ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE W KLASIE III
Temat: Pisownia wyrazów z ó i u.
Cele zajęć:
Uczeń:
- Umie starannie wypełnić kontury liter,
- Wypełnia logogryf
- Podaje reguły pisowni ó i u
- Zapamiętuje wzrokowo pisownię innych wyrazów z ó, u.
Pomoce dydaktyczne:
Kontury liter u i ó, karta pracy z logogryfem, kartoniki z memory ortograficznym.
Przebieg zajęć:
1. Wypełnianie konturów ó i u. (ćw. koordynacji wzrokowo-ruchowej)
Uczniowie wypełniają kawałkami papieru kolorowego lub kuleczkami plasteliny konturów liter.
2. Uzupełnianie logogryfu. Odszukanie zasady łączącej te wyrazy –ó wymienne
Uzupełnij logogryf wyrazami:
rów, wóz, krówka, zawód, szósta, chłód, jagód, wrócić, mój
r
ó
w
k
a
z
d
s
t
c
h
ł
m
j
g
i
ć
3. Podanie innych zasad pisowni ó i u. Zapisanie ich do zeszytu.
4. Memory ortograficzne.
Przed dziećmi leżą kartoniki z wyrazami z ó i u oraz te same wyrazy, ale z lukami. Uczniowie muszą odnaleźć jak najwięcej par.
5. Po skończonej grze zadają innym grającym dzieciom zagadkę: jakie u będzie w tym wyrazie?
6. Później wpisują wyrazy do zeszytu i wykonują do nich rysunki.
Wpisz do logogryfu wyrazy. Zastanów się, jaka łączy je reguła ortograficzna.
siatkara26