Metodyka WF studia I stopnia wyklad 19.pdf

(2319 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 19 Intensyfikacja WF cb [tryb zgodno\234ci])
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 19
Wykład 19
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547180966.008.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 19
INTENSYFIKACJA ZAJĘĆ
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
 
Rzeczywista intensywność zajęć WF
 
Płaszczyzny intensyfikacji
 
Przykłady intensyfikacji zajęć
 
Płaszczyzny intensyfikacji
547180966.009.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 19
200
180
B1 B2 B3 B4
160
HR
140
120
100
80
60
czas w trakcie pobytu w przedszkolu
Zmiany tętna w czasie pobytu dziecka w przedszkolu
(wg Iwony Bonisławskiej, Włocławek)
60
547180966.010.png 547180966.011.png 547180966.001.png 547180966.002.png 547180966.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 19
kcal
dziewczęta chłopcy
120
104,21
100
90,63
80
70,17
74,57
60
40
35,47
30,6
23,53
26,05
20
0
lekcja
lekcja wf
przerwa przerwasuma
Całkowity wydatek energetyczny podczas lekcji i przerw w szkole (w kcal)
uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej
(wg Doroty Grofik i Krzysztofa Skalika, Katowice)
20
547180966.004.png 547180966.005.png 547180966.006.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
lekcja w terenie
Studia I stopnia
Wykład 19
lekcja w sali
Zmiany tętna w czasie lekcji WF
– średnie z obserwacji 55 tych samych uczniów
w wieku do 11 do 15 lat
w czasie lekcji w sali i w terenie
(wg Władysława Pańczyka, Zamość)
547180966.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin