koszykowka rzut po podaniu 6 klasa.doc

(49 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

Rafał Gorlicki

 

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Klasa: VI

Ilość ćwiczących: 12

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania: 45 min

Data: 23.09.2009.

Dział programu: Mini-koszykówka

Zadanie główne: Nauka rzutu do kosza po podaniu i po koźle

Zadania dodatkowe:

- uczymy się współpracy w zespole

                            - doskonalimy koordynację wzrokowo-ruchową

Motywacje: zmotywuję uczniów do nauki rzutu do kosza po podaniu i po koźle, zachęcę do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, przekonam o pozytywnym wpływie współpracy w zespole.

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI:

            - Uczeń uczy się rzutu do kosza po podaniu i po koźle           

- Uczeń doskonali technikę podań i chwytów piłki oburącz

- Uczeń doskonali technikę i celność rzutów do kosza

- Uczeń uczy się współpracy w zespole

- Uczeń doskonali prowadzenie piłki w trójkach

- uczeń potrafi wykonać zatrzymanie na jedno tempo

SPRAWNOŚĆ: 

- Uczeń kształtuje szybkość i zwinność

- Uczeń wzmacnia mm NN, RR, i T

- Uczeń doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz refleks

WIADOMOŚCI:  

                            - Uczeń wie, jak prawidłowo wykonywać podania i chwyty piłki oburącz          

- Uczeń potrafi wykonać rzut do kosza po podaniu z zatrzymaniem na jedno tempo

WYCHOWANIE:

- Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, pary, zespoły

Przybory i przyrządy: szarfy, piłki koszykowe

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

5 min.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy w zespole

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie biorą udział w zabawie ożywiającej pt. „Berek z zasłoną”: drogą losowania wybieramy dwóch berków, na sygnał nauczyciela rozpoczynają gonitwę. Złapany uczeń zmienia berka. Pozycją ochronną przed złapaniem jest wykonanie przez innego gracza zasłony. Berek nie może łapać obu uczniów. Wygrywa uczeń, który ani razu nie został złapany

Zbiórka, przywitanie. Nauczyciel sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość uczniów do podejmowania zadań.

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

 

 

Zabawowa klasyczna

Część główna A

10 min.

Uczeń:

Wzmacnia mm. NN

 

 

 

 

 

- wzmacnia mm RR, NN i T

 

 

 

- Bieg dookoła sali

- W biegu na gwizdek wyskok w górę

- W biegu na sygnał obrót o 180°

- Krok odstawno – dostawny

- Krok skrzyżny

- W marszu skłon i wyprost z głębokim wdechem i wydechem

W rozsypce:

- W siadzie skrzyżnym skłony TT w przód

- Siad prosty, skręty TT

- Siad płotkarski, skłony TT do nogi zakrocznej

- Siad płotkarski, skręty TT

- Leżenie przewrotne

- Krążenia piłki, trzymanej w rękach, wokół kolan, tułowia, głowy w różnych pozycjach (postawie, klęku, siadzie)

- Dowolne kozłowanie piłki i rzut

Nauczyciel prowadzi  ćwiczenia kształtujące: pokazuje dane ćwiczenie, objaśnia, jak powinno być ono wykonywane, czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń, koryguje błędy, jeszcze raz powtarza dane ćwiczenie oraz czuwa nad bezpieczeństwem

 

 

 

 

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna B

25 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń:

wzmacnia mm NN i RR oraz doskonali celność i technikę podań i chwytów piłki oburącz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doskonali technikę podań i chwytów piłki oburącz

Doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy w zespole

Uczeń wykonuje:

- Podania piłki sprzed klatki piersiowej w trójkach.

- Podania kozłem w trójkach – ćw. jak wyżej.

- W dwójkach podania piłki w ruchu.

- Na obwodzie koła U podają do siebie piłkę i biegną na miejsce ćwiczącego, do którego wykonali podanie

 

Uczeń wykonuje:

- Bieg w stronę kosza, rzut piłki oburącz do kosza po zatrzymaniu na jedno tempo, po uprzednim otrzymaniu piłki od partnera z lewej strony kosza

- j.w z prawej strony kosza

- j.w z naprzeciw kosza

 

- Rzut z biegu po podaniu z prawej strony kosza (jak na rys.)

- J.w., z lewej strony kosza

 

Rzut z biegu w trójkach ze zmianą miejsc (skrzydłowy zmienia się ze środkowym) z prawej strony kosza. Ćw. zaczyna środkowy, raz podaje do lewoskrzydłowego, następnym razem do prawoskrzydłowego

Środkowi po podaniu do skrzydłowego biegną na skrzydło za plecami odbierającego. Ćw. zakończone rzutem do kosza.

 

 

 

Uczniowie biorą udział w grze szkolnej.

Nauczyciel podaje nazwę danego ćwiczenia, bardzo krótko ale szczegółowo je omawia, pokazuje dane ćwiczenie najpierw w wolnym tempie i w całości, potem fragmentami z omówieniem, koryguje błędy uczniów i czuwa nad bezpieczeństwem w grupie

 





Zadaniowa ścisła

- w trójkach

 

- w parach

 

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

Pary

 

 

 

 

 

 

w trójkach

 

 

 

 

 

 

Zabawowa klasyczna

 

-w zespołach

Część końcowa

5 min.

Uczeń uspokaja organizm

uczy się współpracy w zespole

 

 

 

Uczeń bierze udział w zbiórce

Uczniowie biorą udział w zabawie uspokajającej pt. „Literki”: w parach lub trójkach układają na podłodze swoje ciała w litery podawane przez nauczyciela

 

 

 

 

Uczniowie ustawiają się na zbiórce

 

 

 

 

 

 

 

 

Pożegnanie

Nauczyciel wycisza uczniów, wprowadza zabawę uspokajającą i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem

 

Nauczyciel podsumowuje lekcje, ocenia prace uczniów, omawia ich błędy oraz chwali za poprawne wykonywanie zadań.

 

Pożegnanie.

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin