Plan - Co słychać u ptaków wiosną .doc

(67 KB) Pobierz
Kwiecień

Kwiecień

 

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie 4 latków

 

 

Temat dnia:              Co słychać w ptasim gnieździe

 

Cele edukacyjne:

 

·           poszerzenie wiadomości na temat życia ptaków wiosną (wiosenne powroty ptaków, zakładanie gniazd i wysiadywanie jaj, opieka nad pisklętami)

·          rozwijanie kompetencji językowych i zasobu słownictwa

·          kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania

·           doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat wiersza

·           tworzenie sytuacji doskonalących pamięć

·          doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej

·          rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie posługiwania się liczebnikami w zakresie 6

·           rozwijanie ogólnej sprawności i ekspresji ruchowej oraz sprawności manualnej

·           kształcenie umiejętności reagowania umownym gestem i ruchem na muzykę i sygnały dźwiękowe.

 

 

 

Sposoby realizacji, czynności dzieci

Rodzaj aktywności

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pomoce dydaktyczne

 

Rozwiązywanie zagadek „Rozpoznajemy ptaki”

·       odszukiwanie wśród obrazków ptaków będących rozwiązaniem

·       dzielenie razem z N. nazw ptaków rytmicznie na sylaby i pokazywanie ich liczby na palcach

 

Zabawa naśladowcza do muzyki „Ptaszki”

 

 

„Co słychać w ptasim gnieździe” 

 

·       słuchanie opowiadania „Ptak” ilustrowanego obrazkami

·       rozmowa z dziećmi na bazie  treści o cyklu rozwojowym ptaków

·       oglądanie ilustracji ptasich gniazd 

 

 

Nauka wiersza „Spotkanie”

 

 

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Ptaszki do gniazd”

 

 

 

Zabawa matematyczna z kostką

„Ile jajek zniósł ptaszek?

·       przeliczanie liczby wyrzuconych oczek na kostce

·       odszukanie odpowiadającej jej cyfry

 

Lepienie z plasteliny - „Gniazdko”

·       formowanie miseczki, wyścielanie sianem, włóczką, piórkami

·       formowanie jajeczek – tle ile wskazuje cyfra wylosowana przez dziecko w zabawie matematycznej

 

z zakresu przygotowania do czytania

 

 

 

 

 

 

 

muzyczno ruchowa

 

 

słowna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

słowna

 

 

 

ruchowa

 

 

 

 

matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

plastyczna

matematyczna

 

 

 

 

 

 

Dziecko:

·       potrafi rozwiązać zagadkę

·       potrafi podzielić słowo na sylaby i policzyć ich liczbę

 

 

 

 

 

 

·       ilustruje ruchem muzykę wg pokazu N.

 

 

·       uważnie słucha czytanego tekstu

·       potrafi odpowiedzieć na pytania związane z wysłuchanym opowiadaniem

·       wie, jak wygląda gniazdo jaskółki, skowronka i bociana

 

 

 

·       zapamiętuje treść wiersza

 

 

 

·       rozumie i stosuje reguły zabawy

·       szybko reaguje na sygnał

 

 

·       przelicza w zakresie 6

·       rozpoznaje cyfry 1- 6

 

 

 

 

 

·       potrafi ulepić z plasteliny kształt miseczki i jajeczka

·       przelicza w zakresie 6

 

zagadki, ilustracje ptaków

 

 

 

 

 

 

 

nagranie „Teefilat” KLANZA

 

Moira Butterfield „Ptak”

 

ilustracje ptaków i ich gniazd

 

 

Hanna Ożogowska

„Spotkanie”

 

 

 

 

 

 

 

duża kostka,

kartoniki z cyframi 1-5

 

 

 

 

 

plastelina, siano, włóczka, piórka,

 

Zagadki

 

Nie ma lepszej lotniczki ogon niczym nożyczki,

lepi gniazdo pod strzechą, jest dla ludzi pociechą,

w powietrzu zatacza kółka. Kto to taki?              (jaskółka)

 

Powrócił do nas z dalekiej strony

ma długie nogi i dziób czerwony.              (bocian)

 

Dźwięczy nad polem jak mały dzwonek.

Tak śpiewa mały, szary …              (skowronek)

 

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka,

siedzi cicho na buku

i powtarza: ku-ku, ku-ku.              (kukułka)

 

 

„Spotkanie”

 

Spotkał wróbel skowronka

na spacerze nad ranem.

- Już wróciłeś?

- Wróciłem, już mam gniazdko usłane.

A ty, wróblu?

- Ja wziąłem na gałęzi mieszkanie.

bardzo mi się podoba:

jest słoneczne i tanie

                                          / H. Ożogowska /

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin