Instrukcja obslugi PL - Lancia Ypsilon.pdf

(3520 KB) Pobierz
001-034 Ypsilon PL 4ed
Instrukcja obsługi
353249014.098.png 353249014.109.png 353249014.119.png 353249014.130.png
Szanowni Państwo
Gratulujemy i dziękujemy za wybór samochodu LANCIA.
Opracowaliśmy tą instrukcję, aby pomóc poznać szczegółowo samochód, jego jakość i funkcjonowanie.
Przed wyruszeniem w pierwszą podróż zalecamy uważnie zapoznać się z jej treścią.
Przedstawiono w niej informacje, zalecenia i uwagi, ważne dla eksploatacji samochodu i które pomogą w pełni wykorzystać
zalety techniczne Waszej LANCIA. Odkrywa charakterystyczne i szczególne jej zalety; znajdują się też informacje istotne
dla pielęgnacji, obsługi i bezpieczeństwa jazdy, przestrzeganie których zapewni długotrwałe i bezawaryjne użytkowanie Waszej
LANCIA.
Zalecamy uważnie przeczytać ostrzeżenia i zalecenia poprzedzone symbolami:
bezpieczeństwa osób;
integralność samochodu;
ochrony środowiska.
W załączonej „Książce gwarancyjnej” podane są między innymi usługi jakie LANCIA oferuje swoim Klientom:
– Przeglądy techniczne z terminami i warunkami ich wykonania.
– Zakres świadczeń dodatkowych, zarezerwowanych dla Klientów LANCIA.
Jesteśmy pewni, że z tymi informacjami będzie łatwiej poczuć więź z Państwa nowym samochodem, a ludzie z LANCIA
będą Was w tym wspierać.
Życzymy miłej lektury i szczęśliwej podróży!
W tej Instrukcji obsługi opisane są wszystkie wersje samochodu Lancia Ypsilon,
dlatego należy wziąć pod uwagę tylko informacje odnoszące się do wyposażenia,
silnika i wersji przez Państwa nabytej.
353249014.001.png 353249014.012.png 353249014.022.png 353249014.033.png 353249014.044.png 353249014.054.png 353249014.055.png 353249014.056.png 353249014.057.png 353249014.058.png 353249014.059.png 353249014.060.png 353249014.061.png 353249014.062.png 353249014.063.png 353249014.064.png 353249014.065.png 353249014.066.png 353249014.067.png 353249014.068.png 353249014.069.png 353249014.070.png 353249014.071.png 353249014.072.png 353249014.073.png 353249014.074.png 353249014.075.png 353249014.076.png 353249014.077.png 353249014.078.png 353249014.079.png 353249014.080.png 353249014.081.png 353249014.082.png
 
BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA ŚRODOWISKA
Bez pie czeń stwo i ochro na śro do wi ska to czyn ni ki, któ re od po cząt ku in spi ro wa ły kon struk to rów LAN CII Yp si lon.
Dzię ki tej kon cep cji LAN CIA Yp si lon prze szła po zy tyw nie bar dzo su ro we te sty bez pie czeń stwa.
Pod tym wzglę dem zna la zła się na mak sy mal nym po zio mie w swo jej ka te go rii, osią ga jąc pa ra me try, któ re bę dą obo wią zy -
wać w przy szło ści.
Po nad to po szu ki wa nie wciąż no wych i sku tecz nych roz wią zań ochro ny śro do wi ska spra wia, że LAN CIA Yp si lon jest mo de -
lem god nym do na śla do wa nia tak że w tym aspek cie.
Wszyst kie wer sje sa mo cho du wy po sa żo ne są w urzą dze nia do ochro ny śro do wi ska, ob ni ża ją ce szko dli wą emi sję za nie czysz -
czeń, znacz nie po ni żej li mi tów obo wią zu ją cych norm.
OCHRO NA ŚRO DO WI SKA NA TU RAL NE GO
Pro jek tan ci i kon struk to rzy sa mo cho du LAN CIA Yp si lon udo sko na li li sa mo chód nie tyl ko pod wzglę dem osią gów, ale rów-
nież po ło ży li du ży na cisk na ochro nę śro do wi ska.
Wi dać to w za sto so wa niu ma te ria łów, tech no lo gii i urzą dzeń bę dą cych w sta nie zre du ko wać lub dra stycz nie zmniej szyć szko -
dli wy wpływ sa mo cho du na śro do wi sko speł nia jąc jed no cze śnie naj bar dziej su ro we mię dzy na ro do we prze pi sy ochro ny śro -
do wi ska.
353249014.083.png 353249014.084.png 353249014.085.png 353249014.086.png 353249014.087.png 353249014.088.png 353249014.089.png 353249014.090.png 353249014.091.png 353249014.092.png 353249014.093.png 353249014.094.png 353249014.095.png 353249014.096.png 353249014.097.png 353249014.099.png 353249014.100.png 353249014.101.png 353249014.102.png 353249014.103.png 353249014.104.png 353249014.105.png 353249014.106.png 353249014.107.png 353249014.108.png 353249014.110.png 353249014.111.png 353249014.112.png 353249014.113.png 353249014.114.png 353249014.115.png 353249014.116.png 353249014.117.png 353249014.118.png
 
ZA STO SO WA NIE MA TE RIA ŁÓW NIE SZKO DLI WYCH DLA ŚRO DO WI SKA
Ża den ele ment LAN CII Yp si lon nie za wie ra azbe stu. Ta pi cer ka i urzą dze nia kli ma ty za cyj ne nie za wie ra ją CFC (chlo ro flo ro
wę glo wo do rów), czyn ni ków wpły wa ją cych na war stwę ozo no wą. Barw ni ki i po kry cia an ty ko ro zyj ne śrub nie za wie ra ją kad -
mu, ani chro mia nów, któ re mo gą za nie czysz czać po wie trze i war stwy wo do no śne.
URZĄ DZE NIA RE DU KU JĄ CE EMI SJE ZA NIE CZYSZ CZEŃ (sil ni ki ben zy no we)
ka ta li za tor trój funk cyj ny;
Układ wy de cho wy wy po sa żo ny jest w ka ta li za tor, skła da ją cy się z lek kich me ta li szla chet nych umiesz czo nych w ce ra micz nym
po jem ni ku ze sta li nie rdzew nej od por nej na wy so kie tem pe ra tu ry funk cjo no wa nia.
Ka ta li za tor prze kształ ca tle nek wę gla, tlen ki azo tu i nie spa lo ne wę glo wo do ry znaj du ją ce się w spli nach (na wet w nie wiel ki ilo -
ściach, dzię ki sys te mo wi wtry sku i za pło nu elek tro nicz ne go) w sub stan cje nie szko dli we.
Z po wo du osią ga nych wy so kich tem pe ra tur, pod czas funk cjo no wa nia, przez ka ta li za tor za le ca się nie par ko wać sa mo cho du
na ła two pal nych ma te ria łach (tra wa, su che li ście, igły so sno we itp.): nie bez pie czeń stwo po ża ru.
Son dy Lamb da;
Czuj ni ki (son dy lamb da) mie rzą za war tość tle nu znaj du ją ce go się w spa li nach. Sy gnał prze sy ła ny przez son dy lamb da, wy ko rzy -
sty wa ny jest przez cen tral kę elek tro nicz ną sys te mu wtry sku i za pło nu dla re gu la cji skła du mie szan ki po wie trze-ben zy na.
Układ za po bie ga ją cy od pa ro wa niu pa li wa.
Po nie waż nie moż li we jest, przy wy łą czo nym sil ni ku, za po bie ga nie two rze niu się par ben zy ny, układ gro ma dzi je w specjal-
nym filtrze z węglem aktywnym.
Pod czas pra cy sil ni ka pa ry te zo sta ją za sy sa ne i spa la ne.
353249014.120.png 353249014.121.png 353249014.122.png 353249014.123.png 353249014.124.png 353249014.125.png 353249014.126.png 353249014.127.png 353249014.128.png 353249014.129.png 353249014.131.png 353249014.132.png 353249014.133.png 353249014.134.png 353249014.135.png 353249014.136.png 353249014.137.png 353249014.138.png 353249014.139.png 353249014.140.png 353249014.002.png 353249014.003.png 353249014.004.png 353249014.005.png 353249014.006.png 353249014.007.png 353249014.008.png 353249014.009.png 353249014.010.png 353249014.011.png 353249014.013.png 353249014.014.png 353249014.015.png 353249014.016.png
 
URZĄDZENIA REDUKUJĄCE EMISJE ZANIECZYSZCZEŃ (silniki Multijet)
Ka ta li za tor utle nia ją cy;
Za mie nia sub stan cje za nie czysz cza ją ce obec ne w spa li nach (tle nek wę gla, nie spa lo ne wę glo wo do ry i sa dzę) w sub stan cje
nie szko dli we, re du ku jąc wy twa rza nie dy mów i ty po wy za pach spa lin z sil ni ków na olej na pę do wy.
Ka ta li za tor skła da się z me ta lo wej obu do wy ze sta li nie rdzew nej, za wie ra ją cej kor pus ce ra micz ny w for mie sza chow ni cy, w któ -
rym znaj du je się me tal szla chet ny po wo du ją cy prze mia nę.
Układ re cyr ku la cji spa lin (E. G. R.)
Re ali zu je re cyr ku la cję i po wrót do ukła du ssą ce go czę ści spa lin w pro ce sie zmien nym, w za leż no ści od wa run ków funk cjo no -
wa nia sil ni ka.
Zo sta je uru cha mia ny, gdy jest to ko niecz ne, dla zmi ni ma li zo wa nia wy dzie la nie się tlen ków azo tu.
353249014.017.png 353249014.018.png 353249014.019.png 353249014.020.png 353249014.021.png 353249014.023.png 353249014.024.png 353249014.025.png 353249014.026.png 353249014.027.png 353249014.028.png 353249014.029.png 353249014.030.png 353249014.031.png 353249014.032.png 353249014.034.png 353249014.035.png 353249014.036.png 353249014.037.png 353249014.038.png 353249014.039.png 353249014.040.png 353249014.041.png 353249014.042.png 353249014.043.png 353249014.045.png 353249014.046.png 353249014.047.png 353249014.048.png 353249014.049.png 353249014.050.png 353249014.051.png 353249014.052.png 353249014.053.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin