statystyka-pytania.doc

(35 KB) Pobierz
1

1.    Rozkład danych bardzo silnie skośny powoduje, że:

a) średnia arytmetyczna staje się jedyną miara dokładną
b) nie ma sensu liczyć mediany
c) zalecane jest liczenie mediany i dominanty

2. Dla grupy 40 osób ustalono chi kwadrat na podstawie tabeli 4polowej wynoszące 5,42. Wiadomo, że wartość krytyczna dla p=0,02 wynosi 5,412

a) zależność jest istotna także na poziomie 1% ryzyka błędu we wnioskowaniu
b) zależność nie może być istotna na poziomie p=0,05
c) ufność wniosku wynosi 0,98

3. Dla przyjętego modelu regresji współczynnik indeterminancji wynosi 19%. Oznacza to, że:

a) model regresji słabo wyjaśnia badaną zależność
b) model regresji dobrze wyjaśnia badaną zależność
c) występuje bardzo słaba zależność korelacyjna

4. Badano różnice między czasem wykonania zadania technicznego przez dziewczęta i chłopców. Stwierdzono: F >=F (z indeksem 0,05), t > t (z indeksem 0,02)

a) nie ma różnicy między wariancjami i nie ma różnicy między średniki gdy p=0,05
b) dziewczęta i chłopcy różnią się istotnie ze względu na czas wykonania
c) rozrzut wyników jest podobny, ale przeciętny czas różni się istotnie gdy przyjmiemy p=0,02
d

5. Do badania zależności między płcią a ilorazem inteligencji emocjonalnej należy zastosować:

a) test szacowania istotności r
b) test szacowania istotności Rs
c) Test chi kwadrat niezależności Persona

 

 

6. Dane z badań, które zostały porangowane:

a) można zamienic na dane jakościowe
b) nie można przekształcić
c) można zamienić na skalę interwałową, nie można na stosunkową

7. Aby ustalić czy jest istotne zróżnicowanie wzrostu dziewcząt i chłopców

a) koniecznie trzeba policzyć współczynnik zmienności
b) trzeba zastosować test dwóch wariancji
c) wystarczy policzyć dwie wariancje

8. Wiadomo, że średnia i wariancja punktów z kwestionariusza uwagi u wielbicieli słuchowisk radiowych wynoszą odpowiednio 50 i 900

a) interpretujemy, że bardzo duża wariancja świadczy o silnym zróżnicowaniu
b) odchylenie standardowe świadczy o umiarkowanej dyspersji
c) współczynnik zmienności v jest jedyną miarą pozwalającą zinterpretować wielkość rozproszenia danych

 

1 prawdopodobnie b
2 a
3 prawdopodobnie c
4 b
5 c
6 chyba a
7 b
8 c

 

 

9. Pomiar ciagły jest gdy:

a) mierzymy cechę od naturalnego początku do naturalnego końca
b) roztsęp stanowi ponad 100% ze średniej
c) pomiar jest wykonany z dokładnością do części przyjetej jednostki

10. Liczba punktów przyznana książce za walory edytorskie i jej cena to cechy:

a) wyrażone na skali interwałowej
b) wyrażone na skali stosunkowej
c) cecha przedziałowa i ilorazowa

11. Dwuczynnikowa analiza wariancji:

a) porównuje 3 średnie
b) wymaga dwóch hipotez i dwóch wartości testowych
c) wychodzi z założenia, że wariancja zmiennej zależnej to suma wariancji wewnątrzgrupowej i międzygrupowej

12. Dominanta w stosunku do średniej:

a) musi byc większa
b) może być mniejsza
c) ma zawsze zbliżoną wartość

 

9a
10 to skala ilościowa, zabij mnie, nie pamiętam jak ona sie nazywa
11 a
12 b

·                      Cytuj

·                      Odpowiedz

05/07/2006 14:38 13. Analiza wariancji

a) bada istotność różnic między wariancjami
b) bada istotności różnic między średnimi
c) bada różnicę między wariancją wewnątrzgrupową a międzygrupową

14. Próba w stosunku do populacji

a) jest zawsze mniejsza
b) czasami może być większa
c) w badaniach wyczerpujących może być tej samej wielkości

15. Czy klasyfikacja całej klasy na zdolnych niezdolnych i leniwych jest:

a) zupełna i rozłączna
b) zupełna i nierozłączna
c) niezupełna i rozłączna

16. Dyspersja klasyfikacji:

a) jest tym wyższa, im jest wyższa dominacja kategorii modalnej
b) pozwala określić zróżnicowanie danych nierozłącznych, ale klasyfikacja musi być zupełna
c) jest tym niższa, im wyższa jest dominacja kategorii modalnej

17. Dla rozkładu z maksymalną przewagą wyników niskich i srednich najmniej zalecaną miara położenia będzie:

a) średnia arytmetyczna
b) mediana
c) dominanta
 

·                      Cytuj

·                      Odpowiedz

13 b
14 c
15 b
16 ??
17 zgodnie z tym co napisałam w 1 to b ale być może to jest jedno z tych które były źle.

1. c
2. c
3. b
4. na teście w inną stronę były znaki
5. c
6. a
7. b
, aczkolwiek policzyłam v i wychodziJ8. a tu mamy pewne obiekcje  bardzo duże
9. a
10. c
11. b nigdzie nie czytałam aby liczyła 3 średnie, ale wszystko jest możliwe; )
12. b
13. b
14. c
15. b
16. c
17. a

 

Zastosowanie jednostronnego testu Studenta (wskaż twierdzenie fałszywe)
a) powoduje ze hipoteza alternatywna może przyjąć postac np. µ1 >µ2
b) powoduje ze hipoteza zerowapostuluje iż srednie roznia się istotnie
c) porownuje się wartość testowa z wartością krytyczna ustalona dla poziomu 2α

Test chi2 niezaleznosci Pearsona
a) pozwala badac zależność dowolnej liczby cech jakościowych
b) pozwala zbadac zależność dwoch cech ilościowych
c) pozwala stwierdzic niezależność cech, czyli ich losowość

Parametr: liczba stopni swobody. Wskaz zdanie fałszywe
a) powoduje ze im mniejsza proba tym latwiej wykazac istotność wniosku
b) powoduje ze im wieksza proba tym latwiej wykazac istotność wniosku
c) okresla ile obserwacji należy utrzymac aby uzyskac te sama warrtosc wyniku

Test leku dajacy wyniki w punktach powtorzono po upływie 1 mieś. w tej samej grupie i policzono współczynnik korelacji liniowej r = 0,8
a) zależność miedzy pomiarami jest dosyc niska
b) wyniki testu w 36%zaleza od czynnikow innych niż lek
c) zbadany testowo poziom w 80% zalezy od rzeczywistego poziomu leku

W grupie więźniów stwierdzono ze jest 8 kawalerow, 12 zonatych , 18 konkubentow i 12 rozwodnikow. Do podstawowego opisu danych należy uzyc:
a) średniej i wariancji
b) mediany rozstępu
c) kategorii modalnej i dyspersji

Liczebności skumulowane (wskaz fałszywe)
a) informuja o liczbie danych co najwyżej takich jaka dana liczebność
b) informuja o liczbie danych co najmniej takich ja dana liczebność
c) są wykorzystywane przy liczeniu mediany

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin