dzień wagarowicza.doc

(25 KB) Pobierz
Scenariusz imprezy szkolnej – „Dzień wagarowicza”

Scenariusz imprezy szkolnej – „Dzień wagarowicza”

 Opracowanie: Monika Jaworska, Zespół Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie

Cele:

-          integracja społeczności szkolnej i zespołów klasowych,

-          tworzenie i podtrzymywanie tradycji szkoły w zakresie organizowania podobnych imprez,

-          uświadomienie uczniom, że w szkole można się bawić lepiej niż na wagarach.

 

Imprezę prowadzą przedstawiciele Samorządu Szkolnego. W skład jury wchodzi: dyrekcja szkoły, opiekun Samorządu Szkolnego, przedstawiciele Samorządu Szkolnego oraz eksperci.

Potrzebne rekwizyty: bandaże, duże arkusze papieru, flamastry, cienie, kredki, szminki do makijażu, reprodukcje obrazów, worki na śmieci, piłki, piłeczki pingpongowe, pytania do „Milionerów”, czarne i białe drażetki.

 

Każda klasa wystawia swoją drużynę – reprezentację do udziału w zabawach.

 

PRZEBIEG IMPREZY

 

1.       Imprezę rozpoczyna przedstawienie reprezentantów klas- pokazanie skeczu, scenki, zaśpiewanie itp. Jury przyznaje każdej klasie punkty w skali od 0 do 5.

2.       Pierwsza konkurencja: lekcja wychowania fizycznego. Każda klasa, po kolei, 3 razy próbuje trafić piłką do torby na śmieci. Za każdy trafiony rzut drużyna otrzymuje 5 punktów. Potem klasa ma 5 rzutów piłeczkami pingpongowymi do worka. Za każdy trafiony rzut otrzymuje 5 punktów.

3.       Druga konkurencja: lekcja przysposobienia obronnego. Każda klasa otrzymuje bandaż, którym ma zabandażować oczy jednemu z kolegów. Ekspertem w tej konkurencji jest nauczyciel PO, który przyznaje punkty w skali od 0 do 5..

4.       Trzecia konkurencja: lekcja plastyki. Każda klasa losuje reprodukcję obrazu. Teraz ma opowiedzieć, co jest na tym obrazie, a uczestnik z zabandażowanymi oczami ma go namalować na arkuszach papieru. Końcowy efekt ocenia ekspert – nauczyciel plastyki, przyznając punkty w skali od 0 do 5.

5.       Czwarta konkurencja: lekcja matematyki. Każda klasa otrzymuje wymieszane w salaterkach czarne i białe drażetki. Zadaniem jest rozdzielić je i policzyć, ile jest drażetek w każdym kolorze. Punkty w skali od 0 do 5 przyznaje ekspert – nauczyciel matematyki, oceniając również szybkość wykonania zadania. Teraz drużyny mogą zjeść drażetki!

6.       Piąta konkurencja: lekcja wiedzy o świecie współczesnym. Każda drużyna odpowiada na pytania „Milionerów”(przygotowanych przez Samorząd Szkolny) do pierwszej złej odpowiedzi. Drużyna może korzystać z kół ratunkowych. Ekspertem w przypadku wątpliwości jest nauczyciel WOS-u lub inny nauczyciel (w zależności od tematyki pytania). Punkty w skali od 0 do 5 przyznaje się za najwięcej poprawnych odpowiedzi.

7.       Szósta konkurencja: zajęcia pozalekcyjne. Wytypowanej z drużyny osobie zawiązuje się oczy (może to być ta sama osoba, która była bandażowana). Następnie daje się jej przybory do makijażu – jej zadaniem jest pomalowanie kogoś z drużyny. Efekt końcowy ocenia jury, przyznając punkty w skali od 0 do 5.

8.       Rozstrzygnięcie  konkursu na najśmieszniejsze, najciekawsze przebranie uczniowskie. Wręczenie nagrody – słodycze.

9.       Podsumowanie zabawy – ogłoszenie wyników. Drużyna zwycięska otrzymuje w nagrodę słodycze, a wszyscy biorący udział w zabawie otrzymują punkty dodatnie z zachowania, dla podkreślenia ich pracy na rzecz szkoły i klasy.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin