obrecz barkowa - stanie na rekach 6 sportowa.doc

(41 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

              Gorlicki Rafał

Klasa: VI (sportowa)

Ilość ćwiczących:

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas: 45min

Data: 23.09.2009

Dział programowy: Gimnastyka.

Zadanie główne: Wzmacnianie mięśni obręczy barkowej – stanie na rękach.

Zadania dodatkowe:  - Doskonalimy umiejętność prawidłowego nazewnictwa ćwiczeń gimnastycznych

- Uczymy się technik asekuracji w gimnastyce.

Motywacje: Zmotywuje ucznia do pamiętania o zachowaniu prawidłowej postawy stojącej ciała.

Cele operacyjne:

a)      Umiejętności: - Uczeń potrafi asekurować współćwiczącego podczas stania na rękach.

-Uczeń potrafi samodzielnie lub z niewielką pomocą wykonać stanie na rękach.

b)     Psychomotoryka: - Uczeń kształtuje siłę fizyczną mięśni ramion i obręczy barkowej.

-          Uczeń kształtuje siłę fizyczną mięśni posturalnych.

-          Uczeń kształtuje gibkość obręczy barkowej.

-          Uczeń kształtuje koordynację ruchową.

c)      Wiadomości: - Uczeń zna podstawowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie obręczy barkowej.

-          Uczeń wie jak istotnym elementem jest asekuracja.

d)     Cele wychowawcze: Uczeń potrafi współpracować w parach.

Metody realizacji zadań: pogadanka, zadaniowa ścisła, zabawowa-klasyczna, zabawowa-ścisła

Formy realizacji zadań: frontalna, w parach

Sprzęt i przybory: drabinki, materace, ławeczki.

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody

Docelowe

Zadania

Część wstępna

7min

Uczeń uczy się dyscypliny i szacunku do nauczyciela

 

 

Zbiórka w szeregu, raport

Nauczyciel wydaje polecenie ustawienia się w szeregu, sprawdza obecność, przekazuje uwagi dotyczące tematu lekcji, mobilizuje do aktywnego uczestnictwa w zajęciach

pogadanka

Uczeń ożywia ciało i przygotowuje do wysiłku fizycznego, kształtuje koordynację ruchową, siłę fizyczną kończyn dolnych oraz  wzmacnia swoją wytrzymałość biegową

Zabawa ożywiająca – „berek-ogonki”

Nauczyciel wyznacza berka, omawia przebieg zabawy, czuwa nad bezpieczeństwem i sprawnym przebiegiem zabawy

zabawowa-klasyczna

Część główna A

8min

Uczeń przygotowuje organizm do większego wysiłku fizycznego, kształtuje swoją koordynację ruchową, gibkość obręczy barkowej oraz biodrowej, zapamiętuje poprawne nazewnictwo ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń kształtuje siłę fizyczna kończyn dolnych oraz koordynację ruchową.

W miejscu, w rozsypce, twarzą do nauczyciela uczeń wykonuje ćwiczenia:

-krążenia ramion w przód i w tył, na przemian stronne

-krążenia nadgarstków

-krążenia bioder (w lewą i prawą stronę)

-skłony głowy (przód, tył oraz na boki)

-skręty głowy (w lewą i prawą stronę)

W lekkim rozkroku

-skłony z pogłębieniem (do nogi lewej, prawej oraz do środka)

-wyrzut nóg w tył do podporu

 

W truchcie dookoła sali:

-na sygnał przysiad i wyskok

-dotykanie parkietu na przemian lewą i prawą ręką

Nauczyciel omawia oraz prezentuje ćwiczenie, koryguje ewentualne błędy, czuwa nad odpowiednim tempem wykonywania ćwiczeń i nad bezpieczeństwem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel prowadzi trucht dookoła sali, nazywa i pokazuje ćwiczenie, obserwuje ćwiczących uczniów i koryguje ewentualne błędy

Zadaniowa ścisła

Część główna B

25min

Uczeń wzmacnia mięśnie obręczy barkowej i ramion.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali umiejętność współpracy w parach

 

 

 

 

Uczeń doskonali umiejętność stania na rękach z uniku podpartego.

 

 

 

Uczeń wykonuje ćwiczenie:

-przysiad tyłem do drabinek-zaczepienie palcami stóp dolny szczebel-wchodzenie na drabinki do stania

następnie zejście do siedzenia

-pompki, biodra wysoko

-na ławeczce przyciąganie w leżeniu przodem

- -||- tyłem

W parach:

-jeden z pary trzyma nogi partnera, który wspina się na drabinkę i schodzi

-„taczki” po długości sali zmiana w parach

 

Uczeń słucha nauczyciela i wykonuje ćwiczenia:

-z przysiadu podpartego odbicie z nóg i chwilowy podpór na rękach z unoszeniem bioder (wierzgający konik)

-stanie na rękach z uniku podpartego przy drabince

-stanie na rękach z uniku podpartego przy asekuracji współćwiczącego

Nauczyciel omawia i w razie potrzeby demonstruje ćwiczenie, czuwa nad bezpieczeństwem oraz koryguje ewentualne błędy wśród ćwiczących.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel wydaje polecenie dobrania się w pary.

 

 

 

 

 

Nauczyciel przypomina pozycję wyjściową do stania na rękach z uniku podpartego oraz opisuje i demonstruje poprawne wykonanie pełnego stania przy drabinkach.

Zadaniowa-ścisła

Część końcowa

5min

Uczeń uspokaja organizm, relaksuje się

W marszu dookoła sali wykonuje ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe:

-wspięcie na palce-wdech, zejście-wydech

-pełne krążenia tułowia (ręce w najwyższym punkcie-wdech, w najniższym-wydech)

Nauczyciel prowadzi marsz dookoła sali, omawia i koordynuje ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe

Zadaniowa ścisła

Uczeń uczy się dyscypliny i szacunku do nauczyciela

Uczeń ustawia się w szeregu i słucha nauczyciela

 

 

Nauczyciel wydaje polecenie ustawienia się w szeregu twarzą do niego, omawia przebieg lekcji, motywuje do zachowywania poprawnej sylwetki stojącej, żegna się z uczniami

pogadanka

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin