Bal Karnawałowy-wyspa skarbów.doc

(29 KB) Pobierz

Bal Karnawałowy – WYSPA SKARBÓW

Motyw balu
Motywem przewodnim balu jest tytułowa Wyspa Skarbów. Zabawa polega na tym, że przez cały czas trwania imprezy dzieci będą miały do wykonania konkretne zadania, będą musiały odnajdować skarby, zdobywać punkty. Kolejne konkurencje będą pojawiały się co kilkanaście, kilkadziesiąt minut (w zależności od tego, jak długo będzie trwał bal) a między nimi będą tradycyjne tańce przy muzyce, spożywanie drobnych przekąsek. 

Miejsce balu
Miejsce odbywania się balu powinno być udekorowany w sposób sugerujący, że jesteśmy na bezludnej wyspie: palmy z papieru na ścianach, papierowy błękit morze za drzewami (też rzecz jasna przytwierdzony do ścian), piasek na podłodze ( podłodze wersji extreme może być prawdziwy, w wersji light może go zastąpić krepina, papier itp. pocięty na małe kawałki lub po prostu większy kawałek rozłożony na podłodze), na palmach siedzieć mogą małpki i egzotyczne ptaki (można wykorzystać maskotki dzieci) a także rosnąć banany (prawdziwe?). powinien też zostać przygotowany drewniany tron dla Robinsona, który w naszej wersji zastąpi Mikołaja, który dostarcza prezenty. Robinson ma dla dzieci podarki, które udało mu się ocalić z tonącego statku, który go tu przywiózł.

Konkurencje i zabawy balu:

1. znajdź ukryty skarb – w sali ukrywamy 5 identycznych skarbów, zadaniem dzieci jest odnalezieni ich i przyniesienie do miejsca zbiórki, mogą to być klocki, plastikowe kręgle, wycięte z papieru obrazki.

2. kto pierwszy – zadaniem dzieci będzie przyniesie w jak najkrótszym czasie przedmiotu, którego potrzebuje Robinson, może to być: napój, czapka (szalik), naczynie papierowe (zastawa imprezowa mile widziana), owoc, itp.; wygrywa osoba, która zostanie do końca gry, ponieważ za każdym razem z gry odpada osoba, która najdłużej szukała potrzebnego przedmiotu.

3. list w butelce – zabawa dla par (także rodzic – dziecko); każdy zespół dostaje butelkę z listem, którą wyrzuciło morze; list jest jednak zaszyfrowany aby go odczytać należy wykorzystać szablon z tłumaczeniem każdego znaku na znaną nam literę; wygrywa para, która najszybciej przetłumaczy cały tekst i przeczyta wiadomość.

4. totem – wszystkie dzieci budują totem, który stanie na wyspie i będzie widoczny dla przepływających w oddali statków, musi być kolorowy, wysoki i piękny; można wykorzystać wcześniej przygotowany krzyżak z listewek i ozdobić go krepiną, kredkami, flamastrami, itp.

5. ubierz się szybko – dzieci siadają w kole, gra muzyka, podajemy sobie worek, w którym są elementy stroju istotne na bezludnej wyspie: chustka na głowę, okulary przeciwsłoneczne, klapki, zegarek, itp.; gdy muzyka przestanie grać osoba, która trzyma worek ma na siebie założyć wszystko co jest w worku, ma jednak tylko tyle czasu ile zajmie grupie głośne doliczenie do 10 (w konkursie jest podchwytliwie ujęte zadanie do wykonania: dziecko ma założyć na siebie wszystko a niekoniecznie się w to ubrać co oznacza, że założenie sobie np. na głowę worka z całym asortymentem liczy się jako zaliczone zadanie; jednak gdy ktoś na to wpadanie to wygrywa, jeśli nie bawimy się do odpadnięcia ostatniej osoby lub, jeśli za długo to trwa do czasu, aż każde dziecko będzie miało w swoich rękach chociaż raz worek.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin