monachijska.pdf
(
115 KB
)
Pobierz
Microsoft PowerPoint - dzieci_0_3
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
(T.
Hellbrugge
Hellbrugge)
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
(T.
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
System umo
Ŝ
liwiaj
liwiaj
ą
cy wczesn
cy wczesn
ą
diagnostyk
diagnostyk
ę
(0
(0-
3
3
r.
Ŝ
.)
.)
Î o
ś
miu najwa
miu najwa
Ŝ
niejszych funkcji w wieku niemowl
niejszych funkcji w wieku niemowl
ę
cym
cym
(1
r.
r.
Ŝ
.)
.)
Î
siedmiu funkcji (2
siedmiu funkcji (2-
3
3
r.
r.
Ŝ
.)
.)
Î
w drugim i trzecim roku
w drugim i trzecim roku
Ŝ
ycia dochodzi diagnoza
ycia dochodzi diagnoza
samodzielno
ś
ci, nie ma natomiast diagnozy wieku
ci, nie ma natomiast diagnozy wieku
raczkowania i siadania.
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
¡
System umo
r.
(1
samodzielno
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
Diagnostyka Rozwojowa
¡
Oceniane obszary (1
Oceniane obszary (1
r.
r.
Ŝ
.):
.):
1.
raczkowanie
raczkowanie Î
rozumiane jako miara rozwoju
rozumiane jako miara rozwoju
umiej
ę
tno
tno
ś
ci pe
ci pe
ł
ł
zania i raczkowania,
zania i raczkowania,
2.
siadanie
siadanie Î
miara umiej
miara umiej
ę
tno
tno
ś
ci siadania,
ci siadania,
3.
chodzenie
chodzenie Î
miara rozwoju umiej
miara rozwoju umiej
ę
tno
tno
ś
ci stania i
ci stania i
chodzenia,
4.
chwytanie
chwytanie Î
miara rozwoju umiej
miara rozwoju umiej
ę
tno
tno
ś
ci
ci
chwytania i funkcji manualnych,
ã
Monachijska Funkcjonalna
1.
umiej
2.
3.
4.
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
Diagnostyka Rozwojowa
5.
percepcja
percepcja Î
miara rozwoju spostrzegania
miara rozwoju spostrzegania
zmys
ł
ł
owego i umiej
owego i umiej
ę
tno
tno
ś
ci pojmowania
ci pojmowania
zale
Ŝ
no
no
ś
ci,
ci,
6.
m
wienie (mowa czynna)
wienie (mowa czynna) Î
miara rozwoju
miara rozwoju
wyra
Ŝ
ania d
ania d
ź
wi
wi
ę
k
w i m
w i m
wienia,
wienia,
7.
rozumienie mowy (indywidualna mowa bierna,
rozumienie mowy (indywidualna mowa bierna,
badane od 10. miesi
badane od 10. miesi
ą
ca)
ca) Î
miara rozwoju
miara rozwoju
rozumienia mowy,
8.
rozw
rozw
j spo
j spo
ł
ł
eczny
eczny Î
miara rozwoju kontakt
miara rozwoju kontakt
w
w
spo
ł
ł
ecznych.
ecznych.
Monachijska Funkcjonalna
5.
zmys
zale
6.
wyra
7.
8.
spo
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
9 MIESI
Ą
C
¡
RACZKOWANIE: Pe
RACZKOWANIE: Pe
ł
ł
za jak foka, nied
za jak foka, nied
ł
ł
ugo zacznie raczkowa
ugo zacznie raczkowa
ć
.
SIADANIE: Siedzi samo, trzyma g
ł
ł
ow
ow
ę
prosto. Przy utracie
prosto. Przy utracie
wnowagi popiera si
ę Ŝ
eby nie upa
eby nie upa
ść
ść
.
CHODZENIE: Stoi trzymane za r
ą
czki.
czki.
CHWYTANIE: Celowo upuszcza przedmiot. Robi z tego zabaw
ę
i
i
ch
ę
tnie to powtarza.
tnie to powtarza.
PERCEPCJA: Interesuje si
ę
cichymi odg
cichymi odg
ł
ł
osami (sygna
osami (sygna
ł
ł
w s
w s
ł
ł
uchawce
uchawce
telefonu, tykanie zegarka). Si
ę
ga do naczynia, w kt
ga do naczynia, w kt
rym jest
rym jest
przedmiot.
ZACHOWANIA SPO
Ł
ECZNE: Bawi si
ECZNE: Bawi si
ę
z mam
z mam
ą
w chowanego, szuka
w chowanego, szuka
mamy, a
Ŝ
wychyli si
wychyli si
ę
z kryj
z kryj
wki.
wki.
Ś
mieje si
mieje si
ę
wtedy rado
wtedy rado
ś
nie.
nie.
WYDAWANIE DZWI
Ę
Kì
W:
W:
Łą
Łą
czy takie same sylaby, artyku
czy takie same sylaby, artyku
ł
ł
uj
uj
ą
c je:
c je:
zaczyna m
wi
wi
ć
á
ma
ma-
ma
maÑ
,
, á
da
da-
da
daÑ
,
, á
ba
ba-
ba
baÑ.
Monachijska Funkcjonalna
Diagnostyka Rozwojowa
¡
9 MIESI
¡
SIADANIE: Siedzi samo, trzyma g
r
wnowagi popiera si
¡
CHODZENIE: Stoi trzymane za r
¡
CHWYTANIE: Celowo upuszcza przedmiot. Robi z tego zabaw
ch
¡
PERCEPCJA: Interesuje si
telefonu, tykanie zegarka). Si
¡
ZACHOWANIA SPO
mamy, a
¡
WYDAWANIE DZWI
zaczyna m
Plik z chomika:
irma81
Inne pliki z tego folderu:
Rozwój psychiczny dziecka od 10 do 14 lat - Frances L. lig, Louise Bates Ames, Sidney M. Baker.pdf
(1674 KB)
ZASADY TERAPII PEDAGOGICZNEJ.doc
(31 KB)
krotochwil - psychoterapia.doc
(2767 KB)
(ebook_pl_pedagogika)-pachocinski-zarys.pedagogiki.porownawczej-[przez.lkT.ifta].pdf
(891 KB)
Maria_Montessori.pdf
(345 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADHD
autyzm
ekonomia
komunikacja alyternatywna
MPD
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin