ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH nr 3 : „W sadzie”.
Opracowała w oparciu o literaturę Grażyna Burda
Dział programu: Obszar edukacji zdrowotnej. Zestaw zabaw ruchowych.
Temat: W sadzie.
Cele ogólne: -rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
-ćwiczenie koncentracji uwagi,
-orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni.
Cele szczegółowe: dziecko potrafi:
-poruszać się po sali bez potrącania kolegów,
-właściwie zareagować ruchem na zmiany w muzyce,
-sprawnie zareagować na polecenia słowne dotyczące ustawienia się:
w kole, w rozsypce.
Grupa ćwicząca: 3-4 latki
Miejsce: sala przedszkolna.
Czas: 15 –20 minut.
Pomoce: krążki, nagrania piosenek, tamburyn.
1. Utworzenie koła przy piosence „Kółeczko zwijamy” ,następnie zabawa ruchowa do słów
piosenki pt. „Krasnoludki”.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Balonik”.
Dzieci stoją w ciasnym kółeczku jedno obok drugiego, z chwytem rąk. Nauczycielka mówi
wiersz: „Balon nowy, kolorowy, malusieńki był.
Teraz większy jest od głowy –dmucham ile sił!
Olbrzymieje! Jak przyjemnie!
Jeszcze dmuchać chcę, żeby większy był ode mnie!
Rośnie....rośnie....pękł!
Stosownie do słów wiersza –dzieci cofają się i rozszerzają koło. Na słowo
„pękł” przysiadają na ziemi. Nauczycielka skleja balonik /idąc dokoła dotyka kolejno
dzieci i pomaga związać koło/.
3. Ćwiczenie dużych grup mięśni „Jabłuszko”.
Dzieci szukają jabłek w sadzie. Wspięcie na palcach, ręce wzniesione w górę –próbują
zerwać jabłko z wysokiej gałęzi. Odpoczynek –przysiad, ręce obejmują kolana, głowa
nisko opuszczona.
4. Zabawa z elementem czworakowania „Gruszki w trawie”.
Dzieci czworakują po sali szukając w trawie gruszek. Na sygnał wstają, prostują się,
podnoszą rękę w górę pokazując znalezioną gruszkę.
5. Ćwiczenie tułowia –skręty „Owoce na drzewach”.
Dzieci stają w lekkim rozkroku, lewa ręka wzdłuż tułowia, prawa nad czołem tworzy
daszek. Skręt tułowia i głowy w prawo –patrzenie pod słońce na drzewa. To samo w stronę
lewą.
6. Zabawa z elementem równowagi „Między drzewami”.
Na podłodze leżą krążki imitujące drzewa. Dzieci przechodzą miedzy nimi tak, aby nie
uderzyć w drzewo /nie wejść na krążek/. Ramiona w bok dla zachowania równowagi.
7. Zabawa z elementem skoku.
Nauczycielka wykonuje ruchy imitujące potrząsanie drzewem. Dzieci skaczą w miejscu –
podskoki obunóż tak, by nie nadepnąć śliwek, które toczą się z górki. Odpoczynek –siad
skrzyżny, ręce na kolanach, plecy wyprostowane. Nauczycielka chwali dzieci, które
usiadły prawidłowo.
8. Marsz uspokajający w kole przy piosence „Jabłuszko” muz M.Cukierówna.
Powrót
mariadylo