dziennik praktyk.doc

(1765 KB) Pobierz

 

DATA / GODZINA

KLASA

TEMATYKA – TREŚĆ ZAJĘĆ

CEL ZAJĘĆ

PODPIS

OSOBY OBSERWUJĄCEJ ZAJĘCIA

PODPIS

OSOBY PROWADZĄCEJ ZAJĘCIA

06.10.10r.

8:45 – 9:15

30 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05.10.10r.7:45 – 9:45

2h

„0”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II SP

„A kuku – to ja”

Metody:

– wspierające rozwój dziecka i aktywizujące,

– czynne: samodzielne doświadczenia, zadania stawiane do wykonania,

– słowno-percepcyjne: obserwacja i pokaz, naśladowanie z objaśnieniem (rymowanki, piosenki itp.).

Przebieg zajęć:

1. „Jedzie pociąg” – ćwiczenie wdrażająco-integrujące (dowiezienie dziecka przed lustro).

2. „To ja”– oglądanie siebie w lustrze – zabawy: „taki duży” (wyciąganie się jak najwyżej do góry), „taki mały” (kucanie z utrzymaniem kontaktu wzrokowego z odbiciem lustrzanym), „taki gruby” (rozkładanie rąk na boki), „taki chudy” (składanie rąk do siebie).

3. Zabawa „a kuku” – chowanie się i wyglądanie zza lustra (zakrywanie twarzy przez dziecko – „nie ma mnie”, odkrywanie – „jestem”).

4. Zakończenie zabawy. Wspólne uporządkowanie Sali.

 

„Integracja grupy”

- Przedstawienie się prowadzącego.

- Wprowadzenie – utworzenie kręgu.

- Zabawa „Rymy do imienia”.

Rozpoczynający wypowiada swoje imię i rym do niego, np. Dorotka – stokrotka.

Następnie po kolei każdy uczestnik powtarza imiona z rymami wszystkich dzieci.

- Jakie jest twoje imię?

Prowadzący dzieli uczestników na dwie grupy, które stoją po przeciwnych stronach.

Po środku stoją dwie osoby trzymające koc. Koc tworzy kurtynę. Na znak prowadzącego do koca podchodzą osoby z obu grup (po jednej osobie) i stają tak, by nie widzieć siebie wzajemnie. W pewnym momencie koc jest opuszczany w dół, a stojący po obu stronach mają za zadanie jak najszybciej wykrzyczeć imię osoby, która stoi po przeciwnej stronie. Kto pierwszy wypowie właściwe imię, wraca na swoje miejsce. Druga osoba przechodzi do przeciwnej grupy.

- Obrysowywanie ciała.

Praca plastyczna. Jedno dziecko kładzie się na rozłożonym, dużym arkuszu szarego papieru, a druga obrysowuje kontury jego ciała. Potem zmieniają się miejscami.

- Zabawa „Sąsiad”

Dzieci stają w kręgu. Jedno pozostaje w środku i zadaje pytanie dowolnie wybranemu: Kogo chcesz mieć za sąsiada? W odpowiedzi zapytany podaje imię kogoś z koła. Wymieniony biegnie na zaofiarowane mu miejsce. Uczestnik zabawy stojący w środku koła wykorzystuje moment zmiany miejsc i stara się jedno z nich zająć dla siebie. To dziecko z trójkąta, które nie znajdzie miejsca, pozostaje w środku koła i zadaje pytania.

- Ćwiczenia zamykające „Iskierka”

Wszyscy stoją w kręgu, trzymając się za ręce, podnosząc je do góry mówią: „Dobrze, że jesteś”.

 

Cele ogólne:

– rozwijanie umiejętności rozumienia prostych poleceń,

– poznawanie własnego ciała,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej w zakresie manipulowania zabawką

– kształtowanie chwytu pesetowego.

Cele operacyjne

Dziecko potrafi:

– dostrzec swoje odbicie w lustrze,

– wykonywać wspólnie z nauczycielem proste czynności podczas zabaw ruchowych,

– wykonywać proste polecenia na zasadzie naśladownictwa,

– podnosić wkładać przedmioty do pudełka i wyjmować je,

– przyporządkować przedmioty według wielkości w określone miejsce

(próby wyodrębniania cechy przedmiotu: duży, mały).

 

 

 

Cele ogólne:

- Lepsze poznanie siebie, poprawa samoakceptacji i poczucia własnej wartości, samodyscypliny

- Umiejętność współdziałania w grupie

Cele operacyjne

Dziecko potrafi:

Uczestnik potrafi: opowiedzieć o sobie, wymienić swoje pozytywne cechy, współpracować w grupie, rozwijać umiejętności manualne

- Uczestnik zna: wartościowe sposoby spędzania czasu wolnego

- Uczestnik ma świadomość: poczucia własnej wartości

 

 

 

 

DATA / GODZINA

KLASA

TEMATYKA – TREŚĆ ZAJĘĆ

CEL ZAJĘĆ

PODPIS OSOBY OBSERWUJĄCEJ ZAJĘCIA

PODPIS OSOBY PROWADZĄCEJ ZAJĘCIA

13.10.10r. /20.10.10

8:45 – 9:15

 

1h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„0”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Słodki... jak lizak”

1. „Co to jest?” – rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych

doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów: lizak, cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

2. Dopasowanka obrazkowa – kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem:

– lizak, kostka cukru – smak słodki,

– cytryna – smak kwaśny,

– sól – smak słony,

– grejpfrut – smak gorzki.

 

 

3. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.

4. „Słodki jak lizak” – ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne

– obrysowywanie kształtu ust przez nauczyciela,

– leciutki masa¿ warg,

– uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi),

– lizanie lizaka.

5. „„Malowany lizak” – zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich,

płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cel ogólny: pobudzanie i rozwijanie zmysłu smaku.

Cele operacyjne

Dziecko potrafi:

– rozpoznawać i nazywać smak słodki,

– wybrać spośród zaproponowanych produktów (kostka cukru, lizak,  cytryna, sól, grejpfrut, cukierek, miód) tylko te o smaku słodkim,

– zamalować ograniczoną powierzchnię (lizak w kształcie koła),

– wykonywać proste ćwiczenia warg i języka.

 

 

 

 

DATA / GODZINA

KLASA

TEMATYKA – TREŚĆ ZAJĘĆ

CEL ZAJĘĆ

PODPIS OSOBY OBSERWUJĄCEJ ZAJĘCIA

PODPIS OSOBY PROWADZĄCEJ ZAJĘCIA

12.10.10r.

7:45 – 9:45

 

2h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27.10.10r.

8:45 – 9:15

 

30min

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin