymarza­nie” dostosowują ruch do tempa i rytmu muzyki, reagują poprawnie na przerwę w muzyce i polecenia słowne, utrwalają umiejętność rozpoznawania i nazywania części ciała;

-          formułują wypowiedzi słowne na temat obrazków „Zabawy na śniegu”;

-          bawią się przy piosence „Zimowa po­leczka”;

-          kolorują kredkami ołówkowymi rysunek konturowy dowolnie wybrany z zestawu „Zabawy na śniegu”.

 

„Lubię zimę”

-          wykonują określone zadania ruchowe przy akompaniamencie instrumentów perkusyj­nych w czasie zabawy pt. „Śnieżna za­bawa”( Zabawy i ćwiczenia przy muzyce, s.25);

-          rozpoznają brzmienie kołatki, grzechotki, trójkąta metalowego i tamburyna, odtwa­rzają rytm na drewnianych klockach;

-          uważnie słuchają wiersza A. Galicy pt. „Sy­pie śnieg” (ABC trzylatka, s. 103);

-          ćwiczą umiejętność  gospodarowania odde­chem przy rytmizacji wybranych fragmen­tów wiersza;

-          ćwiczą umiejętność zasysania i wydmuchi­wania powietrza  przez słomkę w czasie za­bawy „Śnieżna zamieć” (z wykorzystaniem skrawków papieru);

 

„Kolorowy, zimowy świat”

-          śpiewają piosenkę pt. „Zimowa poleczka” z ruchową ilustracją rytmiczną refrenu;

-          ćwiczą koordynację ruchową i mięśnie na­rządów mowy w czasie zabawy ruchowej „Śnieżynki”;

-          uważnie słuchają wiersza L. J. Kerna pt. „Kolorowy śnieg”;

-          utrwalają umiejętność rozpoznawania i na­zywania kolorów w czasie zabawy rucho­wej „Kolorowe śnieżynki”;

-          wykonują pracę plastyczną: „Kolorowa zima” techniką „dmuchanie farby”.

 

II. Bądź dobry dla wszystkich

„Pozwól mi bawić się z tobą”

-          bawią się przy piosence „Witam dziś w przedszkolu wszystkich”;

-          przekazują sobie „iskierkę przyjaźni”;

-          słuchają opowiadania n-lki pt. „Prośba” (wg M. Jaworczakowej Sanki w: „Ska­kanka”, s. 103);

-          przy pomocy pytań n-lki oceniają zachowa­nie się i postępowanie bohaterów opowia­dania;

-          wypowiadają się na temat podobnych zda­rzeń znanych z własnego doświadczenia, ustalają wspólnie z n-lką sposoby radzenia sobie w omawianych sytuacjach;

-          śpiewają piosenkę „Zimowa poleczka”, realizują rytmiczny układ ruchowy.

 

„Lubię się z tobą ba­wić”

-          ilustrują ruchem treść piosenki „Bardzo lubię”;

-          formułują wypowiedzi słowne jako uzupeł­nienie zdania: „Lubię, gdy…” oraz „Nie lu­bię, gdy…” - określają zachowania rówie­śników akceptowane i nie akceptowane przez siebie;

-          słuchają wiersza E. Skarżyńskiej pt. „Wszy­scy mnie lubią” – utrwalają zwroty grzecznościowe;

-          realizują ruchowy układ rytmiczny przy piosence „Chodź, kolego”;

-          zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr VII – doskonalenie umiejętności rzutu.

 

„Czy to warto być do­brym?”

-          odczuwają radość wspólnego wykonywania zadań w zabawie integracyjnej „Wszyscy robimy to samo” (inna nazwa „Uściśnij dłoń”- zbiór własny);

-          słuchają opowiadanej przez n-lkę bajki pt. „Dwie Dorotki” (wg J. Porazińskiej);

-          odpowiadając na pytania odtwarzają treść bajki, oceniają postępowanie bohaterów;

-          bawią się przy piosence „Bardzo lubię”;

-          ilustrują ruchem treść wiersza M. Rybak pt. „To ja” (Nauczycielka Przedszkola nr 29, s.10)- wskazują części ciała;

-          rysują kredkami na temat „Dwie Dorotki”- ćwiczą umiejętność rysowania postaci ludzkiej.

 

„Walentynkowe zwy­czaje”

-          z zaangażowaniem uczestniczą w zabawie integracyjnej „Ludzie do ludzi”, mówią so­bie nawzajem miłe słowa;

-          słuchają opowiadania n-lki o św. Walentym – uosobieniu dobra, poznają tradycje wa­lentynkowe;

-          składają serduszka z trzech lub czterech części;

-          ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin