Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_01.pdf

(160 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 1 Dydaktyka cb [tryb zgodno\234ci])
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia
Wykład 1
Wykład 1
Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.
Jędrzej Śniadecki
547183577.002.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 1
V Metodyka wychowania fizycznego trwa trzy
(stacjonarne) lub cztery (niestacjonarne) semestry
i kończy się egzaminem po piątym (stacjonarne
i niestacjonarne) semestrze.
V Program Metodyki WF jest identyczny na studiach
stacjonarnych i niestacjonarnych.
V Egzamin z Metodyki WF obejmuje tematykę
wykładów.
V Egzamin z Metodyki WF jest identyczny
na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
547183577.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 1
1. Dydaktyka jako teoria nauczaniauczenia się.
2. Metodyka przedmiotowa (dydaktyka
szczegółowa) jako technologia nauczania
uczenia się.
3. Metodyka wychowania fizycznego:
Co robić?
Dlaczego to robić?
Jak to robić?
Jak sprawdzać efekty tego co się robi?
(w odniesieniu do wychowania fizycznego).
3. Metodyka wychowania fizycznego:
547183577.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 1
Relacja między dydaktyką a metodyką:
V Dydaktyka (teoria nauczaniauczenia się)
pozwala opisać, wyjaśnić i zrozumieć
nauczanieuczenie się.
V Metodyka (technologia nauczaniauczenia się)
pozwala zaplanować, zrealizować i ocenić efekty
nauczaniauczenia się.
547183577.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 1
Po co studiować dydaktykę i metodykę?
V By znać i rozumieć
(Co, dlaczego i jak robić?)
V By móc działać
(Bez studiowania metodyki wychowania fizycznego
nie moŜna zostać nauczycielem tej specjalności.)
V By móc działać
547183577.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin