Scenariusz zajęć z języka angielskiego.doc

(44 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć z języka angielskiego

Scenariusz zajęć z języka angielskiego

 

Wiek uczniów: 9lat

Data/godzina: 20.05.2011r, / 8.50

Imiona i nazwiska nauczycieli: Monika Baluch, Hanna Michalska

Ilość uczestników: 9-chłopców, 11-dziewczynek

Temat: Animals In the Zoo

Cele ogólne (AIMS):

-kształtowanie umiejętności rozumienia ze słuchu

-kształtowanie nowego słownictwa

Cele szczegółowa (OBJECTIVES), dziecko:

-zna angielskie nazwy zwierząt

-zna podstawowe przymiotniki

-zna kolory

Pomoce naukowe: magnetofon, klej, kserokopie z zadaniami do wykonania na podstawie listeningu, wycięte zestawy zwierząt dla każdego dziecka, flamastry 

Metody nauczania języka angielskiego:

-TPR

-

Metody/techniki pracy:

-

-

Przewidywane problemy:

-mały stopień koncentracji uczniów-zróżnicowane ćwiczenia

-niedziałający magnetofon z nagraniem?-popatrz na ta jedną kartkę gdzie był przykładowy konspekt tam nie było takich prostych problemow

-mała liczba uczniów na zajęciach?

Przebieg zajęć:

 

L.p.

Faza

 

Formy pracy

1.

Porządkowa

Register-Powitanie uczniów po angielsku: Hi eweryone, how are you? Sprawdzenie obecności dzieci. Podanie tematu zajęć “Animals in the Zoo” i zapisanie go na tablicy przez prowadzącego.

Plenum

2.

Warm-up

Gra “Simon says” Dzieci stoją w kole, na początek prowadząca wydaje polecenia, np. Simon says jump, a dzieci je wykonują. Jeżeli prowadząca nie powie przed daną czynnością Simon says wtedy dzieci muszą stać nieruchomo. Jeśli ktoś się wtedy poruszy robi krok w tył. Po dwóch kolejnych poprawnie wykonanych poleceniach może wrócić na swoje miejsce. Przykładowe polecenia Simon says: clap your hands, sit down, stand up, sleep, point red, sing, run, jump, touch your legs, etc. Jeśli któreś z dzieci będzie chętne wtedy ono może wydawać polecenia dla całej klasy.

 

3.

Pre-listening

1. Skupienie się na temacie- swobodna rozmowa. Prowadząca zadaje pytania dzieciom:

-co to jest Zoo?

-byliście kiedykolwiek w Zoo?

-jakie animals mieszkają w Zoo

-lubicie odwiedzać zwierzęta w Zoo?

-które animlals mieszkające w Zoo lubicie najbardziej?

2. Powtórzenie słownictwa dotyczącego kolorów.

Prowadząca będzie mówiła wierszyk: Listen, listen. Look at me, point to …. One, two, three. Zadaniem dzieci jest najpierw przypatrzeć się swoim ubraniom I kolorom się na nich znajdujących, następnie nauczycielka mówi wierszyk za każdym razem z innym kolorem. Dzieci maja wskazywać palcem dany kolor. Gdy ta zabawa już trochę znudzi dzieci wtedy mówimy im, że mogą szukać kolorów w sali. Gdy zanjdą dany kolor wtedy stoją w miejscu nieruchomo wskazując palcem barwę i prowadząca sprawdza poprawność wskazywanych kolorów. Polecenie do drugiego wariantu może brzmieć tak: Now będziecie szukać colours In the classroom. Wierszyk, powtarzany przez nauczycielkę jest ten sam.

3. Wprowadzenie nowego słownictwa

Plenum

 

 

 

 

 

 

Praca indywidualna?

4.

While listening

Wysłuchanie listeningu: One day Kate and Her mum went to the zoo. They saw many animls. Like: small lion, green crocodile, big elephant, brown bear, angry tiger, and red parrots. When they came back home. They decided to go to the petshop and buy a parrot.

1. Podczas pierwszego słuchania zadaniem dzieci jest: Wybierz z wyciętych animals tylko te które wystąpiły w wysłuchanym opowiadaniu and stick this animals on a piece of paper (załącznik nr1). Aby dzieci lepiej zrozumiały nasze polecenie najlepiej pokazywać i gestykulować.

2. Podczas ponownego słuchania nagrania zadaniem dzieci jest: Otocz pętlą tylko te animals które usłyszałeś w nagraniu-zwróć uwagę na colours (załącznik nr2).

Praca indywidualna

5.

Post listening

 

 

6.

Ewaluacja+zadanie domowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wybierz z wyciętych animals tylko te które wystąpiły w wysłuchanym opowiadaniu and stick this animals on a piece of paper

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otocz pętlą tylko te animals które usłyszałeś w nagraniu-zwróć uwagę na colours

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin