pso OB.doc

(43 KB) Pobierz
Przedmiotowy system oceniania z MATEMATYKI

system oceniania z OPROGRAMOWANIA BIUROWEGO

 

Opracowany na podstawie Programu nauczania Technik Informatyk 312[01], nr dopuszczenia 312[01]/T, SP/MENiS/2004.06.14 oraz na podstawie Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania Zespołu Szkół Nr 3 im Władysława Reymonta w Łukowie.

 

Przedmiotowy system oceniania ma na celu:

o               bieżące i systematyczne informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć i postępach w tym zakresie,

o               pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swego rozwoju oraz przedstawienie bieżących postępów w nauce,

o               dostarczenie bieżącej informacji o trudnościach w przyswajaniu wiedzy przez uczniów,

o               mobilizowanie ucznia do systematycznej pracy,

o               umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji pracy na lekcji.

 

Oceny bieżące, semestralne i końcowe wyrażane są w stopniach: ndst, dop, dst, db, bdb, cel

Dopuszcza się stosowanie plusa (+) w ocenach bieżących.

 

PSO prezentuje następujące wymagania i kryteria stopni z programowania strukturalnego i obiektowego:

q       ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

o         posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania, będące efektem samodzielnej pracy, wynikające z indywidualnych zainteresowań

o         biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązując problemy teoretyczne i praktyczne z zakresu programu nauczania; proponuje rozwiązania nietypowe; rozwiązuje zadania wykraczające poza program

o         osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych

q       ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

o         opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określane programem nauczania,

o         sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, łączyć wiedzę z różnych przedmiotów i dziedzin oraz stosować ją w nowych sytuacjach.

q       ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

o         opanował wiadomości i umiejętności ujęte w programie nauczania, w tym opanował treści złożone,

o         samodzielnie rozwiązuje problemy typowe, użyteczne w życiu pozaszkolnym.

q       ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

o         opanował podstawowe wiadomości i umiejętności ujęte w programie nauczania,

o         posiada proste umiejętności pozwalające rozwiązywać z pomocą nauczyciela problemy typowe.

q       ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

o         ma braki w wiadomościach i umiejętnościach objętych programem nauczania, ale braki te nie uniemożliwiają dalszego kształcenia

o         rozwiązuje z pomocą nauczyciela typowe zadania o niewielkim stopniu trudności, często powtarzające się w procesie nauczania

 

Kryteria oceniania:

 

1.        Sprawdziany

Stanowią podsumowanie treści i umiejętności z danego bloku tematycznego. Ocena ze sprawdzianu jest ustalana według następującej skali:

0 - 50%               niedostateczny    5165%               dopuszczający

66 – 75%               dostateczny         76 – 90%               dobry

91 – 100%               bardzo dobry

Podstawą uzyskania oceny celującej jest uzyskanie co najmniej 96% oraz rozwiązanie zadania dodatkowego.

 

2.        Kartkówki

Sprawdzają podstawowe umiejętności, stosowanie schematów opanowanych na ostatnich lekcjach oraz systematyczność pracy. Może być niezapowiedziana jeżeli obejmuje materiał z ostatniego omawianego tematu.

Ocena z kartkówki ustalana jest według tych samych kryteriów, co ocena ze sprawdzianu. Nie brane jest pod uwagę uzyskanie oceny celującej z kartkówki.

 

3.        Inne formy sprawdzania wiadomości:

§          odpowiedzi ustne ucznia

w odpowiedzi ustnej ucznia ocenie podlegają:

o         zawartość merytoryczna wypowiedzi

o         kompozycja logiczna i spójność rozwiązania

o         poprawność językowa

§          prace domowe

§          projekty

§          aktywność na lekcji

 

Oceny semestralne i klasyfikacyjne ustalane są na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w ciągu danego semestru
i nie są średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. Ocena semestralna i klasyfikacyjna liczona jest na podstawie średniej ważonej odpowiednio z wagami:

 

sprawdzian/projekt               – 0,4              kartkówka       – 0,2

odpowiedź                            – 0,2              praca domowa – 0,1                            aktywność               – 0,1

 

średnia ważona = 0,4*A+0,2*B+0,2*C+0,1*D+0,1*E

Gdzie:                            A – średnia arytmetyczna ocen ze sprawdzianów i projektów              B - średnia arytmetyczna ocen z kartkówek

C - średnia arytmetyczna ocen z odpowiedzi                            D - średnia arytmetyczna ocen z prac domowych

E - średnia arytmetyczna ocen z aktywności

 

średnia ważona

ocena końcowa

<0,0 – 1,49>

niedostateczny

<1,5 – 2,49>

dopuszczający

<2,5 – 3,49>

dostateczny

<3,5 – 4,49>

dobry

<4,5 – 5,49>

bardzo dobry

<5,5 – 6,00>

celujący

 

! Aby uzyskać ocenę klasyfikacyjna pozytywną  uczeń ma obowiązek zaliczyć wszystkie sprawdziany w ciągu roku oraz materiał zajęć na których uczeń był nieobecny. W przeciwnym razie, uczeń otrzymuje ocenę klasyfikacyjną niedostateczną.

Na miesiąc przed klasyfikacją nauczyciel informuje ucznia o proponowanej ocenie. Ocena klasyfikacyjna jest oceną roczną.

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin